۰
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷

جزئیات تازه حادثه سقوط هواپیما در خلیج فارس

رئیس مرکز هماهنگی و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان(MRCC) آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده از عملیات جستجوی صورت گرفته به منظور یافتن اجساد قربانیان حادثه سقوط یک فروند هواپیما در آبهای ساحلی جزیره کیش را اعلام کرد.
جزئیات تازه حادثه سقوط هواپیما در خلیج فارس
یک فروند هواپیما جت فالکون شامگاه دوشنبه، دوازدهم اسفندماه جاری با چهار نفر سرنشین در شمال شرق جزیره کیش در فاصله ۴ مایلی مسیر دریایی کیش به بندر چارک در آب های خلیج فارس سقوط کرد.

رئیس مرکز هماهنگی و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان(MRCC) در این رابطه گفت: جسد چهار نفر از سرنشینان این هواپیما از آب گرفته شده است.

امینی زاده با اعلام این مطلب که قطعاتی از لاشه هواپیمای جت فالکون نیز روی آب پیدا شده است، افزود: عملیات جستجو با استفاده از دو فروند شناور ناجی، یک فروند بالگرد، تیم غواصی و سایر شناورهای همکار در منطقه استفاده شد

وی افزود: با استعلام گرفته شده از سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمای حادثه دیده حامل هشت سرنشین بوده که در یک توقف، چهار سرنشین آن پیاده شده اند و در زمان حادثه، چهار سرنشین داشته است.

این هواپیما متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری بوده و در پایان ماموریت خود یعنی چک راداری در آب های کیش سقوط کرد و سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

عملیات جستجوی دریایی برای یافتن سرنشینان این هواپیما در هفت کیلومتری جزیره کیش توسط تیم های امداد و نجات دریایی انجام شد.

وی ادامه داد: این هواپیما پس از مدتی پرواز، درخواست فرود اضطراری می کند و پس از اینکه چرخ های آن برای فرود باز نمی شود، از جزیره کیش دور شده و در آب های اطراف جزیره کیش سقوط می کند.

تا کنون اجساد چهارسرنشین و همچنین لاشه این هواپیما پیدا شده که اسامی جانباختگان احمد موسوی، محمدامین عامری، وجیه‌الله ترلانی و مسعود جلیلی است.
کد مطلب: 37679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *