۰
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۱

ارائه پیش نویس نحوه اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار به مجلس

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از ارائه پیش نویس بیمه زنان خانه دار به اعضای فراکسیون زنان مجلس خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده برای بیمه زنان خانه دار و حذف اعتبار آن از لایحه بودجه، معاونت زنان اقدامات عملیاتی کردن این بیمه را انجام داده است.
ارائه پیش نویس نحوه اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار به مجلس
شهیندخت مولاوردی درباره جزییات دیدار با فراکسیون زنان مجلس گفت: قرار بود در این هفته با اعضای فراکسیون دیدار داشته باشم که این دیدار به دلیل برگزاری اجلاس کمیسیون مقام زن در نیویورک به تعویق افتاد و به احتمال بسیار زیاد این دیدار به هفته آخر اسفند موکول می شود.

وی افزود: این دیدار برای تعامل بیشتر میان فراکسیون زنان مجلس و معاونت زنان ریاست جمهوری است که در این دیدار درباره موضوعات و مشکلات ایجاد بیمه زنان خانه دار نیز صحبت می شود.

به گفته مولاوردی، معاونت زنان ریاست جمهوری کارهای کارشناسی مربوط به اجرایی کردن بیمه زنان خانه دار را انجام داده است و در حال حاضر پیش نویس مربوطه برای ارائه به اعضای فراکسیون زنان مجلس آماده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: مهمترین محور اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار سازمان تامین اجتماعی است و باید طوری به آن پرداخته شود که قابل اجرا شدن باشد.

وی همچنین درباره اینکه چه تعداد زنان خانه دار در سال ۹۲ بیمه شده اند، گفت: بیمه زنان خانه دار در سال ۹۲ اجرا نشد چرا که منابع تامین اعتبار مشخص نبود و به همین دلیل در لایحه بودجه ۹۳ باز هم شورای نگهبان به آن ایراد گرفت که به نظرم این ایراد صحیح است و برای اختصاص اعتبار به یک طرح در هر سال، باید تبدیل به قانون شود تا دیگر مشکلی در بحث بودجه پیش نیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی در بند الحاقی ۲ از تبصره ۱۱ لایحه بودجه مصوب کرده بود که سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مجاز هستند در ازای دریافت به ترتیب ۷ درصد و ۵ درصد حق بیمه نسبت به بیمه کردن زنان خانه دار متاهل به تعداد ۲۰۰ هزار نفر اقدام کنند و همچنین دولت مکلف بود بر اساس فهرست اعلامی سازمانهای مذکور نسبت به تامین سهم کارفرما اقدام کند. اما شورای نگهبان پس از بررسی لایحه بودجه دولت در سال ۹۳ به دلیل مشخص نبودن منابع تامین اعتبار نسبت به این تبصره ایراد گرفت و آن را به مجلس بازگرداند و در نهایت نمایندگان ملت پس از این ایراد شورای نگهبان رای به حذف آن دادند.
کد مطلب: 37806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *