۰
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۱

طلب 93 میلیاردی تامین اجتماعی از دولت

تحت پوشش قرار گرفتن 68 هزار خانوار پشت نوبتی بهزیستی،طلب 93 هزار میلیاردی تامین اجتماعی از دولت، تقاضای افزایش 33 درصدی مستمری بازنشستگان در سال آینده،احداث 3 هزار و 200 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای بیش از سه معلول، مطالبات 250 میلیاردی سازمان بیمه سلامت، راه‌اندازی کمپین مددکاری اجتماعی و پیشگیری از تصادفات رانندگی در نوروز 93، 50 میلیارد تومان جمع‌آوری اولیه از محل جشنواره نیکوکاری و ... از مهمترین اخبار حوزه بهزیستی و رفاه در این هفته بود هاست.
طلب 93 میلیاردی تامین اجتماعی از دولت
در هفته جاری شاهد اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه بهزیستی ، تامین اجتماعی و رفاه بودیم که به مهترین آنها اشاره می کنیم.

تحت پوشش قرار گرفتن ۶۸ هزار خانوار پشت نوبتی سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی در این هفته از تحت پوشش قرار گرفتن ۶۸ هزار خانوار پشت نوبتی در اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: در سال جاری ۳۷ هزار شغل برای معلولان و مددجویان تحت پوشش ایجاد شده است.

دکتر همایون هاشمی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۹ هزار گروه همیار در سازمان فعالیت می کنند گفت: تعداد گروه های همیار نسبت به سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.همچنین در سال جاری میزان مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی از مرز ۷۰۰ میلیارد تومان گذشت.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی در سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان خدمات به مددجویان تحت پوشش ارایه کردیم و این در حالی است که میزان بودجه دولتی ما تنها هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۷ هزار شغل در سامانه اشتغال به ثبت رسیده است گفت: در حوزه تسهیلات بانکی علیرغم کمک دولت و مجلس ۲۳ هزار طرح در مشاغل خانگی و خرد متوقف شد که امیدواریم با حمایت بانک ها این مشکل برطرف شود و در این صورت بیش از ۷۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

طلب ۹۳ هزار میلیاردی تامین اجتماعی از دولت

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در هفته جاری از طلب ۹۳ هزار میلیارد تومانی این سازمان از دولت خبر داد و گفت: به منظور جبران کمبود نیروی سازمان در بخش بیمه ای مجوز استخدام ۱۵۰۰ نفر صادر شده است.

محمد حسین زدا افزود: در حال حاضر ۳۸ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که از این میان ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۱۹۱ هزار نفر نیز مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

وی از کمبود نیروی انسانی در بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در سال ۸۷ تعداد نیروهای بخش بیمه ای سازمان ۲۱ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اصلی ۸ میلیون نفر بود در حالی که با افزایش تعداد بیمه شدگان به ۱۲.۵ میلیون نفر تعداد نیروهای بخش بیمه ای در حال حاضر به ۱۹ هزار نفر کاهش یافته است.

وی از استخدام ۱۵۰۰ نفر نیروی جدید در سال آینده خبر داد و گفت: مجوز استخدام این تعداد نیروی جدید در بخش بیمه صادر شده که مشکل کمبود نیرو را جبران می کنیم. ۵ هزار میلیارد تومانی مواجه خواهد شد.

تقاضای افزایش ۳۳ درصدی مستمری بازنشستگان در سال آینده

مدیر کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران در این هفته با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان در سال آینده حداقل باید ۳۳ درصد افزایش پیدا کند، گفت: براساس قانون مستمری بازنشستگان باید سالانه معادل نرخ تورم افزایش پیدا کند اما متاسفانه این قانون تا کنون اجرا نشده است.

عالی اکبر خبازها افزود: افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری اواخر هفته گذشته از سوی دولت ۲۰ درصد اعلام شد اما هنوز افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی مشخص نشده است.

وی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حداقل معادل نرخ تورم در سال تغییر کند که البته در این قانون اجازه افزایش سالیانه ۲ تا ۳ بار نیز حقوق برای بازنشستگان نیز داده شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دو نوع نرخ تورم ۳۳ و ۳۶ درصدی اعلام شده است و ما نمی خواهیم دو بار افزایش در سال دولت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را افزایش دهد همان معادل حداقل نرخ تورم یعنی همان ۳۳ درصد در سال آینده افزایش پیدا کند کافی است.

احداث ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای بیش از سه معلول

در روزهای میانی هفته جاری ساختمان جدید شیرخوارگاه حضرت رقیه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد در این مراسم عضو هیئت مدیره جامعه خیرین معلولان و نیازمندان از ساخت و واگذاری ۲۵ هزار واحد مسکونی به نیازمندان از سوی جامعه خیرین خبر داد و گفت: در ماه رمضان امسال سه‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به خانواده هایی که دارای بیش از سه معلول بودند واگذار شد.

محمد کارگری گفت: جامعه خیرین تاکنون توانسته ۳۷ درصد از مدارس کشور را احداث کند، به طوریکه در حال حاضر مدارس چند شیفته ما یک شیفته شده اند.

وی همچنین از ساخت واحدهای مسکونی برای نیازمندان و همچنین بیمارستان از سوی جامعه خیرین خبر داد و گفت: یکسال‌ونیم پیش جامعه خیرین حامی معلولان کشور ایجاد شد و اولویت ما احداث مسکن برای افرادی بود که دارای بیش از سه معلول در خانواده بودند، به طوریکه توانستیم در ماه رمضان امسال بیش از سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای این افراد احداث کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سه استان کشور مانند ایلام شیرخوارگاه وجود ندارد که ما قصد داریم در این استانها نسبت به تاسیس شیرخوارگاه با کمک بهزیستی اقدام کنیم و همچنین در استان تهران نیز برای ایجاد و نوسازی شیرخوارگاه های موجود اقدام می کنیم.

آغاز بررسی طرح اصلاح ساختارنظام بیمه سلامت باهدف توسعه بیمه همگانی

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این هفته از آغاز بررسی طرح اصلاح ساختارنظام بیمه سلامت با هدف توسعه بیمه همگانی خبرداد .

دکترعلی ربیعی یاد آورشد: ‌با توجه به سیاست های دولت درخصوص تعمیم درگسترش بیمه همگانی سلامت وتاکید رئیس جمهوردرتحقق این امر نیازمند طرح جامعی هستیم که این موضوع در شورای عالی بیمه درحال بررسی است .

وی افزود :‌ باهماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،‌ابعاد مختلف طرح با بهره گیری از نظرکارشناسان مجرب درحال بررسی است .

وزیرتعاون،‌کارورفاه اجتماعی ادامه داد: ‌این طرح باهدف کاهش پرداخت سهم بیماران با تجمیع اعتبارات سلامت تدوین شده است که سازمان بیمه سلامت به عنوان مجری ،‌ بیمه پایه را برای تمام آحاد جامعه فراهم می کند .

دکترربیعی با تاکید برلزوم تدوین الزامات اجرایی این طرح خاطرنشان کرد :‌ساختارنظام بیمه ای باید برای اجرای این طرح گسترده آماده تحول باشد واستانداردهای اجرایی طرح باید توسط سازمان بیمه سلامت ارائه گردد .

مطالبات ۲۵۰ میلیاردی سازمان بیمه سلامت

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت از عدم پرداخت مطالبات ۲۵۰ میلیارد تومانی این سازمان توسط بنیاد شهید، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی خبر داد.

بهمن برزگر ضمن گلایه از سازمانهایی که طلب سازمان بیمه سلامت را پرداخت نمی کنند، افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال جاری هستیم اما تا کنون سازمانهایی که با ما بدهکار هستند طلب ما را پرداخت نکرده اند.

وی گفت: در حال حاضر دو سازمان دولتی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی ۱۴۵ میلیارد تومان به ما بدهکار هستند و مکانیزمی که بتوانیم مطالبات خود را از آنها بگیریم در اختیار نداریم و آنها نیز الزامی برای پرداخت ندارند و همین موضوع باعث شده که با مشکل مواجه شویم.

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جدید

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری درهفته جاری از پرداخت حقوق جدید بازنشستگان در سال آینده با افزایش ۲۰ درصدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،ایراندخت عطاریان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۳۹۳ گفت : حقوق جدید بازنشستگان کشوری از ابتدای سال آینده براساس این میزان افزایش پرداخت می شود.

وی افزایش سطح خدمات رفاهی و بهبود معیشت اقتصادی بازنشستگان را جزء برنامه ها و رویکرد ملی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود : مصوبه هیأت وزیران درخصوص افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۳ نیز بیانگر توجه و اهتمام ویژه دولت به ارتقای معیشت و افزایش رفاه اجتماعی این قشر فرهیخته است.

وی اظهار داشت: براساس مصوبه هیت وزیران حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال آینده ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

راه‌اندازی کمپین مددکاری اجتماعی و پیشگیری از تصادفات رانندگی در نوروز ۹۳

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در این هفته از راه اندازی کمپین مددکاری اجتماعی و پیشگیری اجتماعی از تصادفات رانندگی در نوروز خبر داد و گفت: امروزه تصادفات رانندگی یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران و نهمین عامل مرگ و میر در جهان است.

موسوی چلک افزود: براساس آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۲ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفرجان خود را ازدست دادند و حدود ۵۰ میلیون نفرنیزدچارمعلولیت های دیگر شده اند که منجر به خانه نشینی آنان شده است .در ایران در سال گذشته حدود ۱۹ هزار نفر بر اثرتصادفات رنندگی جان خود را از دست داده و ۸۰۰ هزارنفر مصدوم شده اند.

وی گفت: سه عامل نیروی انسانی، جاده های ناایمن و کیفیت پایین ایمنی خودرو ها دراین زمینه تاثیرگذارند.علیرغم انجام اقدامات مختلف در دو سال اخیر، آمار فوتی ها دراین زمینه نسبت به سال های قبل که تا ۲۷ هزار نفر هم بودند،کاهش یافته اما ۱۹ هزار نفر آمار کمی نیست یعنی تقریبا هر یک ساعت در روز بیش از ۲ نفربر اثرتصادفات رانندگی در ایران جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به آمار مرکز پژوهش های مجلس در سال ۹۰ گفت: سالانه حدود ۵۲ هزارمیلیاردتومان در تصادفات رانندگی درایران هزینه می شود و در مجموع حدود ۸۰۰ هزارنفر در ۵۰ سال گذشته در ایران بر اثرتصادفات رانندگی فوت کردند.

۵۰ میلیارد تومان جمع‌آوری اولیه از محل جشنواره نیکوکاری

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در آخرین روز هفته جاری گفت: با شمارش و توزیع ۷۰ درصد از کمکهای مردم نیکوکار به جشنواره نیکوکاری در سراسر کشور، تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

سعید ستاری با بیان اینکه میزان کمکهای مردمی در جشنواره نیکوکاری سال گذشته مبلغ ۴۲ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود این رقم تا پایان شمارش و توزیع کامل این کمکها در سالجاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان شود.

وی افزود:کمیته امداد امام خمینی(ره) با ساماندهی تعداد ۲۳ میلیون نفر افراد خیر و نیکوکار و مشترک توانسته است نقش مهم و تاثیر گذاری در جمع آوری مشارکتهای مردمی و ارائه به نیازمندان و محرومان واقعی با مشارکت موسسات خیریه ای ، تشکلهای مردمی و دستگاههای اجرایی داشته باشد.
کد مطلب: 37850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *