۰
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۸

مشخص شدن جانشین ولاسکو و رئیسی که هنرپیشه شد

این هفت روز ورزش ایران در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که طی آن اتفاقات خوب زیادی برای ورزش ایران رقم خود. از قهرمانی نوجوانان وزنه برداری در آسیا گرفته تا برگزاری مراسم تجلیل از دوازده ورزشکاری که در بازی‌های المپیک لندن صاحب مدال شدند و البته بازیگر شدن رئیس فدراسیون فوتبال. در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا هم سه نماینده ایران نتیجه خوبی گرفتند و تنها استقلال شکست خورد.
مشخص شدن جانشین ولاسکو و رئیسی که هنرپیشه شد
این هفته برای قوچان‌نژاد هفته‌ای خوش‌یمن بود چون همراه با یک بازیکن اماراتی به عنوان برتری گلزن در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا معرفی شد اما این هفته برای دوازده ورزشکار دیگر قطعا به یادماندنی‌تر خواهد بود. ورزشکارانی که در المپیک لندن مدال گرفتند و بعد از ۲۰ ماه پاداش مدال‌های خود را دریافت کردند.

تیم ملی والیبال هم پس از کش و قوس های فراوان سرمربی خود را در این هفته شناخت اما مانند دیگر هفته‌ها، این هفته از به دور از اتفاقات فوتبالی نبود به خصوص با برگزاری هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا و نتیجه گیری متفاوت نمایندگان ایران در آن و البته ورود رئیس فدراسیون فوتبال به عرصه بازیگری.
ووشو، شنا و شمشیربازی بانوان رشته‌هایی بودند که در طول این هفته قهرمان مسابقات باشگاهی آنها در سال جاری مشخص شد. البته بودند رشته‌هایی دیگری هم در این هفته به کار خود در مسابقاتی که داشتند، پایان دادند اما در سطح بین المللی؛ مانند وزنه برداری نوجوانان آسیا که با قهرمانی ایران همراه بود و اسکواش بین المللی جوانان قطر که نمایندگان ایران در آن صاحب هشت مدال شدند و البته تور دوچرخه سواری لانکاری که قهرمانی و نایب قهرمانی ایرانی ها را به خود دید.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است:

قهرمانی رسانه برتر اصفهان در لیگ شمشیربازی بانوان
چهارمین دوره مسابقات شمشیربازی لیگ سراسری بانوان کشور پنجشنبه گذشته پس از چهار هفته رقابت میان هشت تیم شرکت کننده به کار خود پایان داد که طی آن در مجموع سه اسلحه اپه، فلوره و سابر تیم رسانه برتر اصفهان با ۷۸ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم‌های دانشگاه آزاد و هیات همدان هم به ترتیب با ۷۶ و۵۰ امتیاز دوم و سوم شدند.

پرشین قهرمان لیگ ووشو شد
ششمین دوره مسابقات ووشو لیگ برتر باشگاه‌های کشور پنجشنبه گذشته با برگزاری دیدار فینال و معرفی قهرمان این دوره از مسابقات به پایان رسید. در چارچوب این رقابت‌ها دو تیم پرشین و پارس جنوبی در دیدار نهایی به مصاف هم رفتند که طی آن تیم پرشین حریف خود را با شکست مواجه کرد و به عنوان قهرمانی دست یافت. پرشین در حالی به عنوان قهرمانی لیگ ووشو دست یافت که در سه دور گذشته این مسابقات دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی کسب کرده بود.

قوچان‌نژاد بهترین گلزن در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا
به دنبال پایان مرحله مقدماتی مسابقات جام ملت‌های آسیا بهترین گلزنان این مرحله از رقابت‌ها معرفی شدند. بر این اساس رضا قوچان‌نژاد، مهاجم تیم ملی فوتبال که در ۶ دیدار این تیم پنج بار موفق به گلزنی شد همراه با مهاجم اماراتی عنوان بهترین گلزن رقابت‎های مقدماتی جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد. این خبر مربوط به پنجشنبه گذشته است و بر اساس آن جواد نکونام به همراه خلفان ابراهیم از قطر و یونس محمود از عراق هر کدام با ۴ گل در رده‌های بعدی بهترین گلزنان مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا قرار دارند.

سرزمین موج های آبی قهرمان شد
یازدهمین دوره سمابقات شنای قهرمانی باشگاه‌های کشور (جام خلیج فارس) جمعه گذشته با برگزاری رقابت‌های روز دوم از مرحله چهارم به پایان رسید که طی آن تیم سرزمین موج‌های آبی مشهد با مجموع ۲۶۷۱ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت. در جدول رده‌بندی این مسابقات تیم مقاومت با ۲۳۴۱ امتیاز دوم شد و عنوان سومی هم به تیم نفت تهران رسید که در مجموع صاحب ۱۶۹۰ امتیاز شد.

خداحافظی علی خسروی!
علی خسروی که پس از مدت‌ها دوری از میادین فوتبال، از چندی پیش فرصت نظارت در مسابقات فوتبال را به دست آورد، شنبه گذشته در اقدامی غیر منتظره از دنیای داوری، نظارت و تدریس خداحافظی کرد. وی در توضیح دلیل این تصمیم خود گفت که هر کسی تاریخ مصرفی دارد و من فکر می‌کنم دیگر برای داوری مثمر ثمر نیستم. امیدوارم از این پس کارشناس خوبی باشم.

تقدیر از رحمتی و مهدوی‌کیا
پنجمین جشنواره ستاره‌های فناوری ایران که چند سالی است با همت علاقمندان به حوزه فناوری برگزار می‌شود، شنبه گذشته با تقدیر از مهدی مهدوی کیا و مهدی رحمتی و اهدای لوح یادبود به آنها به کار خود پایان داد. این دو فوتبالیست به خاطر فعالیت در عرصه فناوری و شبکه‌های اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفتند. روسای ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﺻﻨﻔﯽ ﺭﺍﯾﺎﻧﻪﺍﯼ لوح و هدایای مهدوی کیا و رحمتی را به آنها اهدا کرد.

قهرمانی نوجوانان وزنه بردار ایران در آسیا
شانزدهمین دوره مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان آسیا شنبه گذشته با قهرمانی ایران به پایان رسید. در این مسابقات که در تایلند جریان داشت ایران در مجموع ۵۷۹ امتیاز به دست آورد و در جدول رده‌بندی بالاتر از چین، تایلند، هند و کره‌جنوبی ایستاد و قهرمان شد. در جریان این مسابقات و در دسته ۶۲ کیلوگرم مهدی فروتن به مدال برنز حرکت یکضرب دست یافت. در دسته ۶۹ کیلوگرم کیانوش باقری صاحب دو مدال طلا در دوضرب و مجموع و یک عنوان چهارمی در یکضرب شد. در دسته ۷۷ کیلوگرم رامین ولی‌پور یک مدال طلا در یکضرب، یک نقره در مجموع و یک عنوان چهارمی در دوضرب به دست آورد و حسین غزالیان یک عنوان پنجمی و دو عنوان ششمی را از آن خود کرد. در دسته ۸۵ کیلوگرم رضا بیرالوند صاحب سه مدال طلا شد. در دسته ۹۴ کیلوگرم سیدمصطفی خلیلی به دو مدال نقره در دوضرب و مجموع و یک مدال برنز در یک ضرب دست یافت. در دسته ۹۴+ کیلوگرم هم مهرشاد محمودی ۲ مدال نقره در یکضرب و مجموع هب دست آورد. ضمن اینکه یک مدال برنز در دو ضرب را هم از آن خود کرد. سعید رضازاده نیز یک مدال نقره در دو ضرب و ۲ مدال برنز در یکضرب و مجموع به دست آورد. همچنین در فهرست بهترین وزنه برداران شرکت کننده در این دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا رضا بیرانوند در رده پنجم ایستاد وعنوان بهترین وزنه بردار ایرانی را از آن خود کرد.

قهرمانی و نایب قهرمانی ایرانی‌ها در تور دوچرخه سواری لانکاوی
مسابقات دوچرخه‌سواری تور لانکاوی شنبه گذشته پس از ۱۰ مرحله رقابت و پیمودن مسیر ۱۴۹۵ کیلومتری به پایان رسید. در پایان این مسابقات در مجموع رده‌بندی انفرادی میرصمد پورسیدی موفق شد تا با کسب زمان ۳۵ ساعت و ۷ دقیقه و ۱۶ ثانیه برای اولین بار در تاریخ کشورمان مقام اول را در این تور از آن خود کند. در مجموع رده‌بندی تیمی نیز تیم پتروشیمی به عنوان دوم دست یافت. در این بخش تیم‌های MTN از آفریقا و ونزوئلا دوم و سوم شدند. همچنین در مجموع رده‌بندی برترین دوچرخه سواران و تیم‌های آسیایی، تیم پتروشیمی اول شد و میرصمد پورسیدی، وحید غفاری و امیر کلاهدوز رده‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

حل و فصل مشکلات مالی پرسپولیس
بهروز منتقمی، قائم مقام باشگاه پرسپولیس یکشنبه گذشته از حل و فصل مشکلات مالی این باشگاه خبر داد و گفت که به دنبال انعقاد قرارداد با اسپانسر فصل آینده پرسپولیس و البته تلاش‌های و درایت‌های علی پروین، حقوق معوقه و مطالبات کلیه مدیران، معاونین و پرسنل باشگاه پرسپولیس پرداخت شد. وی همچنین با اشاره به چند جانبه بودن قرارداد امضا شده با اسپانسر جدید، اعلام کرد این نوید را می‌دهم که بسیاری از مشکلات مالی باشگاه ظرف یکی دو هفته آتی برطرف خواهد شد.

کفاشیان بازیگر شد!
یکشنبه گذشته عوامل سریال “پایتخت سه” در محل آکادمی ملی فوتبال حضور پیدا کردند تا قسمت‌هایی از سکانس این مجموعه تلویزیونی را در آکادمی فوتبال تصویربرداری کنند. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال هم در این روز در سکانس فوتبالی سریال نوروزی “پایتخت سه” به ایفای نقش پرداخت و اینگونه بازیگری را هم تجربه کرد. همچنین همزمان با حضور عوامل سریال پایتخت سه در آکادمی ملی فوتبال، مراسمی نمادین برای رونمایی از پیراهن تیم ملی برگزار شد. در این مراسم نمادین جمعی از پیشکسوتان، مسئولان فدراسیون، بازیکنان تیم ملی جوانان بانوان به همراه کادرفنی، آندرانیک تیموریان بازیکن تیم ملی، نماینده اسپانسرهای تیم ملی و مسئولان دپارتمان فوتبال ساحلی هم حضور داشتند.

صحبت‌های متناقض وزارت ورزش و فدراسیون کشتی
به دنبال انتقادات مطرح شده از سوی مسئولان فدراسیون کشتی مبنی بر کمبود منابع مالی در این فدراسیون، یکشنبه گذشته نصرالله سجادی اعلام کرد که فدراسیون کشتی از قبل حدود هفت میلیارد تومان بدهی داشت و ما تا به امروز بخشی از بدهی‌های این فدراسیون را پرداخت کرده‌ایم. ین روال را تا آخر سال هم ادامه می‌دهیم اما مسلما نمی‌توانیم همه این بدهی‌ها را بپردازیم. وی حتی تاکید کرد که برای اجرای برنامه‌های فدراسیون کشتی همه پشتیبانی‌ها لازم را کرده و اعتبارات لازم را تخصیص داده‌ایم و حتی بیشتر از سقف پولی که باید به فدراسیون کشتی می‌دادیم، به این فدراسیون بودجه داده‌ایم. در این رابطه اما یک روز بعد سخنگوی فدراسیون کشتی با هدف شفاف سازی و اطلاع رسانی، رقم دقيق ‌ميزان بدهی‌های اين فدراسيون و همچنين مبالغ دريافتی را اعلام كرد. علیرضا رضایی گفت که مجموع كل دريافتی فدراسيون كشتی در سال ۱۳۹۲ تاكنون ۴ ميليارد و ۳۶۷ ميليون تومان بوده كه از اين مبلغ، ‌۲ ميليارد و ۷۳۷ ميليون تومان در زمان سرپرست قبلی و مبلغ يک ميليارد و ۶۳۰ ميليون تومان نيز در زمان پنج ماهه سرپرستی و رياست رسول خادم به حساب فدراسيون واريز شده است.

۳۳ داور و کمک داور بین‌المللی ایرانی برای سال ۲۰۱۴
یکشنبه گذشته اعلام شد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در قالب کتابی تحت عنوان "لیست داوران بین‌المللی سال ۲۰۱۴" فهرست داوران و کمک داوران بین‌المللی کشورهای مختلف برای قضاوت در مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ۲۰۱۴ را اعلام کرد. در این کتاب از ۳۳ داور و کمک داور ایرانی هم در بخش‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در دو بخش آقایان و بانوان در این کتاب نامبرده شده است.

تذکر AFC به دو ملی‌پوش ایران
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در نامه‌ای اعلام کرد که محسن بنگر و بختیار رحمانی در دیدار مقابل کویت در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا، به دلیل رفتار غیر ورزشی کارت زرد گرفته‌اند و به همین خاطر به آنها تذکر می‌دهد. بر اساس این نامه که خبر آن دوشنبه گذشته اعلام شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین ابراز امیدواری کرده که در بازی‌های آینده تیم ملی، شاهد تکرار چنین رفتارهایی نباشد.

فوتسال ایران همچنان در رده ششم جهان است
سایت "futsalworldranking" دوشنبه گذشته جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال دنیا را اعلام کرد. بر اساس رده‌بندی منتشر شده توسط این سایت تیم ملی فوتسال ایران با ۱۵۸۹ امتیاز همچنان در رده ششم دنیا قرار دارد. همچنین در میان تیم‌های آسیایی، فوتسال ایران بالاتر از کشورهای ژاپن، تایلند و ازبکستان و در رده نخست قرار دارد.

دانشگاه آزاد قهرمان لیگ تنیس روی میز شد
در چارچوب هفته پایانی مرحله برگشت مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌های کشور دوشنبه گذشته دو تیم دانشگاه آزاد و پتروشیمی به تساوی پنج بر پنج دست یافتند. با کسب این تساوی تیم دانشگاه آزاد در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند و عنوان قهرمانی این مرحله از مسابقات را به خود اختصاص داد. در این هفته از مسابقات دو تیم پتروشیمی نوری عسلویه و تله کابین گنج نامه همدان سه شنبه به مصاف هم رفتند که طی آن پتروشیمی به برتری دست یافت و در رده سوم باقی ماند تا حریفش هم در رده چهارم بماند. با این دو دیدار مسابقات تنیس روی میز در سال جاری به پایان رسید و دیدارهای پلی‌آف به سال آینده موکول شد.

پایان کار آسیایی اسکواش‌بازان جوان با ۸ مدال
مسابقات اسکواش بین‌المللی جوانان سه شنبه در قطر به پایان رسید. تیم اسکواش اعزامی ایران در جریان این رقابت‌ها و در مجموع صاحب هشت مدال شد. ۳ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز حاصل اسکواش‌بازان ایران در این مسابقات بود.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال شد
به دنبال پایان همکاری خولیو ولاسکو با فدراسیون والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال و پس از یک ماه مذاکره با مربیان مختلف و بررسی رزومه و عملکرد آنها، سرانجام فدراسیون والیبال با "اسلوبودان کواچ"، سرمربی صربستانی تیم پروجای ایتالیا به توافق نهایی رسید. بر این اساس سه‌شنبه گذشته این مربی تا المپیک ۲۰۱۶ برزیل با فدراسیون ایران به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال قرارداد همکاری امضا کرد. کواچ در زمان هدایت تیم پگاه ارومیه توسط ابراهیم وطن‌پرست در این تیم بازی می‌کرد. هدایت تیم ایران نخستین تجربه او به عنوان سرمربی در لیگ جهانی خواهد بود.

فولاد برنده شد، استقلال بازنده
هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه با برگزاری دیدار دو نماینده ایران پیگیری شد. در چارچوب این هفته از مسابقات و در قطر تیم استقلال برابر الریان با نتیجه یک بر صفر متحمل شکسشت تا دومین باخت خود در این رقابت‌ها را تجربه کرند اما در اهواز فولاد موفق شد پس از تساوی که در بازی نخست برابر الجیش قطر به دست آورده بود، برابر الفتح عربستان به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کند تا برای صعود به مرحله بعد امیدوار تر از دیگر نمایندگان ایران باشد.

انتخاب مهرعلی به عنوان رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی
مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی سه‌شنبه به راست نصرالله سجادی برگزار شد که طی آن حمیدرضا مهرعلی با کسب ۳۶ رای موافق از ۳۷ رای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. حسین خداپرست نیز یک رای را به خود اختصاص داد.

مدال‌آوران المپیک بالاخره پاداش گرفتند
پس از گذشت ۲۰ ماه از برگزاری بازی‌های المپیک لندن، بالاخره مراسم تجلیل از مدال آوران این بازی‌ها برای پرداخت پاداش‌های نقدی که مدیران پیشین کمیته ملی المپیک وعده آن را داده بودند، برگزار شد. این مراسم سه شنبه شب در آکادمی ملی المپیک و با حضور محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری برگزار شد و دوازده ورزشکار مدال آور کشورمان پاداش‌های خود را دریافت کردند. بر این اساس به هر یک از مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومان پرداخت شد. البته به دستور نوبخت پاداش احسان حدادی که برای اولین‌بار ورزش ایران را در رشته‌ای غیر از وزنه برداری، کشتی و تکواندو و در دوومیدانی صاحب مدال کرده بود، معادل مدال طلا پرداخت شد.

فینالیست‌های ایرانی در بسکتبال غرب آسیا
مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا چهارشنبه برگزار شد که طی آن ابتدا تیم مهرام در مصاف با الکهربا به برتری دست یافت سپس پتروشیمی موفق به شکست دادن ASU اردن شد. بدین ترتیب دو تیم مهرام و پتروشیمی امروز پنجشنبه برگزاری فینال این دوره از مسابقات در تالار بسکتبال آزادی خواهند بود.

پیروزی سپاهان و تساوی ارزشمند تراکتورسازی
هفته دوم رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب روز دوم خود را پشت سرگذاشت که در یکی از دیدارها تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با نتیجه ۳ بر ۲ برابر الهلال عربستان به پیروزی رسید تا یک برد ارزشمند را کسب کند. در قطر هم تراکتورسازی تبریز برابر لخویا به یک تساوی بدون گل ارزشمند رسید تا همچنان شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد داشته باشد.
کد مطلب: 37854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *