۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۸

معاون وزير دفاع:‌ شناور ولايت در ماه هاي آينده به آب انداخته مي شود

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر از به آب اندازی نسل بعدی شناور جماران به نام شناور ولایت در ماههای آینده داد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دوم سیما آقای محمد اسلامی، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع، با اشاره به دست یابی این وزارت به۱۸۰ نوآوری در طی یک سال گذشته گفت: این میزان کار نشان از جریان زنده نوآوری دارد که از این میان ۶ طرح برای رونمایی در نظر گرفته شدند.
وی در باره موشک فاتح نسل ۴ به عنوان یکی از طرح های منتخب افزود: این موشک با سوخت جامد مرکب به برد مطلوب ۲۵۰ کیلومتر و مرحله بلوغ خود رسیده است به گونه ای که هم اکنون قابلیت هدایت و کنترل هدف و آشیانه یابی را دارا است.
اسلامی تصریح کرد: موشک های بالستیک را نمی توان برای اصابت به یک نقطه در نظر گرفت ولی سامانه ناوبری فاتح ۴ می تواند هدف ثابت یا متحرک را در آب یا خشکی و در شرایط مختلف آب و هوایی مورد هدف قرار دهد.
معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران را در تراز ۵ کشور اول دنیا در زمینه موشکی ذکر کرد و گفت: بخش دفاعی کشور از زمان انقلاب دچار تحریم بود ولی با این وجود این موشک ها صد در صد ایرانی هستند و از آنجا که مبنای ساخت آن تحقیقات و نوآوری بوده است، همواره به نسل های برتر نائل می شود.
وی افزود: برآیند همکاری دانشگاه و صنعت به جریانی در هم تنیده تبدیل شده و مراکز عملی و پژوهشی در طرح های ما مشارکت دارند.
اسلامی در مورد موتور دریایی رونمایی شده نیز گفت: ۴ گونه موتور دریایی در برنامه ما هست که موتور با قدرت ۹۰۰ اسب بخار سال گذشته رونمایی شد هم اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد.
وی افزود: امسال موتوری که در محدوده ۵۰۰۰ اسب بخار و قابل استفاده در ناوهای جنگی و شناورهای تجاری است عرضه شد.
اسلامی تصرح کرد: ‌نسل بعدی شناور جماران به نام شناور ولایت در ماههای آینده به آب انداخته می شود و گونه های دیگری هم به میزان بالای ۴۰ درصد در دست ساخت است و روی آنها موتور جدید نصب خواهد شد.
معاون وزیر دفاع ایران را دارای سومین سکوی پرواز دنیا ذکر کرد و گفت: در نخستین آزمایش که بعد از خروج هواپیما از نمایشگاه انجام می شود، صندلی پرانی که مراحل آزمایش زمینی را انجام داده، آزمایش خواهد شد، هواپیمای مورد استفاده هم توپولوف ۱۵۴ است و سکوی پرواز به عنوان آزمایشگاه دائم پرواز استفاده می شود.
وی خودروی ارس را خودرویی فرماندهی ذکر کرد و افزود: این خودرو به عنوان دستاورد دیگر هم برای بخش نظامی و هم غیرنظامی، با قدرت ۱۳۳ اسب بخار و قطعات ایرانی قابل استفاده است.
معاون وزیر دفاع درباره خمپاره انداز وفا نیز گفت: این خمپاره انداز دارای ویژگی های سبکی، قابلیت جا به جایی سریع، دقت و قدرت تخریب بالا و همچنین دارای دو نوع مهمات معمولی با برد ۱۰ کیلومتر و خمپاره موشکی با برد ۲۰ کیلومتر است.
وی در ادامه دست آورد دیگر را سامانه شنود شاهد ذکر کرد و افزود: این سامانه توانایی محدوده وسیعی از سیگنالها را شناسایی کند که این امر نیازمند سطح بالایی از فناوری و در تراز روز است که نمونه تحقیقاتی آن رونمایی شد.
اسلامی با اشاره به بیش از ۱۱۰۰ محصول در دست تولید در صنایع دفاعی از اعماق دریاها تا فضا گفت: این پیشرفت از تولید حداکثر یک نوع راکت انداز و اسلحه ژ-۳ در برنامه دوم به اینجا رسیده است.
وی افزود: در سال ۹۰ ما ۱۰۰۰ آزمایش انجام دادیم یعنی روزی ۳ بار به گونه ای که نوبت میدان برای انجام آزمایش ها نداشتیم.
اسلامی تصریح کرد: راهبرد ملی ما و دکترین دفاعی ما تولید قدرت دفاعی بازدارنده است و آنچه به دست می آید قدرتی است که کشور را بتواند از هر گونه تعرضی ایمن نگه دارد.
کد مطلب: 3800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *