۱
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد

برگزاری رزمایش تخصصی پهپاد

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "امسال چهار رزمایش برگزار می‌کنیم"، اظهار کرد: برای اولین بار در ارتش جمهوری اسلامی، رزمایش تخصصی پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) در منطقه علی‌آباد قم یا اصفهان انجام می‌شود.
برگزاری رزمایش تخصصی پهپاد
 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در نشست خبری صبح امروز (شنبه) خود که در آستانه روز ۲۹ فروردین - روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش - انجام شد، با بیان اینکه "نیروی زمینی یک رزمایش در جنوب شرق و یک رزمایش در جنوب غرب خواهد داشت"، خاطرنشان کرد: این رزمایش‌ها با حضور همه یگان‌های نیروی زمینی انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: رزمایش تخصصی سایبری نیز در سال جاری برگزار خواهد شد.

پوردستان افزود: رژه روز ارتش بصورت رژه پیاده و موتوری خواهد بود که امسال هم رژه بالگردها و نیروی هوایی را خواهیم داشت و نیروی دریایی نیز در دریای عمان رژه خواهد داشت. در این رژه بخشی از دستاوردهای ارتش رونمایی می‌شود. این رژه با حضور رئیس‌جمهور انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امسال از جدیدترین سلاح نیروی زمینی ارتش به نام محرم که یک سلاح شش لول با نواحت تیر بالا و کالیبر ۵۰ میلیمتر است و همچنین سلاح ۷۶ میلیمتری اخگر، چرخ‌های پرش جدید، چتر ذوالجناح و نمونه‌های ارتقا یافته تانک‌های صمصام، سبلان و ذوالفقار، امسال رونمایی خواهد شد. البته سلاح محرم در تاریخ ۳۱ فروردین رونمایی می‌شود.

پوردستان همچنین با بیان اینکه "با ستادکل نیروهای مسلح برای دریافت مجوز افزایش بُرد موشک‌های خود در ارتباط هستیم"، گفت: پروژه‌ای با وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه درباره افزایش بُرد و دقت موشک‌ نازعات و سایر موشک‌های نیروی زمینی در حال انجام داریم و منتظریم که با مجوز ستادکل نیروهای مسلح، برد موشک‌های خود را بیشتر کنیم.

وی در ادامه صحبتهای خود، مراقبت از مرزهای غربی و جنوب غربی کشور، پشتیبانی بالگردی از قرارگاه‌های ارتش سپاه، استقرار سامانه‌های پدافند ارتفاع پست و فعالیت‌های رزمایشی را از مأموریت‌های عملیاتی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد و گفت: تاکنون صدها قبضه تفنگ، مشروبات الکی، دام قاچاق و افراد عبوری غیرمجاز را کشف کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین با اشاره به اینکه "پشتیبانی از یگان‌های مرزبانی توسط هوانیروز انجام می‌شود"، خاطرنشان کرد: تاکنون قرارگاه‌های نیروی زمینی در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه بیش از یک میلیون هکتار زمین را پاکسازی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: ۸۰ خلبان و ۴۰ عضو هوانیروز به‌زودی طی مراسمی فارغ‌التحصیل خواهند شد.

پوردستان درباره تمهیدات نیروی زمینی ارتش برای حفاظت از مرزها نیز گفت: ارتش و سپاه برای مقابله با گروه‌های تروریستی تجربیات زیادی دارند. عمده عملیات گروه جیش‌العدل بسیار شفاف بوده و قابل رصد و کنترل است. پس از انجام عملیات جیش‌العدل، ستادکل نیروهای مسلح مسئولیت رسیدگی را به سپاه داد و نیروی زمینی نیز بوسیله هوانیروز پشتیبانی بالگردی را انجام داد. ما قدرت کافی برای مقابله داریم و اگر مسئولان نظام صلاح بدانند، این توانمندی وجود دارد که تروریست‌ها را در لانه خود دستگیر کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه درباره تولید بالگرد نیز اظهار کرد: بالگرد ملی توسط صنایع پهنا در حال تولید است و ما با این سازمان همکاری‌ لازم را داریم. اکنون بالگردهای پیستونی برای آموزش خلبانان در حال تولید است و ما امیدواریم به زودی شاهد رونمایی از این بالگرد باشیم.

وی با بیان اینکه "ظرفیت علمی نیروی زمینی افزایش یافته است"، افزود: در بخش پدافند غیرعامل، نیروی زمینی به هیچ سازمانی وابسته نیست. اکنون سلاح اخگر و محرم توسط دانشمندان نیروی زمینی تولید شده است. این جوانان معجزه انقلاب اسلامی هستند. در مورد سلاح محرم باید بگویم که به زیرساخت‌های صنعتی مهمی نیاز دارد و کشورهای انگشت‌شماری صاحب این سلاح هستند اما امروز جمهوری اسلامی توانسته است از ظرفیت سلاح اخگر و شاهد استفاده کرده و سلاح محرم را تولید کند.

امیر سرتیپ پوردستان، درباره راهبرد مقابله با حوادث غیرمترقبه نیز گفت: یکی از دستوراتی که به نیروی زمینی داده شده، امدادرسانی در زمان وقوع حوادث طبیعی است. با تفویذی که در نیروی زمینی داده شده است، فرماندهان نیازی ندارند که برای امدادرسانی از فرمانده کل نیروی زمینی مجوز بگیرند. ما اکنون در شمال شرق تهران امکانات زیادی را برای کمک‌رسانی در شرایط وقوع حوادث طبیعی فراهم کرده‌ایم زیرا ما در شرایط صلح خود را ملزم به کمک به مردم می‌دانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه یادآور شد: یکی از برنامه‌های ستادکل نیروهای مسلح، اجرای رزمایش مشترک ارتش و سپاه است. امسال در رزمایش جنوب شرق و جنوب غرب، رزمایش مشترک ارتش و سپاه برگزار می‌شود. با این وجود ما تاکنون رزمایش مشترکی با کشورهای خارجی نداشتیم اما اگر کشوری درخواست دهد، می‌توانیم با آن همکاری کنیم؛ البته ما با کشورهای مسلمان همسایه ارتباطات آموزشی داریم.

وی درباره تأمین نیازهای کارکنان این نیرو نیز گفت: نیروی زمینی ارتباطاتی با وزارت مسکن و استانداران دارد و بدین وسیله کمک زیادی به تعاونی مسکن کارکنان نیروی زمینی در جهت خانه‌دار شدن کارمندان این نیرو انجام می‌شود به گونه‌ای که ۱۵ هزار نفر از کارکنان این نیرو در سال قبل خانه‌دار شدند. ما همچنین فعالیت‌های خوبی در جهت بیمه کارکنان خود انجام می‌دهیم.

در پایان نشست خبری امیر شرتیپ پوردستان، از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
کد مطلب: 38160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *