۰
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۵

روند کاهشی خرید وفروش مسکن ادامه دارد

در ادامه رکود بازار مسکن و کاهش معاملات خرید وفروش، متقاضیان کمتری برای خرید به بنگاه های مسکن مراجعه می کنند که پیش بینی می‌شود در سال جاری بازهم از تعداد متقاضیان واقعی بازار کاسته شود.
روند کاهشی خرید وفروش مسکن ادامه دارد
در ماه های اخیر خرید و فروش مسکن با کاهش زیادی مواجه شد و رکود تمامی بازار را تحت تاثیر خود قرار داد بطوریکه حجم معاملات در بازار مسکن به پایین‌ترین حد خود رسید و اغلب مردم به جای خرید خانه، اجاره نشین شدند.

براین اساس در سال گذشته یک میلیون و ۸۷۰ هزار معامله مسکن انجام شد که از این تعداد تنها در اسفند سال گذشته ۵۰ هزار و ۵۰۰ قراداد اجاره به امضا رسید بطوریکه این رقم در اسفند سال ۹۱ ، ۴۲ هزار قرارداد اجاره بوده است.

در واقع افزایش سهم اجاره نشینان و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که معاملات خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته باشد و متقاضیان کمتری برای خرید به پای قراداد برسند.

در سال جاری هم با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌‌ها و افزایش تورم عمومی کشور به نظر می‌رسد که تعداد بیشتری از مردم در بازار مسکن حذف شوند و با توجه به اینکه وام خرید ۳۵ میلیون تومانی مسکن نمی‌تواند تاثیر چندانی بر خرید بگذارد بنابراین در سال جاری هم با کاهش معاملات مسکن روبرو خواهیم بود.

البته حضور دلالان و واسطه‌ها در بازار مسکن همیشه وجود داشته است اما متقاضی واقعی در صورت افزایش تورم در بازار کاهش پیدا می‌کند زیرا قدرت خرید مردم در دو سال گذشته که قیمت‌ها در این بخش با افزایش زیادی مواجه شد، کاهش یافته است که ادامه این روند شرایط این دسته از متقاضیان را سخت تر می‌کند.

نرخ واحدهای دوخوابه در محله‌های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، در پونک - ۳۵ متری گلستان واحدی ۶۸ متری و دوخوابه با انباری ۲۷۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در پیروزی بروجردی واحدی با ۷۰ مترمربع مساحت و دوخوابه با عمر ۱۲ساله ۱۶۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

در اکباتان - بیمه ۱ واحدی ۶۸ متری باپارکینگ، انباری و آسانسور، کلیدنخورده متری ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است و در پیروزی - افراسیابی آپارتمانی ۷۰ متری با پارکینگ و عمر ۷ ساله ۲۳۰ میلیون تومان فروخته می شود.

واحدی ۷۰ متری در پونک ۳۵ متری گلستان با عمر ۱۲ساله و کلیه امکانات ۲۹۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در قیطریه - اندرزگو آپارتمانی ۷۰ متری و دوخوابه، نوساز هرمترمربع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در تهرانپارس غرب فلکه سوم واحدی ۶۶ متری طبقه ۴ تکواحدی ۱۹۸ میلیون تومان فروخته می شود و در فردوس سازمان برنامه جنوبی واحدی ۶۸ متری و دوخوابه با پارکینگ و انباری با شرایط ۵۰ میلیون تومان رهن، ۲۰ میلیون تومان وام و ۲۱۰ میلیون تومان نقد به فروش میرسد.

در پونک - فکوری واحدی ۶۹ متری و دوخوابه با عمر ۱۱ ساله، طبقه ۴ با پارکینگ و انباری هم با شرایط ۵۰ میلیون تومان رهن، ۱۸ میلیون تومان وام و ۲۰۰ میلیون تومان نقد فروخته می شود و در پونک واحدی ۶۷ متری با عمر ۴ ساله و پارکینگ و انباری متری ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

آپارتمانی ۸۱ متری با پارکینگ در تهران نو - خیابان دماوند - ابوریحان متری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش میرسد و در اشرفی اصفهانی - همیلا برج باغ طبقه ۸ با فضای سبز و چشم انداز واحدهای ۶۵ و ۸۵ متری با تمامی امکانات هرمترمربع ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذای شده است.
کد مطلب: 38216
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *