۰
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱

طراحی سلاح صیاد3 برای سامانه اس200

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه سیستم مرکز عملیات منطقه تاکتیکی از جدیدترین دستاوردهای پدافند هوایی است افزود: ما برای اولین بار خبر طراحی سامانه کاوش جو بالا را برای نشانه گرفتن قلب و چشم دشمن رسانه ای کردیم.
طراحی سلاح صیاد3 برای سامانه اس200
امیرسرتیپ سردار اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در حاشیه رژه ۲۹ فروردین ارتش که امروز در مقابل حرم امام(ره) برگزار شد، گفت: یکی از سامانه هایی که ما به آن رسیدیم سامانه کاوش جو بالا است که هنوز خبری نکردیم و این اولین بار است که اعلام می کنیم.

وی با بیان این که این سامانه برای رسیدن به هواشناسی نظامی اهمیت دارد، افزود: برای هدایت های موشک ها به سمت اهداف و نقاطی که مدنظر پدافند است نیاز به این سیستم و سامانه داشتیم که اختلافات و تاثیرات جوی را روی پدافند هوایی اندازه گیری کنیم.

امیر اسماعیلی ادامه دارد به خاطر همین سیستم کاوش جو بالا را طراحی کردیم و امروز با حداقل اختلافات می توانیم در سیستم پدافند قلب و چشم دشمن را نشانه بگیریم.

وی در مورد سیستم دیگر مرکز عملیات منطقه تاکتیکی افزود: این مرکز دفنی است و هدایت های پدافند را بر عهده دارد به طوری که امروز سی اوسی تاکتیکی و محرک پدافند هوایی رقم خورده است.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به افزایش توان قدرت الکترونیکی پدافند هوایی نیز گفت: هدیه ما به همرزمانان مان در جنگ نرم این است که امروز علاوه بر این که سامانه موشک سیستم سلاح صیاد۲ با برد متوسط که برای موشک اس ۲۰۰ تلفیق کرده بودیم اکنون سلاح صیاد ۳ نیز برای اس ۲۰۰ طراحی کردیم که این سلاح برد، سرعت و قدرت جنگاوری این سامانه را بالاتر می برد.

وی در ادامه به دیدار هفته گذشته خود با فرمانده کل قوا اشاره کرد و گفت: هفته گذشته خدمت فرمانده معظم کل قوا مشرف شدم و ایشان به این موضوع واقف بودند و اشاره کردند که هم در جنگ الکترونیک و هم در پتانسیل پدافند قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) باید به عنوان اولویت اول دفاع همواره مد نظر قرار گرفته شود و به جوان ها نیز توجه و جذب این قرار شود.

امیر اسماعیلی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه پاسخ شما به تهدیدات اسرائیل چیست گفت: اسرائیل و آمریکا و یا هر کشور دیگری که بخواهد ایران را تهدید کند باید حرف خود را یکی کند در حالی که آنها حرف می زنند و مدام این حرف ها را تغییر می دهند اما باید بگویم نیروهای مسلح تمام قد ایستاده اند و اجازه تجاوز را به هیچ کس نمی دهند.

وی ادامه داد: آنها امروز بحث هسته ای را مطرح می کند و در کنار بحث هسته ای موضوعات دیگری را عنوان می کنند در حالی که باید بدانند گزینه روی میز ما شهدا و ملت ما هستند که آنها این مساله را در نظر نگرفته اند.
کد مطلب: 38263
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *