۰
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸

اخلاق پلیس با مردم می تواند مبلغ اسلام و نظام باشد

رئیس جمهور گفت: پلیس یک مسئولیت شرعی بزرگ بر عهده دارد و به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی است، اخلاق و نحوه تماس پلیس با مردم می تواند مبلغ اسلام و نظام باشد.
اخلاق پلیس با مردم می تواند مبلغ اسلام و نظام باشد
حسن روحانی صبح امروز شنبه در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی گفت: قانون معیار ارزش حاکمیت قانون است، اگر در کشور قانون را به ارزش تبدیل کردیم و تخلف از قانون ضد فرهنگ و انجام قانون فرهنگ باشد، چنین فرهنگی در کنار نیروی انتظامی می تواند امنیت به معنای واقعی را فراهم کند.

وی با اشاره به همراهی و کمک مردم در جامعه افزود: مردم باید قانع باشند، باید اول از طریق رسانه ها، مدرسه و دانشگاه و مراکز آموزشی مردم را قانع کرد، بعضی از مردم آنچه را که من منکر می دانم منکر نمی دانند، ممکن است حتی اسلام قانونی را قانون بداند اما جمعی آن را جور دیگری تفسیر کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: در زمانی عده ای کمربند ایمنی بستن را مسخره می کردند اما آرام آرام این امر به معروف تبدیل شد و امروز می توانیم بر این کار امر کنیم، یکی از اشکالات ما در نظام فرهنگی جامعه این است که فکر می کنیم آنچه در ذهن من طلبه یا پلیس است همه مردم نیز همانطور فکر می کنند.

پلیس باید مقتدر باشد، باید مهارت حرفه ای داشته باشد، پلیس باید دانش بنیان باشد به آن معنی که هر کاری که می کند با تحقیق علمی و پژوهش باشد.

روحانی با اشاره به اصول اخلاقی و جنبه های انسانی گفت: اقتدار با ادب و تواضع منافاتی ندارد، برخی فکر می کنند اگر کسی مقتدر است نباید ادب داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم ایران بسیار فهیم هستند و در مقاطع حساس کارهای بزرگی انجام می دهند زیرا خوب می فهمند که چه می گذرد افزود: پلیس یک مسئولیت شرعی بزرگ بر عهده دارد، شما در مواجه با مردم این را در نظر بگیرید که به عنوان یک نماینده نظام جمهوری اسلامی هستید، اخلاق و نحوه تماس شما با مردم می تواند مبلغ اسلام و نظام باشید و خدای ناکرده اثر معکوس داشته باشد اجازه ندهید عصبانیت شما در یک پرونده دخالت پیدا کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کشور مال مردم است، تمام مقامات کشور منتخب مردم هستند و با رای مردم مشروعیت پیدا می کنند و همه ما باید در هر مسئولیتی خود را خادم مردم بدانیم.

مشروح سخنان رئیس جمهوری متعاقبا منتشر می شود.
کد مطلب: 38267
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *