۰
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶

پیکر محمدرضا لطفی در بافت قدیم گرگان دفن خواهد شد

رییس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با موافقت همه اعضای شورای اسلامی این شهر، پیکر استاد ˈمحمدرضا لطفیˈ در بافت قدیم گرگان دفن خواهد شد.
پیکر محمدرضا لطفی در بافت قدیم گرگان دفن خواهد شد
ناصر گرزین، شب گذشته(۱۳ اردیبهشت) در هشتادوششمین جلسه رسمی و علنی این شورا افزود: مقدمات کار برای برگزاری مراسم باشکوه تشییع پیکر استاد لطفی به سرعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر گرگان پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: محله سبزه مشهد گرگان (لاله سیزدهم) با پیشنهاد جامعه هنری استان و موافقت خانواده مرحوم و مصوبه تمام اعضای شورای شهر و همراهی شهردار در این زمینه، برای خاکسپاری تصویب شده است.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه، هیچ پیکر مرحوم دیگری در این مکان دفن نخواهد شد و به مرور زمان، محل دفن پیکر این استاد فرزانه و ارزشمند موسیقی ایران و حتی جهان، به مرکز فرهنگی مرحوم استاد لطفی، ارتقاء خواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: استاد لطفی چهره تکرار ناپذیر در عرصه موسیقی بوده و امروز بر همه تکلیف است تا آنچه در شان، جایگاه و منزلت استاد است، را در گرگان شاهد باشیم.

به گفته گرزین، با وجود شاگردان و هنردوستان کشورمان، آثار هنری این استاد فرهیخته در جامعه باید بسط و گسترش یابد.

پیکر پاک استاد لطفی صبح یکشنبه در مقابل تالار وحدت تهران تشییع و جهت خاکسپاری به گرگان منتقل خواهد شد که روز دوشنبه مراسم تشییع اصلی و خاکسپاری از ساعت ۹ صبح از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی این شهر برگزار می شود.

استاد محمدرضا لطفی موسیقیدان ایرانی بامداد روز جمعه ۱۲ اردیبهشت دار فانی را وداع گفت.
کد مطلب: 38565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *