۰
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸

مخترع «بستنی طلا»ی برج میلاد، اسپانسر اصلی باشگاه پرسپولیس

پرسپولیس با یک اسپانسر ۳۰ میلیاردی و یک علامت سؤال مقابل نام این اسپانسر همچنان خبرساز است. هرچند در روزهای اخیر «محمد پوستی» را شخصیت اصلی تیم اسپانسری پرسپولیس معرفی می‌کنند، گویا «تقی گل‌رخسار» کسی است که برند پرسپولیس را اجاره کرده است؛ مردی که چند سال پیش با بستنی طلای برج میلاد خبرساز شده بود.
مخترع «بستنی طلا»ی برج میلاد، اسپانسر اصلی باشگاه پرسپولیس
هرچند اواخر هفته گذشته، وزارت ورزش و جوانان از امضای قطعی قرارداد با اسپانسر پرسپولیس خبر داده بود، همچنان ابهام‌ فراوانی درباره شرکت یا گروه اقتصادی که قرار است اسپانسر پرسپولیس در یک سال آینده شود، وجود دارد.

 سال گذشته اسپانسر روی پیراهن پرسپولیس، رقمی نزدیک به ۷ میلیارد تومان پرداخت کرده بود و هم اکنون قرار است اسپانسر جدید این باشگاه برای یک سال، ۳۰ میلیارد تومان بپردازد. همین تفاوت قیمت بیش از چهار برابری در خصوص رقم اسپانسرینگ این تیم، موجب شده که در این قرارداد ابهام‌های فراوانی ایجاد شود؛ اینکه این گروه کیست، چیست، کجاست، و چگونه قرار است در ازای پرداخت ۳۰ میلیارد تومان درآمدزایی کند؟ چه ارتباطی میان آن‌ها و اعضای هیأت مدیره پرسپولیس وجود دارد، همه و همه موجب شده تا همه نسبت به اسپانسر میلیاردر پرسپولیس حساس شوند.

بنا بر این گزارش، تا پیش از این، همه از یک نام سخن می‌گفتند؛ «محمد پوستی» که او را شخصیت پشت پرده هیأت مدیره پرسپولیس و شخصیت اصلی تأمین کننده ۳۰ میلیارد تومان این تیم می‌دانستند.

حضور پوستی و شایعات حول او موجب شده بود تا همه تشکیل ترکیب هیأت مدیره پرسپولیس را به او نسبت بدهند. هیأت مدیره‌ای که وزارت ورزش تأکید داشت، دیگر سیاسی نیست و قرار است کار اقتصادی کند؛ بنابراین، اگر سه چهره ورزشی هیأت مدیره و طاهری، مشاور اقتصادی وزیر را از این ترکیب کنار بگذاریم، به پنج عضو دیگر هیأت مدیره می‌رسیم.

این گزارش می افزاید، از میان این پنج تن هم خواجه‌وند، مشاور حقوقی است که دوست نزدیک امیر خادم و معتمد او در هیأت مدیره ۹نفره پرسپولیس است؛ اما سایر شخصیت‌ها که تقریبا همگی گمنامند، از دوستان نزدیک محمد پوستی و به طرز عجیبی همگی با شهرداری تهران در ارتباطند.

«مونسان» پیش از ریاست منطقه آزاد کیش در معاونت توسعه اماکن فرهنگی شهرداری تهران فعالیت داشته و از دوستان صمیمی پوستی است.

«محمد سیاسی»، رئیس هیأت مدیره‌ای که هرچند خودش را فعال اقتصادی معرفی کرده، رفت و آمدهای هر روزه او حوالی خیابان بهشت، او را بی‌ارتباط به شهرداری نمی‌کند و مصطفی سلیمی و کاظم‌پور هم که هر دو از طرف گروه مالکین یک ساله برند به تیم هیأت مدیره اضافه شدند، یکی از مردان با سابقه شهرداری تهران و دیگری عضو خانه معلم و فعال اقتصادی است و همه و همه از دوستان صمیمی محمد پوستی. این گروه جدید یک عضو در سایه دیگر هم دارد که دو سال پیش، مدیریت رستوران‌های برج میلاد شهرداری تهران را بر عهده داشت.

اما اخبار جدیدتری منتشر شده که انگار شخصیت اصلی و پشت پرده اسپانسری پرسپولیس، مردی است که یکی دو سال پیش با ماجرای معروف «بستنی طلا»یش در رستوران گردان برج میلاد خبرساز شده بود؛ تقی‌گل‌رخسار که یکی دو سال پیش مدیریت رستوران‌های برج میلاد را بر عهده داشت و با ماجرای سرو بستنی ۴۰۰ هزار تومانی طلایش در رستوران گردان برج میلاد، جنجالی خبری در شهریور ماه سال ۹۰ به راه انداخته بود، یکی دو سال پس از بی‌خبری، سر از پرسپولیس درآورده است.

گفتنی است، گویا هم اکنون برای پرسپولیسی که مدیران قبلی‌اش با افتتاح رستوران قصد درآمدزایی داشتند اسپانسری پیدا شده که خود دستی در مدیریت رستوران در تهران دارد و افزون بر این موضوع، ارتباط نزدیکی نیز با مدیران فعال بخش پتروشیمی دارد.

بر خلاف اینکه در ساعت گذشته، شرکت «بهنام پیشروی کیش» اسپانسر پرسپولیس معرفی شده، شاید امسال پرسپولیس با تبلیغات شرکت «جهان صنعت» در مسابقات لیگ حاضر شود؛ شرکتی که با نام «شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری اقتصاد جهان صنعت» در سال ۱۳۹۲ به ثبت رسیده و با مدیریت تقی گل‌رخسار و احسان خادم مدیریت می‌شود.

ناگفته نماند، با اینکه در همه دنیا قرارداد اسپانسر‌ها با تبلیغات فراوان و نشست خبری پر سر و صدا بسته می‌شود، همچنان اسپانسر میلیاردر پرسپولیس، یکی از علامت سؤال‌های بزرگ تغییر و تحولات این تیم است.
کد مطلب: 38569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *