۰
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰

اسدی:وزیر کشور باید بپذیرد متولی توسعه پایدار کشور است

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سئوال خود از رحمانی فضلی گفت: بنا دارم به وزیر کشور القا کنم که متولی توسعه پایدار کشور است.
اسدی:وزیر کشور باید بپذیرد متولی توسعه پایدار کشور است
یونس اسدی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جلسه علنی یکشنبه سوال خود از وزیر کشور را از وی طرح خواهد کرد، گفت: آقای رحمانی فضلی فردا در جلسه علنی مجلس حاضر خواهد شد تا به سوال بنده پاسخ دهد.

وی در تشریح سوال خود از وزیر کشور افزود: وزیر کشور مسئول انتخاب استانداران و معرفی آنها به دولت است و براساس مصوبه مجلس در قوانین برنامه سوم، چهارم و پنجم وزیر کشور متولی توسعه پایدار کشور تلقی می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: در جلسه ای که با آقای رحمانی فضلی در کمیسیون کشاورزی برگزار کردیم، وی اظهار کرد که مسئول توسعه پایدار کشور نیست.

اسدی با بیان اینکه ایجاد توسعه پایدار در کشور از طریق استانداران و فرامانداران مسئولان اجرایی و نمایندگان دولت در استان ها هستند باید محقق شود گفت: اگر بنا باشد توسعه پایداری رخ دهد باید از طریق استانداران صورت گیرد و من بنادارم از طریق طرح این سوال که چرا آقای وزیر در انجام وظیفه خود کوتاهی می کند به وی القا کنم که مسئول توسعه پایدار کشور است.

همچنین علی ایرانپور نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، به سوالش از وزیر کشور که این هفته در مجلس مطرح می شود اشاره کرد و گفت: سوال من از وزیر کشور کلی است و بحث تقسیمات کشوری و ارتقای جایگاه مناطق مختلف کشور با هدف حمایت از مناطق محروم و نیازمند توسعه است.

وی با اشاره به اینکه تعیین نقاط مرزی استان ها که وزارت کشور در این مساله دخیل است محور سوال است، ادامه داد:ما شاهد هستیم در این وزارت خانه از گذشته تا کنون این مساله کمتر رعایت شده و در بسیاری از مناطق تبدیل روستا به بخش و بخش به شهرستان بنا بر تعریف قانون انجام نشده است و در نقاطی که شرایط تغییرفراهم بوده هنوز پرونده هایی نگه داشته شده است و وضعیت آن ها مشخص نشده است.

نماینده مبارکه با انتقاد از اینکه در برخی از قسمت های وزارت کشور ضابطه ها جای خود را به رابطه ها داده است گفت:سوال بنده کلی و ملی است و در مجموع به اقدامات وزارت کشور درباره تقسیمات کشوری است.

به گزارش مهر،بر دستور کار این هفته مجلس سوال یونس اسدی نماینده مشکین شهر و علی ایرانپور نماینده مبارکه از وزیر کشور در دستور کار مجلس است.
ارسال نظر
کد مطلب: 38694
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *