۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۵
نظارت همچنان پاشنه آشیل بانک مرکزی است‎‏؛

وعده راه اندازی بورس ارز، بهانه‌ای برای عدم پرداخت ارز از سوی بانک‌ها

عدم ایجاد یک مدیریت مناسب و همچنین نبود نظارت از سوی بانک مرکزی، باعث شده تا اقتصاد پولی کشور با بی‌ثباتی مواجه شود.
 با وجود آنکه هنوز وعده برنامه ریزان اقتصادی مبنی بر راه اندازی بورس ارز در بازار بورس و اوراق بهادار رنگ واقعیت به خود ندیده است، بسیاری از بانک‌های خصوصی و دولتی از پرداخت ارز آن هم براساس سیاست گذاری‌های بانک مرکزی ممانعت می‌کنند.

این در حالی است که برنامه ریزان اقتصادی، همچون وزیر اقتصاد و رئیس کل مرکزی با صراحت از بازگشایی بورس ارز در بازار بورس و اوراق بهادار خبرداده بودند اما تا کنون این وعده عملی نشده و نکته جالب آنکه این موضوع باعث شده تا بانک‌ها از پرداخت ارز در چارچوب سیاست گذاری بانک مرکزی خودداری کرده و این امر باعث بلاتکلیفی بسیاری از مسافران و متقاضیان ارز شده است.

بر اساس پیگیری خبرنگار ایلنا، مسئولین شعب بانک‌ها علت این امر را دریافت دستورالعمل مدیران بانکی خود مبنی برعدم پرداخت ارز تا زمان ارائه آخرین سیاست بانک مرکزی در این زمینه اعلام کرده‌اند.

بسیاری از وارد کنندگان و تولیدکنندگان نه تنها با کمبود نقدینگی مواجه هستند بلکه حالا با بحرانی به نام عدم پرداخت ارز مواجه شده‌اند و مشکلات آن‌ها دو برابر شده است.

عدم ایجاد یک مدیریت مناسب و همچنین نبود یک نظارت قوی از سوی بانک مرکزی، باعث شده تا اقتصاد پولی کشور در یک شیب نزولی و همراه با بی‌ثباتی مواجه شود.

بانک مرکزی که خود این روز‌ها با موسسات پولی و مالی غیر مجاز درگیر است و زمانی همین موسسات، بانک مرکزی را روی نیمکت ذخیره اقتصاد پولی کشور نشانده بودند اکنون با معضلی به نام بحران ارزی آن هم از نوع نظارت مواجه است.

 
کد مطلب: 3871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *