۰
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱

چاره‌ای جز گسترش مدارس غیردولتی و هیئت امنایی نداریم

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی از سال ۶۷ تاکنون ثابت مانده است و چاره‌ای غیر از گسترش مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در آموزش و پرورش نداریم.
چاره‌ای جز گسترش مدارس غیردولتی و هیئت امنایی نداریم
علی اصغر فانی در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه در اردوگاه شهید باهنر تهران، با اشاره به کاهش جمعیت دانش آموزی و افزایش امکانات در مدت چند سال گذشته تاکنون گفت: باید از این فرصت در جهت خدمت بیشتر و کیفیت بالاتر بهره ببریم و کیفیت آموزشی و پرورشی را رشد دهیم.

وی با بیان این‌که ۹۸ درصد منابع مالی صرف هزینه‌های جاری می شود، اظهار کرد: کمتر از ۲ درصد منابع در آموزش و پرورش صرف کیفیت بخشی امر آموزش و پرورش می شود که بسیار پایین تر از حد انتظار ماست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در آموزش و پرورش فرهنگ « دستوری » نیست، گفت: استراتژی اصلی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی است و بدون تعامل، همفکری و هم‌افزایی میان صف و ستاد نمی توانیم اهداف کلان آموزش و پرورش را محقق کنیم .

فانی ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی را از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش توصیف و خاطرنشان کرد: مبنای منطقه و استان نیاز نسبی مقصد است نه نیاز مطلق یعنی جا به جایی نیروهای انسانی براساس ضرورت و اولویت خاص مناطق انجام می‌شود.

** جذب دانشجو معلمان به روش بومی، کم ثباتی نیرو در مناطق را کاهش می‌دهد

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که « میانگین سابقه کار در مناطق کمتر توسعه یافته زیر ۵ سال است» گفت: در سال‌های آینده با تصمیمی که در جذب دانشجو معلمان هر بوم گرفته شده است این مشکل تا حد زیادی برطرف می شود و کم ثباتی نیرو را در این مناطق کاهش می‌دهد.

وی ارتقای مدیریت آموزشگاهی را اصلی مهم خواند و اظهار کرد: در مدارس لازم التوجه در سال ۸۲ توانستیم با ثبات نگه داشتن تمام متغیرهای آموزشی و فقط با انتصاب مدیران کارآمد، بهبود و رشد کیفیت آموزشی را شاهد باشیم.

** اداره نیم درصد مدارس به روش سرانه‌ای از مهر ۹۳

فانی با اداره سرانه‌ای نیم درصد مدارس در سال جدید خاطرنشان کرد: آثار این طرح می تواند مدیران را در بهبود هزینه و افزایش اختیارات مانند مدیران بخش غیردولتی یاری کند و سبب افزایش بهره‌وری منابع خواهد شد.

فانی خرید خدمات آموزشی و برون سپاری را از رویکردهای توسعه مشارکت دانست وافزود: تفویض اختیار می تواند در دانش آموزان احساس مسئولیت، شخصیت، انگیزه و در نهایت رفتار و کردار و سبک زندگی ایجادکند.

وی با انتقاد از عدم مشارکت پذیری و مشارکت جویی برخی مدیران گفت: تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی از سال ۶۷ تاکنون ثابت مانده است و چاره‌ای غیر از گسترش مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در آموزش و پرورش نداریم.

انتهاس پیام/
کد مطلب: 38734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *