کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کیمیایی جای ده‌نمکی را می‌گیرد

22 ارديبهشت 1393 ساعت 16:13

سخنگوی شورای صنفی نمایش از آغاز اکران 2 فیلم سینمایی «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی و «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی از چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه خبر داد.


غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با توضیح مصوبات جدید شورای صنفی نمایش گفت: فیلم سینمایی «معراجی ها» در گروه سینمایی قدس از چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جای خود را به فیلم سینمایی «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، کف فروش بالایی دارد و با توجه به زمان زیاد فیلم و تعداد سانس های کم، نمایش این فیلم سینمایی در هفته آینده ادامه داشته و چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سرگروهی خود را به فیلم سینمایی «اشباح» منتقل می کند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد: با توجه به درخواست پخش کننده فیلم سینمایی «اشباح» و به دلیل اینکه خللی در اکران این فیلم به وجود نیاید، این فیلم سینمایی از روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در سینماهای کشور اکران شده و هفته آینده سرگروه آزادی را دریافت می کند.

وی ادامه داد: در جلسه این هفته شورای صنفی نمایش تصویب شد تا محاسبه کف فروش فیلم ها از دوشنبه تا یک شنبه صورت گیرد. همچنین اکران چرخشی فیلم ها در پردیس های سینمایی چند سالن نیز طرح موضوع شد که مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر آن برای اکران فیلم های عید فطر تاریخ مشخصی در نظر گرفته نشده و اعلام اکران عید فطر تنها بعد از ارائه درخواست اکران فیلم به شورا و ثبت آن توسط سخنگوی شورا امکان پذیر است. البته فیلم هایی که قرارداد اکران داشته و توزیع کننده مشخص دارد نیز زمان اکران می تواند توسط توزیع کننده اعلام شود.

فرجی در پایان گفت: تا امروز تصمیمی برای نمایش مسابقات جام جهانی در سینماها گرفته نشده و این مسأله در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش طرح موضوع نشده است، البته ما همچنان در انتظار پاسخ نامه درخواست اکران مسابقات جام جهانی در سینماها از سوی سازمان سینمایی هستیم.

با توجه به اینکه اولین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، یک ماه دیگر و در روز ۲۶ خرداد ماه با تیم ملی نیجریه خواهد بود، اما هنوز مشخص نشده است که علاقه مندان به فوتبال می توانند مسابقات فوتبال را در سینماها ببینند یا این امکان میسر نمی‌شود. این در حالی است که تیم ملی ایران امروز راهی کشور اتریش برای شرکت در اردوی آماده سازی شده است.


کد مطلب: 38745

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/38745/کیمیایی-جای-ده-نمکی-می-گیرد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir