۰
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۱

وضعیت کی‌روش پیش از جام جهانی معلوم می‌شود

شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا، تاثیر اردوی اتریش در وضعیت ملی‌پوشان، اعلام نکردن هزینه‌های این اردو از ترس لو رفتن دوباره اسناد، مشخص شدن تکلیف کی‌روش تا پیش از جام جهانی، اختصاص دادن پاداش دریافتی از فیفا برای پرداخت بدهی‌ها، اختلاف کی‌روش با شرکت آل اشپورت، عملکرد تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا و رضایت از آن مواردی بود که رئیس فدراسیون فوتبال به آنها اشاره کرد.
وضعیت کی‌روش پیش از جام جهانی معلوم می‌شود
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال که در ۲۰ دقیقه پایانی تمرین عصر امروز یکشنبه تیم ملی فوتبال، در محل تمرین حاضر شده بود، به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

نباید اجازه می‌دادم اختلاف ایجاد شده علنی شود
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اختلاف بوجود آمده بین سرمربی تیم ملی با شرکت آل اشپورت گفت: امیدوارم جلسه‌ای بین کی‌روش و مدیر آلشپورت برگزار شود و مشکلات را حل کنیم. البته هر موضوعی استانداردهایی دارد اما نباید اجازه می‌دادم اختلافات علنی شود.

برای گرفتن میزبانی قول‌هایی به AFC داده‌ایم
کفاشیان با بیان اینکه نباید بیش از این وقت‌مان را با صرف کردن به این موضوع تلف کنیم، در مورد کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: همان طور که گفتم رقابت اصلی ما با امارات است و خوشبختانه ناظران AFC گزارش‌های خوبی را از ما ارائه کردند. البته قول داده‌ایم برخی مشکلات حل شود و به تعهدهای خود در زمان اعلام شده عمل کنیم.

برای حمایت با شیخ سلمان مذاکره کردم
وی از مذاکره خود با رئیس AFC برای کسب میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: من از شیخ سلمان خواستم از ما حمایت کند. البته وی تاکید کرده که از همه کشورها حمایت می‌کنیم. خوشبحتانه در گزارشات ارائه شده ایران نقص ندارد و از توان میزبانی برخوردار است.

شانس بالای ایران و امارات برای میزبانی جام ملت‌ها
وی در خصوص شانس میزبانی ایران برای جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: قرار است تعیین میزبانی بعد از جام ملت‌های استرالیا انجام شود ولی پیش‌بینی من این است که شانس ایران و امارات زیاد است ولی ما از همین امروز باید مذاکرات خود را شروع کنیم.

باید توانایی‌های‌مان را ثابت کنیم
کفاشیان تصریح کرد: البته قرار است تصمیم‌گیری در خصوص میزبان جام ملت‌های ۲۰۱۹ بعد از جام ملت‌های امسال برگزار شود. در این خصوص ما قطعا جلساتی با نفرات تاثیر گذار در صدر بین‌الملل خواهیم داشت و نشان می‌دهیم توانایی برگزاری این مسابقات را داریم.

اردوی اتریش تعیین کننده است
به گزارش خبرنگار مهر، کفاشیان در ادامه گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال اظهار داشت: تیم ملی آمادگی خوبی دارد و قطعا در اتریش و با اضافه شدن لژیونرها می‌تواند به شرایط مطلوب برسد. این اردو و بازیهای تدارکاتی‌اش بسیار تعیین کننده هستند و محک خوبی برای تیم ملی بحساب می‌آید. بعد از آن تیم ملی اردوییی را در برزیل خواهد داشت و امیدوارم پس از آن با وضعیت بسیار خود در جام جهانی حضور یابد.

بوی جام جهانی را احساس می‌کنیم
کفاشیان اضافه کرد: از امروز بوی جام جهانی را احساس می‌کنیم و امیدواریم ملی‌پوشان با تمام قوا در مسابقات به میدان بروند و نتیجه خوبی را رقم بزنند.

یکدست گرمکن نباید این همه سر و صدا به پا کند
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد صحبت‌های وزیر ورزش که مبنی بر اینکه مشکل تیم ملی، تیم ملی نیست بلکه کی روش است، تصریح کرد: قطعا این موضوع توسط وزیر به این شکل عنوان نشده است. اعتقاد من این است یکدست گرمکن نباید این همه سر و صدا در تمام دنیا ایجاد کند. ما باید تمام جنبه‌های مثبت این قضیه را ببینیم و فراموش نکنیم تیم ملی برای اولین‌بار به عنوان تیم نخست گروه به جام جهانی صعود کرد و همه مدعیان را پشت سر گذاشته است.

وی گفت: به نظر من اینقدر نباید به اختلاف کی‌روش و شرکت آلشپورت بپردازیم و مشکلات را بیشتر از این کنیم.

نگفتن هزینه اردوی اتریش از ترس گرفتن اسناد!
کفاشیان با اشاره به اینکه هزینه برگزاری اردوی اتریش بسیار بالاست اما مبلغ آن را نمی‌گوید زیرا ممکن است دوباره اسناد را از هتل بگیرند، ادامه داد: باور کنیم این هزینه‌ها بسیار زیاد است ولی ما سعی می‌کنیم تیم ملی با آمادگی کامل در مسابقات به میدان برود.

انعقاد قرارداد با کی‌روش یا هر مربی جدید دیگر تا جام جهانی ۲۰۱۸
وی با اشاره به اینکه هنوز پاداش ملی‌پوشان برای موفقیت در جام جهانی مشخص نشده است، در خصوص اینکه تمدید شدن یا نشدن قرارداد کی روش توضیحات کاملتری داد و گفت: ما مذاکراتی را در این خصوص با آقای کی روش داشتیم. او گزینه اول ما برای هدایت تیم ملی بعد از جام جهانی بود. البته ما مربی را تنها برای جام ملت‌ها انتخاب نمی‌کنیم بلکه با مربی بعدی تا جام جهانی ۲۰۱۸ قرارداد می‌بندیم.

برای تمدید قرارداد کی روش و تامین هزینه‌های تیم ملی مشکلی نبود اگر ...
رئیس فدراسیون فوتبالصحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: فدراسیون برای اینکه برای پرداخت مبلغ قرارداد کی روش جهت تمدید فعالیتش در ایران به مشکل و چالش نخورد حتما نیاز به کمک دولت دارد. ما تنها تیم ملی بزرگسالان را نداریم بلکه تیم امید، ساحلی و فوتبال ما مربی خارجی دارند و باید در کنار آن هزینه‌های آماده سازی و اعزام ۱۶ تیم ملی دیگر را هم تامین کنیم. قطعا اگر فقط هزینه‌های تیم ملی بود مشکلی نبود اما امروز باید هزینه دیگر تیم‌ها را نیز تامین کنیم.

اختصاص پاداش فیفا به پرداخت بدهی‌ها
وی با تاکید بر اینکه ما قرارداد کی‌روش را می‌بندیم اما باید برای تامین منابع مالی آن فکری کرد، خاطرنشان کرد: امسال پاداشی که از فیفا می‌گیریم برای پرداخت بدهی‌های‌مان کافی است و تا آخر سال هم وضع‎مان خوب خواهد بود. تامین مبلغ قرارداد کی روش در سال‏‌های بعد بسیار دشوار خواهد بود.

رقم دریافتی فوتبال ایران از فیفا
رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: طبق اعلام فیفا و اینکه امسال سال شفاف‌سازی است باید بگویم فیفا به خاطر صعود تیم ملی به جام جهانی ۸ میلیون دلار به ما می‌دهد. در صورت صعود به مرحله بعدی یک میلیون دلار و صعود به مرحله بعدی ۱۴ میلیارد دلار به این رقم اضافه می‌کند.

مشخص شدن وضعیت کی‌روش تا پیش از جام جهانی
کفاشیان تاکید کرد: قبل از رفتن به برزیل قرارداد کی روش نهایی می‌شود و یا مشخص می‌شود او دیگر در تیم ملی نمی ماند ولی آنطور که من می‌دانم کی روش تمایل دارد که بماند و امیدوارم که بتوانیم منابع مالی تمدید قرارداد او را تامین کنیم. ممکن است کی‌روش به خاطر من و شما یکی دو میلیارد تخفیف دهد اما ۱۲، ۱۳ میلیارد بعدی را باید پرداخت کنیم.

کی‌روش تمایل به ماندن دارد
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت کارلوس کی‌روش ضمن بیان این مطلب گفت: قبل از رفتن به جام جهانی قرارداد این مربی نهایی می‌شود. البته کی‌روش تمایل دارد بماند و امیدوارم بتوانیم با وی توافق کنیم.

رضایت از تیم ملی فوتسال و سرمربی آن
وی در بخش پایانی گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت تیم ملی فوتسال و سرمربی این تیم تاکید کرد: ما کاملا از خسوس و از تیم فوتسال راضی هستیم و بازیکنان با عملکرد مقتدرانه خود در جام ملت‌های آسیا شایستگی‌شان را ثابت کردند. در بازی با ژاپن هم دچار بدشانسی شدند وگرنه می‌توانستیم پیروزی شویم.

با خسوس ادامه می‌دهیم
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: کار خسوس خوب است و صد درصد با همکاری‌اش با تیم ملی فوتسال ادامه می‌دهد. ما تنها در بازی با ژاپن دچار اشتباهاتی شدیم در حالیکه در مجموع تیم جوان ایران خیلی خوب کار کرد. آقای شمسایی و مربیان لیگ برتری دیگر هم برای ما محترم هستند اما ما با خسوس همکاری‌مان را ادامه می‌دهیم.
کد مطلب: 38754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *