۰
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۶
هشدار رئیس ستادکل نیروهای مسلح؛

درگوشی حرف زدن‌های غلط باعث نابسامانی می‌شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مسئولین سیاسی و رسانه‌ای باید جلوی تفرقه‌ها را بگیرند گفت: بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبط هستند خطا می‌کنند و برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.
درگوشی حرف زدن‌های غلط باعث نابسامانی می‌شود
 سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور مقامات و فرماندهان عالیرتبه نظامی کشور ضمن تبریک به فارغ‌التحصیلان دانشگاه، گفت: مقصود از آموزش دوره عالی دفاع ملی این است که ما مدیرانی در تراز جمهوری اسلامی و برای ولایت فقیه تربیت کنیم تا انشاءالله زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان منجی عالم بشریت باشند.

وی افزود: شما آموزش دیدید برای اینکه برای عزت اسلام و پیشرفت جمهوری اسلامی کار و به ملت بزرگ علوی ایران خدمت کنید. همه چیزهایی که برای خودتان تعریف کردید برای خودتان شخصیت ساختید، برای خودتان جایگاه ساختید، برای خودتان آدمی تعریف کردید همه اینها را بشکنید و بنده خدا بشوید. آن‌طوری که ابوالفضل العباس(ع) در برابر امام حسین(ع) بود آن‌گونه که علی(ع) در برابر پیامبر خدا بود، آن طور که عمار در برابر علی (ع) بود. آن‌طور که خامنه‌ای عزیز در برابر خمینی(ره) بود. امام خمینی(ره) فرمود که مقام، برای کسی که تزکیه نشده خطرناک است.

فیروزآبادی ادامه داد: اول خاشع و متواضع می‌شوی، برای خدا. دوم می‌شکنی همه آن ساختمانی را که برای خودت ساختی، مانند تکبر، غرور، زورگویی، خودمحوری و خودشیفتگی را و بعد وارد آن مقام و مسئولیت می‌شوید. داشتن دانشنامه عالی دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی، یک مقام علمی و معرفتی است. اگر خضوع، خشوع و خودشکستن را همراه آن کنید، آن وقت می‌توانید خدمت کنید.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز با رشد و توسعه‌ و با نفوذ و تاثیرگذاری که در مسلمانان و کشورهای جهان پیدا کرده است، حرکت راهبردی را از همه مدیران می‌طلبد. بدون نگاه راهبردی در مدیریت کلان، جمهوری اسلامی را نمی‌توان در تراز خودش، امروز در جهان پیش برد. بنابراین مدیریت راهبردی بسیار بااهمیت است. نگاه راهبردی بسیار با اهمیت است و انقلاب این مدیریت را می‌طلبد.

عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین در ارتباط با جریان‌های سیاسی کشور، گفت: ما انتخاباتی برگزار کردیم با روش مردم‌سالاری دینی و یک رئیس‌جمهوری تعیین شده است، رئیس‌جمهور ما روحانی و تحصیلاتش دینی است، دکتری در سطح بین‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و ۳۵ ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنیتی-دفاعی و سیاستگذاری کشور خدمت کرده است. ما باید به این رئیس‌جمهور افتخار و شکرگزار وجود ایشان باشیم و باید همه همت‌مان را بگذاریم در پشتیبانی دولت که بتواند در این شرایط حساس، کشتی کشور را پیش ببرد.

وی تاکید کرد: کار اجرایی کار سختی است و ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اینها مدیریت‌های راهبردی است و حرکت‌های راهبردی، کار عمیق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز از این دولت، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند.

فیروزآبادی اظهار داشت: این مطالبات رهبر عزیز از دولت، اقتضایش این است که همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و این دولت را کمک کنند که بتواند در این شرایطی که همه دشمنان علیه ما بسیج شدند کشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد و انشاءالله این حرکت صعودی که انقلاب در مسیر پرسنگلاخ جهانی دارد طی می‌کند با سرعت لازم پیش برود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، یک مقدار در گوشی حرف زدن‌های غلط و یک مقدار جوسازی‌های سیاسی و یک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها در کشور می‌شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سیاسی، تبلیغاتی، انتخاباتی، همه بایستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پیشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگیرد.

وی افزود: مدیران رسانه‌ها باید جلوگیری کنند از اخباری که موجب تشویش اذهان مردم، تضعیف دولت و تخریب برخی از اقدامات می‌شود. باید با نیک سیرتی در همه این زمینه‌ها عمل کنیم که انشاءالله پیش برویم.

فیروزآبادی در ادامه سخنانش اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند: عامل ایجاد انقلاب، ایمان، وحدت، عمل به احکام اسلامی و توجه به محرومین بود. عامل بقای انقلاب هم ایمان، وحدت، توجه به احکام اسلامی و توجه به محرومین است. وحدت مسئله بسیار مهمی است مسئول ایجاد وحدت همه مردم هستند و مدیران و مسئولین سیاسی و رسانه‌ای باید جلوی تفرقه‌ها را بگیرند.

وی ادامه داد: بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند باید روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنیم.

فیروزآبادی گفت: رهبری فرمودند که از دولت حمایت کنید، به پیشرفت کشور کمک کنید هرکس هر جا هست همان‌جا را بسازد، انتقاد مخرب نکنید، هو و جنجال نکنید، آرامش جامعه را به هم نزنید. خب اینها اصولی است که سیاسیون و رسانه‌ها باید به آن عمل کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: وزیر یعنی کسی که بار سنگینی بر دوش اوست. حالا بار سنگین را بر دوش وزیر بگذاریم و بعد هم دائما در روحش و در وزارتخانه‌اش تلاطم ایجاد کنیم؟ آیا کار پیش می‌رود؟ معلوم است کار پیش نمی‌رود. البته وزرا و دولت هم باید مراعات همه اصول را بکنند و بنای آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور همین است، به وزرا هم توصیه کردند.

وی افزود: سیاسیون و رسانه‌ها هم باید مراعات کنند تا کشور بتواند این کاروان جهادی که با هدایت رهبری دارد به سوی هدف‌های عالی و چشم‌انداز حرکت می‌کند، به مقصد برسد و موفق باشد و اگر کار را کند و متوقف کنیم، خدای نکرده سنگ‌اندازی کنیم، چوب لای چرخ بگذاریم، خب معلوم است که کار پیش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسیم، دشمن هم خوشحال می‌شود. دشمنان ما هم همین را می‌خواهند، یعنی بسیاری از ما که ادعای مبارزه با دشمنان را می‌کنیم با رفتار سیاسی که می‌کنیم دشمن را شاد می‌کنیم.

فیروزآبادی تاکید کرد: از نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی این اصول مهم است. رعایت کردن آن در یک سازمان، در کشور و در جمع مسلمانان و در کشورهای متحد هم مهم است، یعنی هر جا بنای وحدتی است برای کار کردن، بایستی که روی یک اصولی تفاهم بشود. کسی نباید کاسه داغ‌تر از آش بشود. امروز میزان را در میان جامعه امام تعیین می‌کند ما خدا را شکر می‌کنیم که در تاریخ‌مان ما را به داشتن امام مفتخر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما امام داریم، امام یعنی میزان جامعه، روی همین میزان همه ما باید حرکت کنیم دیگر جنجال درست کردن و تحلیل از خودشان درآوردن که ببینید این بخش حکومت ولایت فقیه را تضعیف می‌کند، این یعنی چه؟ اینکه اصلا با نگاه راهبردی و مدیریت راهبردی نمی‌خواند.

فیروزآبادی تاکید کرد: اینها ضعف‌های مدیریت راهبردی در کشور است که مدیران ما باید به آن توجه کنند، وقتی یک مدیری می‌بیند از میان سیستم‌اش عامل تفرقه، تضعیف و تخریب بیرون می‌آید، خب باید آن را کنترل و هدایت کند، باید با آدم‌های تفرقه‌انداز برخورد کند تا اتحاد جامعه و حرکت جامعه در مسیر درست حفظ بشود. این مغایر اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر در اسلام نیست و اینکه یک امر واجبی است که آن هم فراموش شده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: آیه شریفه قرآن «ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر...» (ال عمران ۱۰۴) و امام حسین(علیه السلام) فرمود: من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم. امر به معروف و نهی از منکر تفرقه‌انگیزی نیست.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر بین افرادی است که با هم وحدت دارند. آنجایی که یک کسی معروف را نمی‌شناسد به آن یاد می‌دهند، آن جایی که کسی به خاطر اشتباه یا غفلت دارد دچار منکری می‌شود به او یادآوری می‌کنند و او هم خوشحال می‌شود و فورا عیب خودش را برطرف می‌کند. این تحقق «المومن مراه المومن» است.

فیروزآبادی اظهار داشت: ممکن است بعضی‌ها هم فکر کنند که این تفرقه‌انگیزی‌ها که می‌کنند مثلا دارند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، اینطور نیست. امر به معروف و نهی از منکر را هم باید شناخت. باید مطابق آن عمل کرد.

وی ادامه داد: به هر حال حرکت در شرایط حساس فعلی جامعه اقتضای پرهیز از بسیاری از اقدامات ریز و کم قیمتی است که موجب تشویش برای مردم می‌شود و حتی مدیران و وزرا را که در کارشان ممکن است دچار دلهره و خستگی کنند، اینها بایستی که از نگاه راهبردی در جامعه جمع و جور شود و مدیران باید با حساسیت، به خصوص آنهایی که کارهای تبلیغی و رسانه‌ای و خطابه در اختیارشان است، کار کنند. بایستی که با میزان رهبری، حرف بزنند و حرکت بکنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کار راهبردی در دستگاه جمهوری اسلامی منشأاش را از امامت می‌گیرد. اینکه سیاست‌های کلی را امروز در نظام، رهبری ابلاغ می‌کنند. سیاست کلی یعنی منشا همه کارهای دیگر. سیاست کلی آموزش و پرورش، آموزش عالی، دفاعی، مخابرات و الکترونیک، سیاست کلی اینها همین است، منشا از امامت است. امام مشورت هم می‌کند و سیاست کلی می‌دهد.

وی گفت: باید مدیر راهبردی در هر سازمانی اول چشم‌انداز سازمانش را مشخص کند، بعد سیاست‌های کلی‌اش را ببینید. براساس اینها بیاید اهدافش و راهبردها را مشخص کند و کار راهبردی انجام دهد. اگر همه بخواهند کار راهبردی انجام دهند، اصلا این ظرایفی که موجب اختلاف و تشویش می‌شود در جامعه پیش نمی‌آید.
کد مطلب: 38889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *