; ?>; ?> پهنای باندی که مورد رضایت رئیس جمهور نیست - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۷

پهنای باندی که مورد رضایت رئیس جمهور نیست

اظهارات صریح رئیس جمهور در روز جهانی ارتباطات از جمله مهمترین اتفاقات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در هفته گذشته بود؛ این اظهارات انعکاس بسیاری در رسانه ها به همراه داشت؛ حسن روحانی در این مراسم از اینترنت و شبکه های اجتماعی دفاع کرد و معتقد بود که با شمشیر چوبی نمی توان جلوی تهاجم فرهنگی ایستاد.
پهنای باندی که مورد رضایت رئیس جمهور نیست
قرار گرفتن روز جهانی ارتباطات در اولین روز هفته ای که گذشت و پس از آن برگزاری مراسم گرامیداشت این روز توسط شرکت مخابرات ایران از جمله مهمترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را رقم زد. در همین حال اظهارات و واکنش ها همچنان به مصوبات کمیته فیلترینگ و به طور خاص مسدود شدن نرم افزار موبایلی واتس اپ ادامه دارد.

پهنای باند که مورد رضایت رئیس جمهور نیست

حسن روحانی در اولین روز هفته ای که گذشت با حضور در مراسم روز جهانی ارتباطات و چهارمین جشنواره ملی فاوا گفت: من از شرایط پهنای باند اینترنت کشور راضی نیستم و قرار ما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که هرچه سریعتر به نسل سوم و چهارم برسیم و پهنای باند نه تنها برای منازل و تجارتخانه‌ها بلکه برای موبایل‌ها نیز وسیع‌تر شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در هر دقیقه یک میلیون و هشتصد هزار لایک در فیسبوک زده می‌شود و تنها در گوگل در هر دقیقه دو میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند و از سوی دیگر در هر دقیقه هفتاد ساعت فیلم وارد یوتیوب می‌شود و یک میلیون و سیصد هزار نفر در آن زمان فیلم‌ها را می‌بینند و دانلود می‌کنند ادامه داد: حق ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را به عنوان یک حق شهروندی در کشور به رسمیت می‌شناسیم و اگر روزگاری سواد به مفهوم خواندن و نوشتن بود امروز سواد به معنای ورود آسان به جامعه بزرگ اطلاعاتی و اینترنت است.

وی در جای دیگری از سخنانش گفت: ما در فرهنگ هنوز سپر به دست گرفته‌ایم. گاهی نیز شمشیر به دست می‌گیریم که این شمشیر چوبی است؛ می‌ترسیم، به کنجی می‌خزیم که مبادا تیری به ما برخورد کند. اگر تهاجم فرهنگی وجود دارد راه مواجهه با آن، شمشیر چوبی نیست. ما باید با ابزار مدرن البته نه منفعلانه و ترسو بلکه فعال و شجاع وارد عرصه شویم و بخش بزرگی از این فضای اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی را جوانان، دانشجویان، ایران دوستان و اسلام دوستان به تصرف درآورند و هویت اسلامی، ایرانی و اسلام رحمانی را به دنیا معرفی کنند.

رئیس‌جمهور رتبه ۱۰۰ ایران در دولت الکترونیک و رتبه ۱۵۳ در پهنای باند اینترنت را قابل قبول ندانست.

چند پروژه ICT با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

همزمان با روز جهانی ارتباطات و با حضور رئیس‌ جمهوری چند پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدئو کنفرانس در مناطق مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

اتصال ۴۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت، افزایش ظرفیت مسیر ارتباطی فیبر نوری تهران – اصفهان به میزان ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه با استفاده از تجهیزات ساخت داخل، افزایش ظرفیت ترانزیتی آسیا و اروپا از مسیر ایران به میزان ۱۵۰ گیگا بیت بر ثانیه (۴۰۰ درصد افزایش) به طول ۱۰ هزار کیلومتر و بهره‌برداری از خدمات شبکه ابری توزیع شده میزبانی دیتاسنترهای استانی در هفت استان گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، قم، همدان، فارس و کرمان، ۴ پروژه مهم در حوزه ارتباطات، فناوری و اطلاعات بود که به بهره‌برداری رسید.

رئیس‌جمهوری با ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، آذربایجان غربی، فارس و کرمان دستور آغاز بهره‌برداری از این پروژه‌ها را صادر کرد.

مخابرات از ۳ هزار و ۷۰۰ طرح مخابراتی بهره برداری کرد

شرکت مخابرات ایران همزمان با هفته ارتباطات از چندین پروژه مخابراتی بهره‌برداری کرد. بر این اساس، ۳ هزار و ۷۶۴ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۴۸۷.۴ میلیارد تومان به صورت همزمان در استان های کشور به بهره‌برداری رسید و پروژه ملی مدیریت یکپارچه شبکه مخابراتی (NOC) و ارائه سرویس های مبتنی بر آی‌ پی (IPNI) آغاز به کار کرد.

در این مراسم، شرکت مخابرات ایران از پایان پروژه مرکز کنترل و عملیات سوئیچ (OMC)که با مشارکت شرکت KT کره جنوبی به اجرا درآمد، نیز خبر داد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز با اشاره به برخی عقب‌ماندگی ها و نقایص این شرکت در پیاده سازی طرح های مخابراتی گفت: عدم توانایی در اجرای مدیریت یکپارچه در ۳۱ شرکت مخابرات استانی سبب شد، نتوانیم بازار خوبی برای مخابرات جذب کنیم.

مظفر پوررنجبر با بیان اینکه قرار بود پروژه تدوین استراتژی مخابرات برای تحول این شرکت و نیز اجرای آن در سال ۹۱ اتفاق بیافتد، اما در حال حاضر و در سال ۹۳ موفق به تدوین این استراتژی شده‌ایم گفت: سهم بازار مخابرات دنیا ۱۷۰ میلیارد دلار است و میزان بازار مخابرات ایران حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان ارزیابی می شود که این بازار در شأن این شرکت نیست.

عرضه اینترنت ۱۰ مگابیتی با مودم و نصب رایگان

شرکت مخابرات استان تهران در هفته ارتباطات اعلام کرد: به منظور ارائه هر چه بیشتر خدمات به مشتریان تجاری، اقدام به ارائه ADSL با سرعت ۵ تا ۱۰ مگابیتی برای مشتریان تجاری (شرکت های کوچک، متوسط و همچنین کسب و کارهای تجاری خانگی) می کند. از جمله مزایای استفاده از این نوع خدمات ارائه سرعت تا ۱۰ مگابیتی، ۹۶ گیگا بایت حجم دانلود تضمین شده، مودم رایگان وایرلس و هزینه نصب رایگان است.

یکسان‌سازی کدهای مخابراتی در قزوین و همدان

در هفته ای که گذشت در راستای اجرای مصوبه یکسان سازی کدهای استانی در سراسر کشور که براساس تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به شرکت مخابرات ایران تکلیف شده است کدهای استانی قزوین و همدان حذف شد و شماره های این دو استان ۸ رقمی شد.

بخشنامه افزایش ۴ درصدی تعرفه واردات ۴۸ کالای IT لغو شد

به گزارش مهر، دولت با محوریت گمرک ایران در بخشنامه جدیدی، بخشنامه افزایش عوارض ۴ درصدی برای واردات ۴۸ کالا و محصولات فرهنگی که اخیر ابلاغ شده بود را ناگهان لغو کرد. این بخشنامه که براساس نامه رسمی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ارشاد صادر شده بود، به طور گسترده مورد اعتراض فعالان بخش خصوصی حوزه آی سی تی کشور قرار گرفته بود.

جلسه فیلترینگ واتس اپ رسمیت داشت

در ادامه بحث فیلترینگ نرم افزار واتس اپ و اظهار نظر وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه جلسه رای گیری درباره مسدود سازی این نرم افزار موبایلی در کمیته فیلترینگ از رسمیت خارج شد و نیز اعتراض خرم آبادی دبیر این کمیته به اظهار نظر وزیر و کذب خواندن ادعایش، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه گفت: جلسه شورای فیلترینگ رسمیت داشت و طبق ضوابط قانونی انجام شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: عمل کردن به قانون به نفع همه است و وزارت ارتباطات در این زمینه خلاف قانون عمل کرد و باید پاسخگو باشد. رئیس جمهور هم نمی‌تواند این مصوبه را لغو کند و نمی‌دانم که آیا رئیس جمهور این دستور را داده یا نه؟ ولی اگر چنین دستوری را داده باشد خلاف قانون است.
کد مطلب: 38939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *