۰
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۴

لیلا حاتمی در جشنواره فیلم «کن» غافل‌گیر شد اما اقدامش قابل دفاع نیست

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به رفتار بازیگر ایرانی عضو هیأت داوران فستیوال بین‌المللی فیلم کن تأکید کرد: لیلا حاتمی غافل‌گیر شد اما اقدامش قابل دفاع نیست.
لیلا حاتمی در جشنواره فیلم «کن» غافل‌گیر شد اما اقدامش قابل دفاع نیست
به نقل از سایت خانه ملت، علی جنتی با انتقاد از رفتار لیلا حاتمی در جشنواره کن، گفت: رفتار وی قابل قبول نبود البته احساسم این بود که غافلگیر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: متأسفانه یک فرهنگ نامناسب غربی را در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی شاهد هستیم که آقایان و خانم ها علاوه بر دست دادن، روی یکدیگر را می بوسند که این موضوع نیز در جشنواره کن موجبات غافلگیری بازیگر کشورمان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه لیلا حاتمی در تلاش برای انتخاب نوع پوشش متین و مطابق با معیارهای ارزشی کشورمان بوده است، ‌افزود: در هر صورت غافلگیری وی در این جشنواره قابل توجیه و دفاع نیست.

اکران فیلم رستاخیز منوط به انجام اصلاحات لازم

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فیلم «رستاخیز» اکران خواهد شد یا خیر، گفت: خیر، با توجه به دغدغه‌هایی که علما و مراجع در این زمینه داشتند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول رفع نگرانی‌های آنها را داده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که فیلم «رستاخیز» به وجه قابل قبولی درنیاید، اجازه اکران داده نخواهد شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی

جنتی درباره اولویت‌های این وزارتخانه برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری،‌ گفت:‌ این وزارتخانه خواهان فرهنگ‌سازی برای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی برای تحقق اهداف بلندی که در این سیاست‌ها اعلام شده، است.

وی در ادامه در تشریح فعالیت وزارت ارشاد برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود:‌ اصلاح الگوی مصرف در جامعه به نحوی که مقابله با مصرف‌گرایی و تاکید بر استفاده از مجموعه نیروهای بومی و امکانات ملی و همچنین گفتمان سازی برای جاگیر شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی از جمله فعالیت‌های وزارت ارشاد در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد:‌ ابزارهای موجود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله رسانه‌ها، فرهنگ مکتوب و کتاب، فیلم و سینما و هنرهای نمایشی، دستگاه‌های خبری و حتی موسیقی و سایر ابزارهای هنری که در اختیار است، گزینه های مناسبی برای گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی است.

رسیدگی به فیلم «من روحانی هستم» در صورت شکایت رئیس جمهور

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث فیلم «من روحانی هستم» گفت: ‌موضوع این فیلم مربوط به ریاست جمهوری بوده و اگر رئیس جمهور خود نیاز ببیند می‌تواند شخصا ورود پیدا کرده و شکایت کند، از این رو ضرورتی به ورود وزارت فرهنگ در این باره نیست.

بررسی اینکه در ساخت «من روحانی هستم» از آرشیو صداوسیما استفاده شده وظیفه دستگاه قضاست

جنتی در پاسخ به این سوال که گفته شده برای ساخت فیلم «من روحانی هستم»، از آرشیو صدا و سیما استفاده شده است؟ گفت: این وظیفه ما نیست که ببینیم از آرشیو صدا و سیما استفاده شده یا خیر، بلکه این وظیفه دستگاه قضا است.
کد مطلب: 38942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *