۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۲
بیگی در دیدار با سفیر ترکیه؛

زلزله ۳۴ روستا را به طور کامل تخریب کرد

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه زلزله ۳۴ روستای ارسباران را به طور کامل تخریب کرد، گفت: دولت ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی را برای تبدیل چادرهای زلزله‌زدگان به خانه‌های مستحکم هدف‌گذاری کرده است.
احمد علیرضابیگی عصر امروز در دیدار با سفیر ترکیه در تهران، با بیان اینکه ملت‌های مسلمان به ویژه ملت‌های ایران و ترکیه پیوندهای عمیقی با هم دارند، افزود: مسلمانان جهان در روزهای سخت و در هر نقطه‌ای که عده‌ای از آنها دچار مصیبت شوند پشتیبان یکدیگر بوده‌اند.

وی با اشاره به کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: کمک‌های مردم کم‌نظیر بوده و ملت ایران همبستگی و یکپارچگی خود را در این موضوع نشان داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان ارائه کرد.

بیگی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار نفر از مردم آذربایجان‌شرقی در اثر آن آسیب دیدند، افزود: تلفات این زلزله در مقایسه با شدت آن کم ولی عمق خرابی‌ها زیاد بود؛ به طوری که ۳۰۴ روستا آسیب دیده و ۴۴ روستا نیز به طور کامل تخریب شده است.

وی با اشاره به تامین نیازهای اولیه زلزله‌زدگان و اسکان موقت آنها در چادرهای امدادی، گفت: دولت ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی را برای تبدیل چادرهای زلزله‌زدگان به خانه‌های مستحکم هدف‌گذاری کرده و همه امکانات دولتی و تجهیزات فنی و مهندسی برای تحقق این هدف بسیج شده‌اند.

بیگی خاطرنشان کرد: کاری که در آذربایجان‌شرقی در مدت پس از وقوع این زلزله صورت گرفت یک رکورد جدید در مدیریت بحران است و امیدواریم این حادثه به فرصتی برای تامین زندگی بهتر برای مردم و رونق اقتصادی منطقه تبدیل شود.

سفیر ترکیه در تهران هم در این دیدار مراتب همدردی ملت و دولت ترکیه با زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی را ابراز کرد.

اومیت یاردیم با تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله، همبستگی کشورش را با جمهوری اسلامی ایران اعلام و از آمادگی کامل سفارت ترکیه در تهران برای همکاری در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

وی افزود: ایران حق همسایگی بر گردن ترکیه دارد و ما حاضر به هرگونه همکاری با ایران در این زمینه هستیم.

سفیر ترکیه با اشاره به حجم بالای کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان گفت: مردم ایران همبستگی خود را در این حادثه به خوبی نشان دادند و مسئولان جمهوری اسلامی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن مدیریت این بحران را در اختیار گرفتند که این می‌تواند تجربه بسیار خوبی باشد.

وی پس از این دیدار به همراه سرکنسول ترکیه در تبریز برای بازدید از آخرین وضعیت زلزله‌زدگان استان عازم مناطق زلزله‌زده شد.
کد مطلب: 3901
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *