۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۶

تيم ملي تکواندوي مردان قهرمان آسيا شد

در پايان مسابقات تکواندوي قهرماني آسيا تيم ملي مردان ايران با کسب 3طلا، 2 نقره و يک برنز بر بام قاره آسيا ايستاد.
تيم ملي تکواندوي مردان قهرمان آسيا شد
بيست و يکمين دوره مسابقات تکواندوي قهرماني آسيا، از دوشنبه (۵ خردادماه) به مدت ۳ روز در سالن "کاخ ورزشي" تاشکند ازبکستان برگزار شد و تيم ملي مردان کشورمان موفق به کسب ۶ مدال رنگارنگ شد و عنوان قهرماني آسيا را به دست آورد.

 در آخرين روز اين رقابت‌ها، تيم ملي تکواندوي کشورمان در بخش مردان ۳ نماينده را بر روي شياپ چانگ فرستاد که حاصل تلاش اين نفرات يک طلا، يک نقره و يک برنز شد.

مهدي خدابخشي در وزن ۸۰- کيلوگرم با شکست تکواندوکاراني از ماکائو (۱۵ بر يک) و يمن (۱۸ بر يک) به مرحله نيمه نهايي رسيد.

وي در اين ديدار به مصاف نماينده کشور ميزبان رفت و با نتيجه قاطع ۱۲ بر ۳ به برتري رسيد. تکواندوکار وزن ششم کشورمان براي کسب مدال طلا با فيليپين مبارزه کرد و در رقابتي يک طرفه با نتيجه ۱۳ بر يک به برتري رسيد.

اما يوسف کرمي کاپيتان تيم ملي کشورمان در وزن ۸۷- کيلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت رو به رو بود و سپس حريف چيني را ناک اوت کرد و به فينال رقابت‌هاي وزن هفتم رسيد. کرمي در مرحله نهايي با شکست برابر تکواندوکار ازبک به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن ۸۷+ کيلوگرم مرتضي شيري ابتدا لبنان را ۸ بر ۲ شکست داد، اما در مرحله نيمه نهايي نتيجه را به کره واگذار کرد و مدال برنز را به گردن آويخت.

مدال آوران مردان ايران در پايان اين مسابقات به شرح زير است:

طلا: فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقي و مهدي خدابخشي

نقره: عليرضا نصرآزاداني و يوسف کرمي

برنز: مرتضي شيري

در پايان اين رقابت‌ها تيم ملي تکواندوي کشورمان با کسب ۳طلا، ۲ نقره و يک برنز در بخش مردان براي سومين بار قهرمان آسيا شد و کره جنوبي با ۳طلا، يک نقره و يک برنز پايين تر از ايران در جايگاه دوم ايستاد.
کد مطلب: 39065
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *