۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵

شکسپیر با زنان عاشق به ایرانشهر می‌آید

بهاره رهنما از اجرای نمایش «شکسپیر و زنان عاشق» با حضور بازیگرانی چون مهناز افشار، سحر دولت شاهی، بهنوش بختیاری و چند خواننده مطرح موسیقی پاپ در سالن استاد سمندریان مجموعه نمایشی ایرانشهر خبر داد.
شکسپیر با زنان عاشق به ایرانشهر می‌آید
بهاره رهنما نویسنده و کارگردان نمایش «شکسپیر و زنان عاشق» درباره روی صحنه بردن این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: قرار است نمایش «شکسپیر و زنان عاشق» را از ۱۱ مرداد تا ۱۵ شهریور ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم. این نمایش از متن «شکسپسر و زنان عاشق» چارلز جرج نویسنده انگلیسی اقتباس شده است و پیمان قاسم‌خانی نیز در این پروژه به عنوان مشاور نمایشنامه در کنار من حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: متن اصلی داستانی کمدی دارد و نگاه شکسپیر را نسبت به زنان نمایشنامه هایش به تصویر می کشد اما در بازنویسی که روی متن انجام دادم روابط تغییر کرده و ما شاهد داستان زندگی یک زن امروزی هستیم که درگیر نوشتن تز پایانامه‌اش است و نمی تواند موقعیت ژولیت نمایشنامه «رومئو و ژولیت» شکسپیر را درک کند. او دلیل این همه دلدادگی و شیدایی را نمی فهمد بنابراین می خواهد از بقیه شخصیت های زن نمایشنامه های شکسپیر برای فهمیدن این موضوع کمک بگیرد.

رهنما متذکر می شود: بر همین اساس شخصیت‌های زن نمایشنامه های شکسپیر چون میراندا نمایشنامه «طوفان»، دزدمونا «اتللو»، اوفلیا «هملت»، کلئوپاترا «آنتونی و کلئوپاترا» و کاترین «رام کردن زن سرکش» در اثر نمود عینی می یابند. این نمایش رویای دختر دانشجو است بنابراین توالی زمانی مشخصی در آن وجود ندارد.

بازیگر سریال «خوب، بد، زشت» درباره بازیگر مرد نمایش عنوان کرد: قرار است برای بازیگر نقش رومئو نیز هر هفته از حضور یک خواننده شناخته شده پاپ استفاده کنیم که در حال حاضر در حال مذاکره با آنها هستم. بخشی از نمایش که مربوط به بازی رومئو می شود موزیکال است بنابراین از ۴ -۵ قطعه موسیقایی در کار استفاده خواهدشد. مهناز افشار، سحر دولت شاهی، بهنوش بختیاری، نسیم ادبی، لیلی رشیدی و خودم بازیگران این نمایش هستند.

رهنما فروردین و اردیبهشت ماه نمایش «با من بستنی می خوری؟» را با بازی خودش و نسیم ادبی را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به صحنه برده بود.
کد مطلب: 39110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *