۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳

قلع و قمع دختران و پسران توسط ناجا اشتباه است

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، انتقاد به وضع کنونی کشور را سبب بهانه دادن به آمریکا و تضعیف اسلام دانست و گفت: چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن بریزیم؟! اگر مسایلی در درون وجود دارد، باید در محافل داخلی بیان کرد و دیگر نیاز به مطرح کردن آنها روی منبر و در رسانه های گروهی و اجتماعی نیست.
قلع و قمع دختران و پسران توسط ناجا اشتباه است
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، در دیدار صمیمانه با طلاب و فضلای حوزه علمیه خوزستان ، طی سخنانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که «چرا جامعه روحانیت مبارز حرکتی در رابطه با دغدغه مراجع همچون وجود ناهنجاری های اجتماعی و مسأله حجاب و عفاف انجام نمی دهد؟»، اظهار داشت: موضوع حجاب و عفاف و سایر مسایل فرهنگی نیاز به بحث ها و جلسه هایی مفصل داشته و با یکی دو جلسه قابل حل نیست، اما برای حل موضوع بدحجابی، باید آسیب شناسی و ریشه یابی دقیقی داشت.

 وی با بیان این که وضعیت فرهنگی مردم نسبت به دوران آغازین انقلاب در زمینه مسایل اعتقادی و دینی ضعیف تر شده، گفت: در دوران شاهنشاهی، اگر جوانی خواهان مبارزه با حکومت بود، علم اسلام را بلند کرده و ظاهر خود را بر اساس مبانی دینی تغییر می داد، به طوری که پسران پیراهن های یقه آخوندی و ته ریش گذشته و دختران نیز با حجاب کامل و چادر در مکان های عمومی همچون دانشگاه حاضر می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، در ادامه بیان داشت: هم اکنون نیز اگر جوانی بخواهد بر خلاف حکومت عمل کند و یا به نوعی اعتراضی نسبت به دولت و حکومت داشته باشد، اعتراض خود را با تغییر ظاهر و بدحجابی نشان می دهد که باید برای حل این موضع آسیب شناسی دقیقی صورت گیرد و تنها به برخورد با معلول اکتفا نکنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقابله مستقیم با معضلات اجتماعی همچون بدحجابی را اقدامی غلط و نادرست عنوان کرد و گفت: اینکه نیروی انتظامی یا منکرات به طور مستقیم وارد کار شده و با قلع و قمع دختران و پسران آنها را برای ارشاد، تنبیه و یا مجازات به مرکز مبارزه با مفاصد اخلاقی ببرد به طور کامل اشتباه بوده و در برخی اوقات نتیجه عکس و نامطلوبی نیز داشته است.

وی با بیان این که فشارهای اقتصادی، مهمترین عامل بدحجابی در جامعه است، بر حل مسایل و مشکلات اصلی مردم تأکید کرد و اظهار داشت: برای رفع معضلات فرهنگی باید مشکلات و دغدغه های اصلی مردم را بر طرف کرد؛ چرا که مشکلات معیشتی و اقتصادی تأثیری مستقیم بر فکر و روحیه مردم، به ویژه جوانان دارد.

عضو جامعه روحاینت مبارز در پاسخ به دومین بخش از سئوالات که پیرامون دلایل عدم موضع گیری وی در مسایل سیاسی و نقد رویکرد دولت یازدهم بود، بیان داشت: پاسخ من نسبت به این سؤال همان پاسخ مرحوم فلسفی است که بیان کرده بودند«در دوران قبل از انقلاب، حمله به دولت به سود اسلام و به ضرر آمریکا بود، اما امروز حمله به دولت به سود آمریکا و به ضرر اسلام است».

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، انتقاد به وضع کنونی کشور را سبب بهانه دادن به آمریکا و تضعیف اسلام دانست و گفت: چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن بریزیم؟! اگر مسایلی در درون وجود دارد، باید در محافل داخلی بیان کرد و دیگر نیاز به مطرح کردن آنها روی منبر و در رسانه های گروهی و اجتماعی نیست.

وی با بیان این که من همواره قاطعانه و صریح سخن گفته ام، افزود: من ترسی از کسی ندارم و اگر نقطه ضعفی باشد، با صراحت اعلام موضع کرده و نقد خود را بیان می کنم، اما علت سکوت فعلی من مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قایل به آن شدم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «شما چندین سال قبل به عنوان لیدر جریان اصولگرایی بودید! حال چه اتفاقی روی داد که از این جریان خارج شده و وارد اصلاحات شدید؟»، بیان داشت: اساسا من روش رادیکالی دو جریان اصلاحات و اصولگرایی را به هیچ وجه قبول نداشته و مخالف این گونه حرکات هستم.

وی در ادامه با بیان این که من در اصول، اصولگرایی معتدل هستم، گفت: درست است که من اصول گرا هستم اما اصول گرایی به معنای تند روی و انجام اقدام های رادیکالی را به هیچ وجه قبول نداشته و مخالف سر سخت تند روی هستم.

حجت الاسلام ناطق نوری، با تأکید بر این که تندروی های جریان اصلاحات به انقلاب ضربه زدند، اظهار داشت: همانگونه که من معتقد هستم تندروی های جریان اصلاحات به نظام و انقلاب ضربه زد، تندروی های اصولگرایان نیز انقلاب را دچار چالش کرده و به آن ضربه زد.

عضو جامعه روحاینت مبارز، اقدام های رادیکالی دولتی ها را اشتباه دانست و گفت: این که گروهی سرکار بیاید و گروهی دیگر را حذف کند، ممکلت کار به جایی نخواهد برد؛ چرا که در این صورت نظام تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود به کار ادامه می دهد و باید این روش اصلاح شود تا انشاءالله از همه ظرفیت های موجود استفاده کرد.

وی با اشاره به شیوه مدیریتی شهید بهشتی، تصریح کرد: شهید بهشتی معتقد بود که «جاذبه باید بی نهایت باشد و دافع نیز در در حد ضرورت»، اما متأسفانه امروز شیوه دولتمردان ما بالعکس شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این که تند روی را هیچ کس حتی رهبری هم قبول ندارد، اظهار داشت: اینکه برخی ها جلوی سخنرانی سید حسن خمینی که در کنار مقام معظم رهبری ایستاده بود را بگیرند، اقدامی اشتباه و غلط بوده و نتیجه ای جز ضربه به نظام و انقلاب را در پیش نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، با تأکید بر این که میزان، مقام معظم رهبری است، گفت: مسؤولان حرکت خود را باید بر معیارهای مقام معظم رهبری تنظیم کنند و مراقب باشند که نه فراتر از او قدم بردارند و نه عقب تر از او؛ چرا که در این صورت یا جزء خوارج خواهند شد و یا از قافله عقب خواهند ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، معتقد است: که باید از همه جناح ها و جریانات موجود در کشور برای پیش برد اهداف والای نظام اسلامی ایران استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، در پایان با بیان این که باید برای پیشرفت کشور از همه جریانات و جناح های سیاسی استفاده کرد، اظهار داشت: هیچ گاه نمی توان با بدن نیمه فلج در دوی ماراتون شرکت کرد؛ از این رو باید برای رسیدن به قله های رفیع موفقیت و پیشبرد، اهداف نظام، «ید واحده شد» و با اتحاد، کشور را به پیش برد.
کد مطلب: 39137
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *