۰
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹

محسن رضایی: اگر بیل گیتس به ایران بیاید، ۴۸ ساعته شکست می‌خورد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام جمهوری اسلامی از نقاط مختلفی عبور کرده است و در یک نقطه حرکت آن کند شده است که همان اقتصاد است و این بحث، به فرهنگ نیز مرتبط است زیرا فقر، به کفر و بی کاری و اعتیاد منجر می‌شود.
محسن رضایی: اگر بیل گیتس به ایران بیاید، ۴۸ ساعته شکست می‌خورد
محسن رضایی گفت: اگر آقای بیل گیتس، رئیس سابق و مؤسس مایکروسافت به ایران بیاید، ظرف ۴۸ ساعت شکست می‌خورد چون شرایط ایران اصلاً برای کارآفرینی فراهم نیست و در مقابل اگر کارآفرینان ایرانی به خارج بروند، معجزه می‌کنند.

 محسن رضایی که در جمع نخبگان و فرهیختگان قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: مهم‌ترین بحث ما، اقتصاد است و در هر جایی که می‌نشینیم، باید برای این مسئله راهکار پیدا کنیم و در این باره صحبت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نظام جمهوری اسلامی از نقاط مختلفی عبور کرده است و در یک نقطه حرکت آن کند شده است که همان اقتصاد است و این بحث، به فرهنگ نیز مرتبط است زیرا فقر، به کفر و بی کاری و اعتیاد منجر می‌شود.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تصریح کرد: اقتصاد به امنیت نیز مرتبط است زیرا در صورت شکست اقتصادی، در مقابل دشمن شکست می‌خوریم و از سوی دیگر به سیاست خارجی و بحث‌های دیگر هم مرتبط است زیرا با شکوفایی آن، مسائل حل می‌شود و از این رو می‌توان گفت اقتصاد یک نقطه کلیدی است.

به نوشته ی تسنیم، این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بخش کلی و کلان اقتصاد یعنی سیاست‌های اقتصادی تعیین شده است و به اندازه کافی در این ۱۷ سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده‌اند و ما اکنون آن‌ها را به عنوان یک کتابچه آماده کرده‌ایم که همه می گویند اگر این سیاست‌ها اجرایی شود، تمام مشکلات ما حل می‌شود.

رضایی با اشاره به نظرخواهی مجمع تشخیص مصلحت نظام از اقشار مختلف، اظهار کرد: از همه قشرها از جمله کارآفرینان در جلسات طولانی نظرخواهی کردیم و چندین بار سیاست‌ها به خدمت رهبری می‌رود و بر می‌گردد و به عنوان مثال سیاست‌های اصل ۴۴ سه بار بین رهبر معظم انقلاب و مجمع رد و بدل شد تا از سوی ایشان ابلاغ شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس در مسائل کلان مشکلی نداریم و سیاست‌ها آماده است اما با سیاست‌های فعلی اقتصادی، اعتباراتی که در اختیار یک استان است، به اندازه یک روستای اروپایی است و این فاجعه را رضاشاه را ایجاد کرد که همه اعتبارات را به تهران کشاند و با کنترل اعتبارات، کشور را کنترل کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: البته نمی‌توان به سمت فدرالیسم کامل رفت و مسائل امنیتی و سیاسی باید در تهران باشد اما در مسائل اقتصادی می‌توان به سمت فدرالیسم رفت و به استان‌ها اختیار داد.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به شرایط سخت برای فعالیت کارآفرینان در ایران، خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر شرایط برای کارآفرینان بسیار مهیاست و به ایشان مشورت‌ها و کمک‌های فکری و اطلاعات اقتصادی خوبی داده می‌شود اما در ایران کارآفرینی بسیار سخت است و نقشه ای برای فعالیت‌های اقتصادی و دورنمایی برای آن نیست.

رضایی افزود: من گفته‌ام قبلاً که اگر آقای بیل گیتس، رئیس سابق و مؤسس مایکروسافت به ایران بیاید، ظرف ۴۸ ساعت شکست می‌خورد چون شرایط ایران اصلاً برای کارآفرینی فراهم نیست و در مقابل اگر کارآفرینان ایرانی به خارج بروند، معجزه می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قم پایلوت مناسبی برای بحث اقتصاد مقاومتی است و جلساتی با استاندار قم برگزار کردیم تا قم به عنوان الگویی برای اقتصاد مقاومتی مطرح شود و به نظر من با یک نقشه راه مناسب، در ظرف ۵ سال، قم به یک استان نمونه در زمینه اقتصاد تبدیل می‌شود .

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قم باید از رفتن راه‌هایی که شهرهای دیگر رفته‌اند، پرهیز کند زیرا برخی شهرها مانند اصفهان، در ظاهر فولادسازی دارند اما در نهان، سالی ۵۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کنند که باعث خشک شدن زاینده رود شده است و آسیب‌های شدیدتر اقتصادی به این شهر زده است.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه مثال دیگری برای کارهای اشتباه اقتصادی است که اطراف این دریاچه ده‌ها هزار چاه زده‌اند و کشاورزی دو برابر شده است اما با خشک شدن دریاچه ارومیه، ضربه اقتصادی بدی دریافت شده است.
کد مطلب: 39157
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *