۰
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶

مدیر مرکز موسیقی رسانه‌ملی سکوتش را شکست

رییس مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما، با اشاره به تخلفاتی که بیشتر در رادیو در خصوص پخش بی مجوز آثار موسیقایی صورت می‌گیرد، ارکستر سموفونیک صدا و سیما را تنها ارکستر سمفونیک کشور دانست که رهبری از اتریش در آن حضور دارد.
مدیر مرکز موسیقی رسانه‌ملی سکوتش را شکست
حسین تقی‌پور رییس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما درباره نظارت این مرکز بر تمامی آثار موسیقایی که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود و تخلفات احتمالی توضیح داد: گاهی ممکن است چیزی از نظر تهیه‌کننده‌ای دور بماند و تخلفی صورت بگیرد اما طبق قانون،‌ تمام قطعات موسیقی در وهله نخست باید از مرکز موسیقی سازمان مجوز بگیرد و پس از دریافت اجازه از شبکه‌ای روی آنتن برود.

گرچه ممنوع است اما گاهی آثاری بدون مجوز پخش می‌شود

وی تأکید کرد: بدون مجوز مرکز موسیقی، هیچ اثر موسیقایی از هیچ شبکه‌ای نباید روی آنتن برود اما بعضا خلاف این قانون هم رخ می‌دهد.

تخلفات رادیو بیشتر است

رییس مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما در پاسخ به اینکه در رادیو بیشتر تخلف صورت می‌گیرد یا تلویزیون، تصریح کرد: بیشتر رادیو. آثار پخش شده از تلویزیون عموما مجوز دارد اما رادیو احیانا بدون مجوز هم آثاری را پخش می‌کند.

ارکستر صدا و سیما سرپاترین و تنها ارکستر سمفونیک کشور است

تقی‌پور درباره فعالیت ارکستر سمفونیک صدا و سیما و برخی گلایه‌ها درباره فعالیت این گروه به ویژه از سوی قدیمی‌هایی چون اسفندریار قره‌باغی اظهار کرد: از قره‌باغی سن و سالی گذشته و ما اکنون با جوان‌ترها همکاری می‌کنیم. ارکستر سمفونیک ما سرپاترین و تنها ارکستر سمفونیک کشور است که هفته‌ای دو جلسه در شنبه و سه‌شنبه‌ها اعضای آن تمرینات مستمر خود را ادامه می‌دهند.

حضور رهبر ارکستری از اتریش

وی یادآور شد: رهبری این گروه با حسین میرزایی است. در کنار او رهبر دیگری به نام سهراب کاشف را از اتریش دعوت کرده‌ایم و او از ابتدای سال ۹۳ رهبری ارکستر سمفونیک صدا و سیما را برعهده دارد.

رییس مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در پایان گفت: او اکنون به مرخصی رفته است و به زودی می‌آید و رهبری ارکستر سمفونیک را همچنان برعهده خواهد داشت.
کد مطلب: 39309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *