۰
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۹

آیت الله هاشمی: فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی‌بینم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد که‌ با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی‌بینم.
آیت الله هاشمی: فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی‌بینم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد که‌ با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی‌بینم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با خانواده شهیدان عبدالمحمد و منصور تقوی با تأکید بر جایگاه خانواده‌های شهدا در قلوب مردم و تاریخ انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: شهدای ما فرهنگی را در جامعه نهادینه کرده‌اند که برخاسته از عاشوراست.

وی با شنیدن مصائب و مشکلات بی‌شماری که برای خانم بی‌بی جان دیرباز، مادر شهیدان تقوی در مراحل مختلف زندگی به وجود آمد، گفت: صبر در مصائب از سفارش‌های قرآن است و بارها صابران را مورد توجه درگاه الهی خوانده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داستان زندگی خانم دیرباز را جذاب و شنیدنی توصیف کرد و اظهار داشت: خدمات ایشان به اسلام کم‌نظیر بوده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نقش مادران شهدا در تشویق فرزندان برای اعزام به جبهه‌ها و روحیه آنها در تشییع پیکر شهدا، گفت: آنان کوه صبر و استقامند و ما هر چقدر برای اسلام زحمت کشیده باشیم، به اندازه زحمت و تلاش مادران شهدا نیست که همواره قابل تقدیر و احترام هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از آگاهی از تألیفات فراوان شهید عبدالمحمد تقوی، گفت: چنین خانواده‌های شهیدی در کشور کم داریم و این شهید نیز از نوابغ زمان بوده‌اند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست خانم دیرباز مبنی بر حضور در نماز جمعه تصریح کرد: با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی‌بینم.

در این دیدار خانم دیرباز به بیان خاطرات خویش از زمان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان که به خاطر شهادت فرزندانمان دلسرد می‌شدیم، خطبه‌های شما را گوش می‌دادیم و احساس می‌کردیم فرزندانمان زنده هستند.

در این دیدار که برادر شهیدان تقوی نیز حضور داشت، خانم دیرباز از تشکیل هیأت امنا و تصویب اساسنامه بنیاد فرهنگی شهید تقوی خبر داد و گفت: به منظور ارائه آثار شهید تقوی از جمله مکاتبات، جملات قصار ادبی، اشعار، احیای فرهنگ و معارف اسلامی و در راستای الگوسازی برای نسل جوان اقدام به تأسیس بنیاد فرهنگی شهید تقوی کردیم.

شایان ذکر است عبدالمحمد تقوی در سن ۲۱ سالگی بالغ بر ۲۱ اثر داشت و اولین معلم جوان شهید شهرستان دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در سن ۱۶ سالگی با حکم وزارت آموزش و پرورش مشغول تدریس شد. از آنجایی که به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی علاقه‌مند بود، اولین کتابخانه را با هزینه شخصی خویش تأسیس و کتابخانه‌های سیار بسیاری را ایجاد و همچنین کانون اسلامی رشد را که اولین تشکل غیردولتی است، راه‌اندازی کرد.

شهید عبدالمحمد تقوی در ۲۲ بهمن ۱۳۶۴ در فاو و شهید منصور تقوی در مهران در سن ۱۳ سالگی به مقام شامخص شهادت رسید.

گفتنی است، مادر شهیدان تقوی، علاوه بر فرزندان خود، از ۱۴ نفر دیگر که فرزندان رضاعی ایشان بودند، سرپرستی‌ می‌کرد که همگی آنها به شهادت رسیدند.
کد مطلب: 39365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *