۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰

استانداري تهران دست به كار شد / ادارات پايتخت زير ذره بين سنجش فساد

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري تهران گفت:‌ قرار است براي سنجش ميزان سلامت اداري در استانداري تهران، فرمانداري ها و بخشداري ها پس از انجام مراحل قانوني و اقدامات پژوهشي يك مدل راهبردي ارايه شود.
استانداري تهران دست به كار شد / ادارات پايتخت زير ذره بين سنجش فساد
نصرالله ابراهيمي  گفت: در پايان سال ۹۲ مصوبه اي توسط هيات وزيران به عنوان آيين نامه پيشگيري و مقابله نظامند و پايدار با مفاسد اقتصادي در قوه مجريه شكل گرفت كه براساس اين آيين نامه كميته پيگيري كه اعضاي آن را معاون اول رييس جمهور، رييس و اعضاي وزارتخانه هاي مرتبط تشكيل مي دهند ايجاد شد و در پي آن تشكيل كارگروهي در سطح استاني از سوي وزارت كشور ابلاغ شد.

وي با اشاره به نخستين جلسه اين كارگروه گفت: در اين جلسه كه با حضور اعضا تشكيل شد، اساتيد علمي مجرب حضور داشتند و در زمينه سلامت اداري و سنجش فساد در سطح بين المللي و منطقه اي توضيحات جامعي ارايه دادند تا چگونه در راستاي وظايف كارگروه پاسخ هاي لازم را براي كميته پيگيري تهيه و تدوين كنيم.

ابراهيمي افزود: براساس دستورجلسه مقرر شد براي سنجش ميزان سلامت اداري در استانداري تهران، فرمانداري ها و بخشداري ها با كميته پيگيري هماهنگي ايجاد شود و پس از انجام مراحل قانوني در اقدامي پژوهشي يك مدل راهبردي ارايه شود.

معاون استاندار گفت: مسايل مربوط به سنجش فساد اداري در اين جلسه مورد پرسش و پاسخ اعضا قرار گرفت و ازسوي اساتيد علمي توضيحات علمي ارايه شد كه براساس دستورالعمل در اين جلسه چگونگي احصاء گلوگاه هاي فسادخيز در حوزه هاي مختلف زيرمجموعه استانداري، دفاتر زير مجموعه، فرمانداري ها و بخشداري ها مورد بررسي قرار گرفت.

به گفته معاون استاندار استنادات و اقداماتي كه در گذشته براي مقابله با فساد اداري در حوزه دستگاهي و سازمانهاي تابع استانداري انجام شده است، با قوانين جاري انطباق داده شده و در جلسات اين كارگروه استفاده مي شود .

وي افزود: پيگيري موضوعات آيين نامه پيشگيري و مقابله نظام مند و پايدار با مفاسد اقتصادي در قوه مجريه با وظايفي كه در كارگروه تعيين شده موجب ارتقاي سلامت نظام اداري كشور شده و در دستگاه استانداري تاثيرگذار است.

ابراهيمي با اشاره به موضوعات مورد بحث در كارگروه ارتقاي سلامت اداري گفت: بررسي مباحث مرتبط با اصلاح قوانين و مقررات، فرهنگ سازماني، استفاده از كاركنان دانش محور ،چابك سازي نظام اداري ،توسعه يافتگي و پيشرفت علمي در سطوح كارمندي و سازمان ها ،آموزش و توانمندسازي و تجارب ارزشمند مديريتي كه مي تواند در ارتقاي سلامت اداري كاركنان اثرگذار باشد در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

گفتني است جلسات كارگروه ارتقاي سلامت اداري هر دو هفته يكبار در استانداري تهران برگزار مي شود .
کد مطلب: 39395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *