۰
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۲

دستورات جدید نفتی رئیس جمهوری/ شهرک پتروشیمی لرستان احداث می‌شود

رئیس جمهوری با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی مجتمع پتروشیمی لرستان، اعلام کرد: با سرمایه گذاری اولیه دولت، شهرک صنایع تکمیلی پتروشیمی در این استان احداث خواهد شد.
دستورات جدید نفتی رئیس جمهوری/ شهرک پتروشیمی لرستان احداث می‌شود
حسن روحانی رئیس جمهوری در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی لرستان در با اشاره به اینکه این مجتمع در ماههای آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید، گفت: دولت برای تامین خوراک لازم این مجتمع به تعهد خود عمل خواهد کرد.

رئیس کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه پتروشیمی از لحاظ تولید محصولات اهمیت بسیاری دارد اما اشتغال‌زایی آن محدود است، تصریح کرد: دولت در این زمینه تصمیم دارد در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان، شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی را در خرم آباد احداث کند.

این مقام مسئول، افزود: سرمایه گذاری اولیه شهرک صنعتی پتروشیمی را دولت انجام خواهد داد و بخش خصوصی، صنایع پایین دستی پتروشیمی را اداره خواهد کرد.

روحانی با یادآوری اینکه استان استعدادهای فراوانی در بخش صنعتی دارد و در این زمینه مقرر شده کارخانه لاستیک سازی و سنگ بری مدرن در سطح استان احداث شود، بیان کرد: از بخش خصوصی دعوت می کنم تا در استان لرستان سرمایه گذاری کنند و دولت نیز تسهیلات و حمایت لازم را در این زمینه انجام خواهد داد تا تحول مثبتی در سطح استان ایجاد شود.

به گزارش مهر، ساخت مجتمع پتروشیمی لرستان با ۱۳۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۳ به بهره برداری کامل برسد.

محصولات پتروشیمی خرم آباد پلی اتیلن سبک خطی و سنگین که به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال با خوراک بوتن- ۱ و اتیلن است. واحد بوتن- یک به میزان تولید ۳۰ هزار تن در سال با خوراک اتیلن است.

کاربردهای محصولات این طرح از جمله تولید انواع فیلم، جعبه های پلاستیکی نگهداری و حمل میوه، انواع بشکه، لوله‌های فشار قوی، کیسه و پاکت پلاستیکی، روکش کابل است.

برای ساخت این مجتمع ۲۵۸ میلیون یورو هزینه ارزی و ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه ریالی بودجه مصوب تعیین شده که تاکنون برای ساخت آن ۲۳۸ میلیون یورو و ۱۸۰۰ میلیارد ریال، هزینه شده است.

این مجتمع پتروشیمیایی پس از افتتاح برای ۵۸۰ نفر اشتغال مستقیم و در صنایع پایین دستی و صنایع تکمیلی پتروشیمی هم برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد.
کد مطلب: 39428
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *