۰
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷

تجربیات کره جنوبی به پیشرفت‌های اقتصادی ایران کمک می‌کند

ایران و کره‌ جنوبی همواره دارای رابطه بسیار خوبی بوده‌اند، گرچه این رابطه در دورانی با فراز و فرودهایی همراه بود، اما در مجموع روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد.
تجربیات کره جنوبی به پیشرفت‌های اقتصادی ایران کمک می‌کند


رئیس مجلس در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری پژوهشی بین مجالس ایران و کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که تجریات کره جنوبی بتواند به ایران در زمینه توسعه روابط دو جانبه کمک کند.

به گزارش ایلنا، ‌علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک بین مراکز پژوهشی مجالس ایران و کره جنوبی که صبح امروز در تالار آفتاب مجلس برگزار شد، با خوش‌آمد‌گویی به هیأت کره جنوبی اظهار داشت: امیدوارم در مذاکرات دوجانبه دو طرف، توافقاتی حاصل شده باشد که به گسترش همکاری‌ها کمک کند.
وی افزود: در سفر رئیس پارلمان کره جنوبی به ایران که سفر خوبی بود، مذاکرات مهمی در زمینه همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی صورت گرفت.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: پس از اینکه رئیس مجلس کره جنوبی، تهران را ترک کرد، احساس کردیم که در برخی از مسائل تغییراتی صورت گرفته که نشان‌دهنده پیگیری امور تفاهم شده از سوی رئیس پارلمان کره جنوبی بود.
وی با تأکید بر اینکه پارلمان‌ها قطعا باید متکی به کارهای پژوهشی باشند، تصریح کرد: امروز مسائل مختلف از جمله مسائل بین‌المللی، شرایط داخلی کشورها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همکاری پژوهشی می‌تواند در خصوص حل آنها موثر باشد.
لاریجانی ادامه داد: کره جنوبی اقتصاد توسعه یافته و پیشرفت‌هایی دارد که می‌تواند به درد ما بخورد و مرکز پژوهش‌های ایران نیز می‌تواند در امور پژوهشی تجربیات خود را به طرف کره‌ای منتقل کند.
وی اضافه کرد: ایران و کره‌ جنوبی همواره دارای رابطه بسیار خوبی بوده‌اند، گرچه این رابطه در دورانی با فراز و فرودهایی همراه بود، اما در مجموع روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همکاری‌های پارلمانی سبب صمیمیت بیشتر دو کشور در مسائل سیاسی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که تفاهمنامه فوق به گسترش همکاری‌های بین دو کشور منجر شود.
پایان پیام
کد مطلب: 39472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *