۰
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۳

ماجرای فروش مجسمه اسکار به دادگاه کشیده شد

فروش مجسمه اسکار سال 1942 که متعلق به جوزف رایت برای فیلم «دختر خودم سال» بود در حراجی برایِربروک با شکایت آکادمی اسکار و دادگاهی شدن این ماجرا همراه شد.
ماجرای فروش مجسمه اسکار به دادگاه کشیده شد
به نقل از هالیوود ریپورتر، مجسمه اسکاری که سال ۱۹۴۲ به جوزف رایت تقدیم شده بود، بیش از نیم قرن بعد در مرکز یک دعوی قانونی قرار گرفته است. در شكواييه‌اي که در دادگاه لس‌آنجلس ثبت شد، آکادمی اسکار از نوادگان رایت به دلیل فروش اسکار او در حراجی برایِربروک به قیمت ۷۹۲۰۰ دلار شکایت کرد.

دعوی آکادمی ادعا می‌کند که فروش مجسمه اسکار به خریداران ناشناس بدون هماهنگی قبلی با خود آکادمی خلاف قوانین است. به گفته آکادمی، این قانون درباره تمام کسانی که یک مجسمه اسکار را به ارث می‌برند نیز صدق می کند. نوادگان رایت، حراجی مورد نظر و خریداران ناشناس این مجسمه اسکار به عنوان مدعی علیه‌های این پرونده نام‌گذاری شده اند.

آکادمی اسکار خواستار دریافت مبلغ ۷۹۲۰۰ دلار فروش مجسمه اسکار و همچنین یک مبلغ جزایی اضافه نیز شده است. آکادمی همچنین درخواست کرده تا طبق قانون‌های موجود خودش، بتواند این فرصت را داشته باشد تا مجسمه اسکار را به قیمت ۱۰ دلار خریداری کند. آکادمی اسکار نسبت به حفظ حرمت جایزه خود همیشه بسیار کوشا بوده و در گذشته هم از تمام افرادی که سعی در بازفروش آن‌ها داشته اند شکایت کرده است.

از سال ۱۹۵۱ به بعد، آکادمی اسکار قانونی طراحی کرده که در آن تمامی دریافت کنندگان جایزه باید قراردادی را امضا کنند که در ابتدا به خود آکادمی این حق را می دهد که جایزه را به قیمت ۱۰ دلار از آن‌ها خریداری کند، که این قیمت بعدها به يک دلار کاهش پیدا کرد. اما اسکارهایی که پیش از آن سال اهدا شده بودند و فروخته شدند نیز تا کنون موضوع بسیاری از دعوی‌های قضایی بوده اند.

جوزف رایت که سال ۱۹۸۵ از دنیا رفت، اسکار خود را برای مدیریت رنگ و هنر در فیلم «دختر خودم سال» دریافت کرده بود. حراجی برایِربروک هنوز نظری در مورد دعوی ثبت شده نداده است.
کد مطلب: 39639
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *