۰
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱

تئاتر شهر در شب های قدر تعطیل نیست

نمایشنامه نامبرده با نقش‌خوانی حسین پاکدل،‌ بهنوش بختیاری‌، نیما رئیسی‌، عاطفه نوری و احسان کرمی روخوانی می‌شود و هادی لشکری نیز با اجرای موسیقی با این برنامه همکاری خواهد داشت.
تئاتر شهر در شب های قدر تعطیل نیست
تئاتر شهر امسال برخلاف سال‌های گذشته در شب‌های قدر تعطیل نیست بلکه میزبان چند جلسه نمایش‌نامه‌خوانی است.

تعطیلی تئاتر همزمان با مناسبت‌های مختلف، معمولا مورد موافقت هنرمندان تئاتر نیست و آنان اعتقاد دارند در مناسبت‌ها هم می‌توان آثاری را به فراخور اجرا کرد و این چنین است که امسال تئاتر شهر در ایام شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های قدر تعطیل نیست بلکه به مدت شش شب میزبان جلسات نمایش‌نامه‌خوانی است.

در این ایام سه نمایش‌نامه از آثار بهرام بیضایی،محمد چرم‌شیر و میلاد اکبرنژاد از روزهای ۲۶ تا ۳۱ تیر ماه روخوانی می‌شود.

برنامه جلسات نمایش‌نامه‌خوانی با روخوانی نمایشنامه«یک غزل هذا جنون‌العاشقین» نوشته و کار میلاد اکبرنژاد آغاز می‌شود.

داستان این نمایشنامه درباره دو مرد است که در یک زمان غیرتاریخی در بیابانی، در کنار چاهی خشکیده به هم می‌رسند. یکی از این دو، مابه‌ازای تاریخی دارد و دیگری محصول خیال است. هر دو تشنه هستند و به آب چاه نیاز دارند. تشنگی‌شان هم تشنگی ساده‌ای نیست بلکه آن‌ها آب چاه را به مثابه مرهمی نیاز دارند، اما این چاه رازی دارد و تنها راه جوشش آن شنیدن تلخ‌ترین حکایت‌های این دو نفر است.

این نمایشنامه جزو کارهای قدیمی‌ اکبرنژاد است که تا به حال اجرا نشده و به فراخور شب‌های قدر، تغییراتی بر آن اعمال شده است.

اکبرنژاد این نمایشنامه را با نقش‌خوانی بازیگرانی همچون وحید آقاپور، کوروش سلیمانی، مهدی حاجیان،‌شیوا مکینیان و پریسا صبوری روزهای ۲۶ و ۲۷ تیرماه رأس ساعت ۱۸ در تالار اصلی تئاتر شهر نمایشنامه‌خوانی می‌کند.

گروه اجرایی این برنامه تصمیم گرفته‌اند این نمایشنامه را به صورت رایگان روخوانی کنند و ورود برای عموم آزاد است.

حسین پاکدل و بهنوش بختیاری و زمان سکوت برای زندگان

در ادامه این جلسات، نمایش‌نامه «زمان سکوت برای زندگان» نوشته محمد چرم‌شیر و کار عباس غفاری روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

این نمایشنامه که داستان آن درباره شب ضربت خوردن امام علی (ع) است‌، همزمان با روزهای ۲۱ و ۲۲ ماه رمضان در تالار اصلی تئاتر شهر نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

نمایشنامه نامبرده با نقش‌خوانی حسین پاکدل،‌ بهنوش بختیاری‌، نیما رئیسی‌، عاطفه نوری و احسان کرمی روخوانی می‌شود و هادی لشکری نیز با اجرای موسیقی با این برنامه همکاری خواهد داشت.

قیمت بلیت این برنامه ۲۰ هزار تومان است که برای دانشجویان ‌،دانش آموزان‌، اساتید دانشگاه‌،معلمان و کارمندان نیروهای مسلح با تخفیف ۵۰ درصد به فروش می‌رسد و عواید دومین اجرای آن به صندوق حمایت از بیماران سرطانی اختصاص خواهد داشت.

بلیت این نمایش در سایت گیشه تئاتر شهر و «تیوال» به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد.

مجلس ضربت زدن در تئاتر شهر

برنامه جلسات نمایش‌نامه‌خوانی با روخوانی نمایش‌نامه «مجلس ضربت زدن» نوشته بهرام بیضایی و کار محمد رحمانیان به پایان می‌رسد.

این نمایش‌نامه با نقش‌خوانی بازیگرانی چون علی عمرانی، امیر کاوه آهنین‌جان، علی سرابی، رضا مولایی، اشکان خطیبی، سها سناجو و پرستو رحمانیان روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر ماه روخوانی می‌شود.

نمایش‌نامه «مجلس ضربت زدن» که متنی اجتماعی و ماجرای آن درباره حضرت علی(ع) است، تا به حال اجرا نشده است.

برنامه‌های نمایش‌نامه‌خوانی ساعت ۱۸ روزهای یاد شده در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
کد مطلب: 39973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *