۰
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
اتفاقات هفت روز ورزش؛

پایان جام بیستم و دعوای دو رئیس بر سر کی‌روش/ استقلال دوباره خبرساز شد

وعده کفاشیان برای تمدید قرارداد کی‌روش، عنوان هشتمی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در جهان، تاکید وزیر صنعت به مدیران تیم‌های صنعتی برای شفاف سازی، حضور تیم‌های ملی بسکتبال ، شمشیربازی و کشتی فرنگی نوجوانان در میادین بین‎المللی، پایان جام بیستم، قرعه‌کشی لیگ چهاردهم و ... مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را معطوف به خود کردند.
پایان جام بیستم و دعوای دو رئیس بر سر کی‌روش/ استقلال دوباره خبرساز شد
پس از گذشت چند هفته که تقریبا همه رویدادها و اتفاقات ورزشی کشور تحت تاثیر جام جهانی و حواشی آن قرار گرفته بود، در این هفت روز ورزش شرایط تقریبا به حالت عادی بازگشت و مثل همیشه خیلی از رویدادها و اتفاقات آن طور که باید در تیر رس رسانه ها و ورزشی‌ها قرار گرفت. در این میان اما بازهم کی‌روش سوژه اول بود. مربی پرتغالی که ادعاهای متفاوتی در مورد آن مطرح شده اما اگر حرف کفاشیان، درست باشد امروز پنجشنبه تکلیفش برای ماندن در ایران نهایی می شود.

در هیاهوی خیلی از اتفاقات، نقل و انتقالات لیگ چهاردهم مانند همیشه با جذابیت‌های خاص خودش پیگیری شد. البته همه منتظر بودند که در این هفته از تصمیم نهایی بازیکنانی مانند آندرانیک تیموریان باخبر شوند اما حداقل تا به امروز این اتفاق نیفتاده است.

دیگر رویدادهای مهم این هفته مربوط به محرومیت مربی بود که متهم به دست داشتن در دوپینگ چهار وزنه‌بردار شده بود و البته وزنه‌بردار پارالمپیکی که در مسابقات قهرمانی جهان اقدام به استفاده از مواد ممنوعه کرده بود. در کنار این عنوان هشتمی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در جهان، حضور ملی‌پوشان بسکتبال و کشتی‌گیران فرنگی‌کار نوجوان در میادین بین‌المللی، صعود شمشیربازان تا جدول ۶۴ نفره مسابقات جهانی و .... از دیگر رویدادهای مهم بود.

مهمترین رویدادها و اتفاقات این هفت روز ورزش به این شرح است:

اعلام مبلغ جدید در مورد بدهی آبی‌پوشان
صحبت‌های ضد و نقیض در مورد میزان بدهی باشگاه استقلال همچنان ادامه دارد. در این راستا پیش از این رئیس هیات مدیره باشگاه ۹۰ میلیارد تومان را به عنوان میزان بدهی اعلام کرده بود. مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ اما در اظهارنظری متفاوت اعلام کرد که طی جلسات برگزار شده با مسئولان سازمان امور مالیاتی مشخص شد استقلال کمتر از ۳ میلیارد بدهی دارد. اما طی این هفته رو به پایان رقم جدید دیگری در مورد میزان بدهی آبی‌پوشان اعلام شد و اینبار از زبان مدیرعامل آنها؛ بهرام افشارزاده جمعه گذشته در این رابطه گفت که باشگاه استقلال ۷۵ میلیارد تومان بدهی دارد. واقعا بالاخره بدهی استقلال چقدر است؟!

رنگرز سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی شد
بر اساس خبری که جمعه گذشته اعلام شد، حسن رنگرز قهرمان اسبق کشتی جهان، با حکم رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی به عنوان سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی منصوب شد.

انتخاب نایب رئیس جدید فدراسیون والیبال
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال شنبه گذشته طی حکمی صغری نژاد نایبی را به عنوان نایب رئیس زنان این فدراسیون منصوب کرد. پیش از این، صدیقه کعبی‌زاده نایب رییس فدراسیون والیبال بود که وی به معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان رفت.

پایان ریاست مشحون در بسکتبال
دوره چهار ساله ریاست محمود مشحون در فدراسیون بسکتبال شنبه گذشته در حالی به پایان رسید که هنوز زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون مشخص نشده و اصلا نام‌نویسی از کاندیداها نیز انجام نشده است. البته به گفته معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان قرار است بعد از بازی‌های آسیایی انتخابات بسکتبال برگزار شود و تا آن زمان هم مشحون مدیریت خود در بسکتبال را دنبال خواهد کرد بدون حکم سرپرستی.

قهرمانی بسکتبالیست‌های جوان در غرب آسیا
تیم بسکتبال جوانان که در مرحله دوم مسابقات غرب آسیا شرکت کرده بود، شنبه شب گذشته با کسب عنوان قهرمانی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. این قهرمانی به واسطه تنها دو پیروزی برابر تیم‌های عراق و اردن به دست آمد. مسابقات بسکتبال جوانان غرب آسیا در امان اردن برگزار شد.

یک مسئولیت بین‌المللی دیگر برای رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران
دکتر لطفعلی پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به عنوان عضو شورای مرکزی کمیسیون توسعه فدراسیون بین‌المللی پزشکی ورزشی انتخاب شد. این انتخاب در جریان سی و سومین کنگره جهانی پزشکی ورزشی که در کانادا برگزار شد، صورت گرفت. البته پورکاظمی در این کنگره حضور نداشت اما تا سال ۲۰۱۸ عضو شورای مرکزی کمیسیون توسعه فدراسیون بین‌المللی پزشکی ورزشی شد. این خبر مربوط به یکشنبه گذشته است.

امضای تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون فوتبال
فدراسیون فوتبال و وزارت آموزش و پروش برای همکاری بیشتر یکشنبه گذشته تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه به منظور استعدادیابی در مدارس و کشف بازیکنان مستعد امضا شد.

بسکتبال با ویلچر ایران در جهان هشتم شد
پرونده حضور تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی بسکتبال با ویلچر یکشنبه گذشته با کسب عنوان هشتم بسته شد. تیم ملی ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها که به میزبانی کره‌جنوبی در جریان بود، مقابل تیم‌های اسپانیا و هلند مغلوب شد و تنها در مصاف با ژاپن به پیروزی دست یافت. این تیم در دور دوم مسابقات مقابل انگلستان و کره‌‍جنوبی شکست خورد اما برابر آرژانتین به پیروزی رسید. در مرحله پلی‌آف نیز ایران برابر با شکست مقابل آمریکا از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر در آخرین دیدار خود هم مغلوب انگلستان شدند.

تاکید وزیر صنعت بر شفاف‌سازی در باشگاه‌های صنعتی
با دستور یکشنبه گذشته نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت باشگاه‌های سپاهان، فولاد خوزستان، مس کرمان، ذوب آهن اصفهان، پیکان، سایپا، تراکتور سازی و ماشین سازی تبریز، آلومینیوم ایران، آلومینیم المهدی و گل گهر ملزم به رعایت دستور العمل و ضوابط مربوط به شفاف‌سازی هزینه‌های خود شدند. نعمت‌زاده طی نامه‌ای به مدیران این باشگاه‌های صنعتی نسبت به این موضوع تاکید کرد.

امضای تفاهم نامه مالی میان کمیته المپیک و وزارت ورزش
یکشنبه گذشته طی نشستی که در محل وزارت ورزش و جوانان و با حضور مسئولان این وزارتخانه و کمیته ملی المپیک برگزار شد، یک تفاهم‌نامه مالی میان این دو نهاد منعقد شد. به گفته سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان این تفاهم‌نامه ۶ محور اصلی دارد و از این پس نظارت دقیق‌تری بر مسائل مالی فدراسیون‎ها خواهد شد.

ادعای کفاشیان و همتای آفریقای در مورد کی‌روش
"دنی جوردن"، رئیس فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی که بعد از گذشت دو ماه از قطع همکاری با "گوردون ایگسوند" هنوز برای تیم ملی کشورش سرمربی انتخاب نکرده، یکشنبه گذشته از نهایی شدن قرارداد این فدراسیون با سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران یعنی کارلوس کی روش خبر داد. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال اما در همان روز گفت که کارلوس کی‌روش با ارسال ایمیلی موافقت ضمنی‌اش برای تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران را اعلام کرده است. کفاشیان یک روز بعد یعنی دوشنبه گذشته هم با تاکید بر اینکه در مورد دستمزد کی‌روش به توافق رسیده‌ایم، گفت که به احتمال زیاد روز پنجشنبه قرارداد نهایی با این مربی را منعقد خواهیم کرد. وی همچنین اعلام کرد حضور یک مربی ایرانی و کاهش دستیاران خارجی از شروط ما در قرارداد جدید است. در هر صورت تا زمانیکه وضعیت کی‌روش نهایی نشده نمی توان اطمینان داشت که صحبت‌های رئیس فدراسیون آفریقا درست بوده یا کفاشیان ایران

مدیرعامل نفت آبادان معرفی شد
به دنبال انتخاب حبیب‌الله ابوالحسنی، علی عیسی‌زاده، محمد زائری، علیرضا بیگدلی و حسن نصراصفهانی به عنوان اعضای اصلی و مظفر شاملی و حکیم عوده‌پور به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره باشگاه نفت آبان، دوشنبه مدیرعامل این باشگاه نیز انتخاب شد. بر این اساس علی عیسی‌زاده برای مدت دو سال این مسئولیت را بر عهده گرفت.

قرعه کشی لیگ برتر
مراسم قرعه کشی چهاردهمین دوره لیگ برتر دوشنبه شب گذشته برگزار شد. براساس این قرعه کشی چهاردهمین دوره این مسابقات از روز نهم مردادماه آغاز خواهد شد. ضمن اینکه دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس قرار است در هفته پانزدهم نیم فصل اول برگزار شود. زمان دقیق مسابقات لیگ برتر قرار است پس از مشخص شدن سرمربی تیم ملی اعلام شود.

رونمایی از توپ لیگ چهاردهم
دوشنبه شب گذشته و در جریان برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ چهاردهم از توپ جديد مسابقات که يوزپلنگ ايرانی را روی خود حک کرده است، رونمايی شد.

محرومیت ۴ ساله مربی وزنه‌برداری
شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) سه شنبه رای خود را در مورد پرونده دوپینگ وزنه‌برداران دوپینگی اعلام کرد. بر این اساس و طبق ماده ۲-۳-۱۰ آیین‌نامه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ حسین توکلی سرمربی تیم وزنه‌رداری نوجوانان به دلیل توجه کافی نداشتن به وظایف محوله خود به توبیخ کتبی و درج در پرونده فدراسیون وزنه‌برداری محکوم شد و فریدون غزالیان مربی شاغل در باشگاه هیات وزنه‌برداری شهرستان قائمشهر هم به علت تجویز دارو و مواد نیروزای ممنوعه به ورزشکاران نوجوان به مدت چهار سال از تمامی فعالیت‎های مربوط به مربیگری و احراز سمت و عضویت ورزشی در سازمان‎های ورزشی رسمی محروم شد.

صعود بسکتبالیست‌ها به یک چهارم نهایی
تیم ملی بسکتبال که در پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا و انتخابی جام ملت‌های آسیا شرکت کرده است، جمعه گذشته نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها را با پیروزی برابر ژاپن پشت سر گذاشت اما به فاصله یک روز بعد در مصاف با تیم نه چندان قدرتمند و البته جوان چین متحمل شکست شد. ملی‌پوشان بسکتبال در روز سوم مسابقات اندونزی را شکست دادند و پس از یک روز استراحت در مصاف با هند به برتری دست یافتند و به عنوان تیم دوم گروه A راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. ملی‌پوشان کشورمان در این مرحله از مسابقات و برای صعود به نیمه نهایی امروز پنجشنبه به مصاف اردن می‌روند.

صعود شمشیربازان در مسابقات جهانی
مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از سه‌شنبه در کازان روسیه آغاز شد. روز نخست این رقابت‌ها به دیدارهای انفرادی اسلحه سابر اختصاص داشت که طی آن مجتبی عابدینی، فرزاد باهر ارسباران و علی پاکدامن موفق شدند تا جدول ۶۴ نفره پیش بروند. در این میان محمد رهبری که در مرحله مقدماتی به دلیل همگروهی با نماینده اسرائیل از رقابت با حریفانش امتناع کرده بود از صعود بازماند. دیدارهای جدول ۶۴ نفره جمعه برگزار می‌شود.

آغاز به کار جهانی کشتی‌گیران نوجوان با دو مدال
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان از سه‌شنبه در هومنه اسلواکی آغاز شد. در روز نخست این مبارزات پنج وزن نخست برگزار شد و طی آن محمدرضا آقا نیا و کرامت عبدولی در اوزان ۵۰ و ۵۸ کیلوگرم به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز شدند.

شطرنجباز نوجوان ایران استاد فیده بانوان شد
صدیقه کلانتری، شطرنجباز نوجوان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده بود موفق به کسب نورم استادی فیده بانوان شد. این شطرنجباز نوجوان در جریان این مسابقات که به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار شد با دو مدال نقره و یک برنز و مجموع هفت امتیاز به عنوان نخست دست یافت.

مدالی که از دست رفت
روح الله رستمی که در رقابت‌های وزنه برداری جانبازان و معلولان قهرمانی جهان (دبی) به عنوان نایب قهرمانی دست یافت به دلیل استفاده از مواد ممنوعه مدت دو سال محروم شد. بنا بر اعلام روز چهارشنبه کمیته بین‌المللی المپیک مدال نقره این وزنه‌بردار المپیکی از وی پس گرفته می‌شود ضمن اینکه رستمی ۱۵۰۰ یورو هم جریمه شده است.

آندو و استقلال همچنان بلاتکلیف
آندرانیک تیموریان و اینکه این بازیکن همچون دو سال گذشته استقلال را در لیگ برتر همراهی می‌کند یا به تیم دیگری می‌پیوندد، یکی از سوژه‌های این هفت روز ورزش بود. در همین زمینه چهارشنبه جلسه‌ای میان این بازیکن و افشارزاده، مدیرعامل استقلال برگزار شد. در پایان این جلسه طرفین نتیجه مذاکرات انجام شده را مثبت ارزیابی کردند. ظاهرا در این نشست توافقات لازم در مورد مسائل مالی حاصل شد اما قرار شد طی نشستی که امروز پنجشنبه برگزار می‌شود مذاکرات نهایی شده و قرارداد تیموریان تمدید شود. در این صورت این بازیکن سومین سال حضور متوالی در استقلال را تجربه خواهد کرد.

تکواندوکاران در کره‌جنوبی هشت مدال گرفتند
مسابقات تکواندو بین‌المللی که از جمعه گذشته با حضور ۱۷۷۰ ورزشکار در رسه رده سنی در کره‌جنوبی آغاز شده بود، چهارشنبه در حالی به پایان رسید که تیم اعزامی ایران موفق به کسب ۸ مدال از این رقابت‌ها شد. ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز حاصل عمکرد تیم ایران در مسابقات تکواندو کره جنوبی بود ضمن اینکه در پايان مسابقات بيژن مغانلو به عنوان بهترين مربی و فرزان عاشورزاده با کسب مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم به عنوان فنی ترین تکواندوکار انتخاب و معرفی شدند.

نقل و انتقالات
مسئولان باشگاه استقلال بعد از مذاکراتی که با خسرو حیدری داشتند سرانجام برای تمدید قرارداد با این بازیکن به توافق رسیدند و قرار داد این بازیکن را برای دو سال دیگر تمدید کردند. این در حالی است که مهرداد اولادی، مهاجم فصل پیش استقلال در ازای قراداد یک ساله به ملوان بندرانزلی پیوست. . محسن یوسفی هافبک ملوان قراردادش را به مدت یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد. همچنین بختیار رحمانی کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان یکسال دیگر با این باشگاه تمدید کرد احمد آل نعمه، مدافع ملی‌پوش تیم فصل گذشته نفت تهران با عقد قراردادی یک ساله به عضویت تیم تراکتورسازی در آمد. شیث رضایی، بازیکن فصل گذشته مس به راه آهن پیوست.
کد مطلب: 39980
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *