۰
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
آخرین اخبار از فاجعه شب گذشته

آمریکا: هواپیمای مالزیایی سرنگون شده / مالزي: مطمئن نيستيم

این هواپیمای مسافربری مالزی نزدیک شهر شاکتارسک در منطقه دونتسک در شرق اوکراین سقوط کرد. پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین گفت این هواپیما ممکن است سرنگون شده باشد.
آمریکا: هواپیمای مالزیایی سرنگون شده / مالزي: مطمئن نيستيم
سرنگونی یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در اوکراین و کشته شدن ۲۹۵ مسافر، واکنش های متعددی را موجب شده است.



شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: آمریکا می گوید به این نتیجه رسیده است که هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین هدف قرار گرفته شد و سرنگون گردید.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود در این باره گفتگو کرده است.

اوباما: سقوط هواپيماي مالزي در شرق اوکراين فاجعه اي وحشتناک است

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین « فاجعه ای وحشتناک »‌ است.

اوباما گفت مقامات آمریکایی در حال تلاش برای مشخص کردن این موضوع هستند که آیا اتباع آمریکا در این هواپیما بودند یا خیر.

اوباما خاطر نشان کرد :«‌ جهان در حال مشاهده گزارش ها در خصوص یک فروند هواپیمای مسافربری سقوط کرده نزدیک مرز روسیه و اوکراین است. و به نظر می رسد این ممکن است یک فاجعه وحشتناک باشد ».

رئیس جمهور آمریکا گفت اولویت نخست وی مشخص کردن این موضوع است که آیا شهروندان آمریکایی در این هواپیمای مسافربری بودند یا خیر.

وی افزود :« من به تیم امنیت ملی خودم دستور داده ام با دولت اوکراین در تماس نزدیک باشد ».

اوباما گفت :« آمریکا هر گونه کمکی را که ما بتوانیم انجام دهیم برای مشخص کردن آنچه روی داد و علت آن، عرضه خواهد کرد».

پیشتر، کاخ سفید اعلام کرده بود گزارش ها در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین هنگامی منتشر شد که اوباما تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو می کرد و این که سران دو کشور به این موضوع در مکالمه خود اشاره کردند.

این هواپیمای مسافربری مالزی نزدیک شهر شاکتارسک در منطقه دونتسک در شرق اوکراین سقوط کرد. پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین گفت این هواپیما ممکن است سرنگون شده باشد.

وزير دفاع مالزي: مطمئن نيستيم که هواپيماي مالزيايي سرنگون شده باشد

وزیر دفاع مالزی گفت این مسئله قطعی نیست که هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین، سرنگون شده باشد.

هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزی در صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی توئیتر نوشت: «این مسئله قطعی نیست که هواپیما سرنگون شده باشد».
وی افزود: «به ارتش مالزی دستور داده شده است در این باره تحقیق کند»

اوباما با کري و تيم امنيت ملي خود درباره سقوط هواپيماي مالزي گفتگو کرد

اراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با جان کری وزیر امور خارجه این کشور و همچنین اعضای ارشد تیم امنیت ملی خود درمورد سرنگون شدن هواپیمای مسافربری مالزی در اوکراین گفتگو کرد.

کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی اوضاع به منظور حمایت از دولت اوکراین و تحقیقات بین المللی فوری درباره حادثه ای است که اتفاق افتاده است.

شوراي امنيت جمعه براي بررسي سقوط هواپيما مالزي نشست برگزار مي کند

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد شورای امنیت برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای مالزی روز جمعه نشست فوق العاده برگزار می کند. این نشست قرار است ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ برگزار شود.

بايدن : سرنگون شدن هواپيماي مالزي ظاهرا تصادفي نبوده است

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت سرنگون شدن هواپیمای مسافربری مالزی نزدیک مرز اوکراین و روسیه ظاهرا تصادفی نبوده است و این جت مسافربری در آسمان منفجر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، بایدن افزود ممکن است تعدادی از اتباع آمریکا نیز در این هواپیما بوده باشند و مشخص شدن این مسئله ، اولویت اصلی برای آمریکا در ارتباط با این حادثه است.

وی تصریح کرد پرسش های زیادی در مورد این هواپیمای مالزی وجود دارد که باید پاسخ داده شود

انگليس تحقيق تحت رهبري سازمان ملل را درباره سقوط هواپيماي مالزي خواستار شد

انگلیس تحقیق تحت رهبری سازمان ملل متحد را در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری مالزی خواستار شد.


اوکراين نيروهاي طرفدار روس را به مانع تراشي برسر راه تحقيقات درباره هواپيماي مالزي متهم کرد

رئیس اداره امور اضطراری اوکراین روز پنجشنبه گفت جدایی طلبان مسلح مانع از تلاش ها برای تحقیقات درباره هواپیمای مسافربری مالزی می شوند که در اوکراین سرنگون شده است.

روساي جمهور آمريکا و روسيه بر لزوم روشن شدن زواياي تاريک سقوط هواپيماي مالزيايي تاکيد کردند

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد، در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی مالزی در آسمان اوکراین که به کشته شده بیش از سیصد نفر انجامید، روسای جمهور آمریکا و روسیه تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

باراک اوباما و ولادیمیر پوتین در این گفت و گو بر لزوم روشن شدن هر چه سریع تر زوایای پنهان این موضوع تاکید کردند.

پوتین: اوکراین مسئول است

"ولادیمیر پوتین" ساعتی پیش در نشستی با مقامات دولتی روسیه با اشاره به اینکه اگر صلح در خاک اوکراین برقرار می شد و اگر عملیان نظامی در جنوب شرق این کشور اجرا نمی شد، شاهد فاجعه سقوط هواپیما مالزیایی نبودیم، از دولت روسیه خواست تمام تلاش خود را برای آشکار شدن اصل سانحه هوایی به کار ببندد.

وی با بیان اینکه برای جامعه روسیه و اوکراین باید عامل سقوط هواپیمای مالزیایی مشخص شود، دستور کمک دستگاه نظامی این کشور به تحقیقات درباره علل سقوط هواپیمای مالزیایی را صادر کرد.

رییس جمهوری روسیه همچنین با خانواده های قربانیان سقوط هواپیما در جنوب شرق اوکراین و کشورهایی که شهروندانشان در این سانحه حضور داشتند ابراز همدردی کرد.
کد مطلب: 39984
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *