۰
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲

راهپیمایی هنرمندان سینما و تلویزیون در روز قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از ساعت 10:30 امروز جمعه در تهران و سایر شهرهای ایران اسلامی آغاز شد.
راهپیمایی هنرمندان سینما و تلویزیون در روز قدس
مسیر های راهپیمایی روز قدس در تهران در دقایق آغازین مراسم مملو از جمعیت راهپیمایان است.

وزیر ورزش و جوانان در راهپیمایی حضور یافت

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران در راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه تقدیر الهی پیروزی مستضعفین را مقدر کرده است، اظهار داشت: انشاءالله با یاری خداوند و مقاومت همه مسلمانان جهان، غزه و فلسطین آزاد می شوند.

وی افزود: صهیونیست ها بدانند چیزی جز شکست، خواری و بی‌آبرویی در انتظارشان نیست.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: روز قدس نمادی از همبستگی مسلمانان جهان با مردم فلسطین است.

حضور کارگردانان سینما و تلویزیون در راهپیمایی

کمال تبریزی، کارگردان سینمای ایران درباره انگیزه‌اش از حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس به خبرنگار مهر گفت: هر انسانی اگر تصاویر کشتار در غزه را ببیند و سکوت کند از دایره انسانیت خارج است. این شرایط، یک شرایط اسفناک است و ما امروز اینجا گرد هم آمدیم تا به همگان ثابت کنیم که هنرمندان هم همانند اقشار دیگر جامعه نسبت به جنایات و فجایع هولناکی که در غزه اتفاق افتاده است، سکوت نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این که چرا برخی از هنرمندان در مراسم این چنینی شرکت نمی‌کنند؟ تصریح کرد: این چنین نیست، اگر هم تا پیش از این چنین بوده حتما دلایل خاصی وجود داشته است. اگر شرایط متعادل وجود داشته باشد، هنرمندان همیشه در صحنه خواهند بود و نسبت به این وقایع واکنش نشان خواهند داد.

مریلا زارعی بازیگر سینما و تلویزیون درباره انگیزهاش از حضور در راهپیمایی روز قدس به خبرنگار مهر گفت: مگر می‌شود انسان باشی و عاطفه داشته باشی و این صحنه های غم انگیز و جنایت هایی را که در غزه اتفاق می‌افتد، ببینی و سکوت کنی. مگر می شود کشتار زنان و کودکان را ببینی و هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق نداشته باشی.

بازیگر برنده سیمرغ بلورین از سی و دومین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: این کوچکترین و کمترین حرکتی است که می توان نسبت به این واقعه داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر با حضور من یک صدا هم به صداهای معترض دیگر اضافه شود و باعث شود که این کسانی که سردمدار سازمان ملل هستند از خواب خود بیدار شوند، من به هدفم رسیده ام.

زارعی در پاسخ به اینکه عده ای می گویند هنرمندان در مراسم این چنینی حاضر نمی شوند، گفت: این امر مشخص است که هنرمندان همیشه همراه و در کنار مردم بوده اند و اگر گاهی این اتفاق ها نیفتاده به دلیل مسائل کاری و گرفتاریهای مختلف است. من معتقدم هنرمندان باید با حضور در فیلم هایی که با این موضوعات ساخته می شود، حمایت اصلی خود را نسبت به این وقایع اعلام و دِین خود را ادا کنند.

سیدضیاءالدین دری، کارگردان مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» نیز در این راهپیمایی درباره اهمیت روز قدس و حضورش در راهپیمایی امروز به خبرنگار مهر گفت: ما امروز آمده‌ایم تا در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم و انزجار و تنفر خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کنیم.

وی ادامه داد: امروز جنایت های این رژیم غاصب حالت نسل‌کشی پیدا کرده است و آنها زنان و کودکان بی‌گناه را می‌کشند و هر سال هم به بهانه ای این جنایات را انجام می دهند.

دری یادآور شد: ما با مردم فلسطین نسبت خونی داریم و نمی توانیم نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت باشیم. ما باید در صحنه حضور پیدا کنیم و انزجار خود را نسبت به این وقایع اعلام کنیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «کلاه پهلوی» در پایان بیان کرد: امیدوارم حضورهای این چنینی موثر باشد و گوش و چشم جهانیان نسبت به این واقعه باز شود.

همچنین اسدالله نیک‌نژاد، کارگردان فیلم «لاله» که در راهپیمایی روز قدس حضور یافته است درباره اهمیت روز قدس و راهپیمایی امروز به خبرنگار مهر گفت: حرکت های این چنینی باعث می شود که همه مردم جهان نسبت به همیت موضوع آگاه شوند. این روزها فاجعه انسانی در غزه اتفاق می افتد و در هر ۴۸ ساعت بیش از ۵۰ کودک کشته می شوند.

وی ادامه داد: این نسل‌کشی اتفاق بسیار دردناکی است و اعتراض آحاد مردم منجر به این خواهد شد که آیندگان متوجه شوند که چه اتفاقات وحشتناکی در این برهه از تاریخ رخ داده است.

کارگردان فیلم «لاله» عنوان کرد: مساله مهم اینجاست که با وجود اطلاع‌رسانی‌هایی که می‌شود ولی باز هم خبررسانی‌ها به گونه‌ای است که اطلاعات کامل به گوش مردم جهان نمی‌رسد و آنها نمی‌توانند از جزئیات و بلای عظیمی که بر سر این مردمان مظلوم می آید، باخبر شوند.

وی درباره حضور سینماگران و اهالی هنر در راهپیمایی امروز توضیح داد: حضور در مراسم‌های این چنینی می تواند مثمرثمر باشد و نشان می‌دهد هنرمندان ایران نسبت به موضوع بی‌تفاوت نیستند.

نیک‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: خوشحال هستم که امروز به عنوان عضوی از جامعه سینمای ایران در این مراسم حضور دارم و امیدوارم حضور من موثر باشد.

حضور رئیس قوه و قضاییه در راهپیمایی روز قدس

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضاء و مسئولان قضایی هم اکنون همراه با مردم در راهپیمایی روز قدس حضور یافته اند.

آیت الله آملی لاریجانی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ قدس امسال در شرایط ویژه ای انجام می شود و مردم بی دفاع غزه زیر حملات ضد بشری و سفاک رژیم صهیونیستی قرار دارند لذا راهپیمایی امروز پیام ویژه ای دارد.

وی افزود: ملت ایران همیشه در دفاع از مظلومیت فلسطین پیشرو بوده و امسال نیز سیل خروشانی را می بینیم که این جمعیت در همه کشورهای اسلامی شکل خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: راهپیمایی امروز پیام ویژه ای به رژیم ضد بشری صهیونیست دارد و آن این است که مردم مظلوم فلسطین و غزه تنها نیستند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه خاطر نشان کرد: این سیل خروشان انشاء الله بزودی این ظلم را از جا برخواهد داشت و رژیم صهیونیستی که رژیم ضد بشری است با همت امت اسلامی از صحنه تاریخ محو می شود.

رئیس دستگاه قضا درباره سکوت جوامع مدعی حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی نیز گفت: نوعی نفاق در رفتار کشورهایی مانند آمریکا وجود دارد و آنها حقوق بشر را برای دفاع از عده ای که در بعضی کشورها همجنس باز هستند، می خواهد. اما در برابر ملت فلسطین که زیر هجوم و بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارد، سکوت کرده اند و از اسرائیل دفاع می کنند. این کشورها در جرائم رژیم صهیونیستی شریک هستند.

نامه بیش از ۱۲۰۰ پزشک به دبیر کل سازمان ملل

بیش از هزار و ۲۰۰ پزشک سازمان تامین اجتماعی در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل نسبت به بمباران بیمارستان های غزه توسط رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار مهر بیش از هزار و ۲۰۰ پزشک سازمان تامین اجتماعی تهران با امضای نامه ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و سازمان های بین المللی به جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه اعتراض کردند.

در این بیانیه آمده است خبر تاسف بار بمباران بیمارستان غزه افکار عمومی همه مردم جهان را جریحه دار نموده چنانکه مستحضرید براساس کنوانسیون های بین المللی بیمارستان ها، مراکز درمانی، پزشکان و کارکنان این مراکز در مقابل تعارض از سوی نیروهای متجاوز در جنگ مصون می باشند، این مسئولیت ناشی از ذات عملکرد این گروه در نجات جان مصدومین و آسیب دیدگان از جنگ، صرف نظر از تعلق خاطر آنان بر هر یک از طرفین درگیری.

اهمیت این موضوع تا بدان جاست که حتی جدای از وجود این کنوانسیون های بین المللی، حمله به این مراکز دل هر انسان بیطرف و آزاده ای را به درد می آورد.

ما پزشکان شاغل در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی با محکوم نمودن این اقدام وحشیانه که با تمامی اصول انسانی و حقوق بشر مغایر است از آن مقام محترم درخواست رسیدگی فوری به منظور محکوم نمودن این اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل و شناسایی محاکمه عاملان آن و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز جنایات مشابه در آینده را می نماییم.

این بیانیه بر سردر سازمان تامین اجتماعی در خیابان آزادی و مسیر راهپیمایی نصب شده است.

خیابان آزادی تهران در دقایق آغازین راهپیمایی

در خیابان آزادی تهران مردم در واکنش به شعارهای فتنه‌گران در سال ۸۸، شعار «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای اسلام» را با صدای بلند فریاد می‌زنند.

موتورسواران نیز با حمل پرچم‌های حزب‌الله لبنان و نصر من‌ الله و فتح‌القریب در خیابان آزادی حرکت می‌کنند.

مردم تهران در قالب گروهها و دسته هایی با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، روز جهانی قدس یوم الله یوم الله، بنیانگذار امروز روح الله روح الله و با در دست داشتن پرچم هایی با مضامین القدس النا و نصرمن الله و فتح قریب اوج انزجار خود از رژیم صهیونیستی را بیان کرده و از مردم غزه دفاع می کنند.

در این میان حضور زنان و کودکان برای دفاع از کودکان غزه چشمگیر است.

در همین دقایق اولیه رفت و آمدهای وسایل نقلیه در خیابان آزادی تقریبا در حال توقف است.

خیابان انقلاب تهران در دقایق آغازین راهپیمایی

اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان و سوریه و دست نوشته ها و پلاکاردهایی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران هستند.

راهپیمایان تهرانی پرچم‌های سه رنگ کشورمان و همچنین پرچم کشورهای سوریه و فلسطین را در دست دارند.

راهپیمایان تهرانی شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «یا‌ایها‌المسلمون، اتحدوا اتحدوا» و ... سر می‌دهند.

پلاکاردهایی با نوشته های «فلسطین قطعا آزاد خواهد شد» و «نصرمن‌الله و فتح‌القریب» و «مسلمانان کالاهای اسرائیلی را تحریم کنید» در دست راهپیمایان تهرانی است.

در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت به همت کمیته امداد امام خمینی طرح اکرام ایتام همچنین صندوق‌هایی برای کمک به مردم مظلوم غزه و ملت ستمدیده عراق به همت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و ایستگاه‌های نقاشی و کاردستی باموضوع فلسطین برای کودکان و خردسالان برپا شده است.

چهارراه ولیعصر تهران در دقایق آغازین راهپیمایی

راهپیمایان پرچم رژیم جعلی صهیونیستی را در چند نقطه از راهپیمایی از جمله چهار راه ولیعصر به آتش کشیدند، در بخش هایی از مسیر راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی زیر پا لگد کوب می شود همچنین آدمک اعدام شده نماد آمریکا، انگلیس و اسرائیل در دست راهپیمایان دیده می شود.

هم‌اکنون اقشار مختلف مردم از میادین اصلی شهر از جمله میدان‌های انقلاب، فردوسی، هفت‌تیر و منیریه در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران هستند.

در آستانه روز قدس

در روزهای اخیر احزاب سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی خواستار حضور گسترده مردم در راهپیمائی روز قدس شدند.

همچنین حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی کشورمان طی پیامی به مناسب روز جهانی قدس با فراخوانی کشورهای اسلامی به وحدت و هماهنگی در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها، تداوم این جنایات را ناشی از ضعف وحدت در دنیای اسلام خواند و از مردم بویژه زنان و کودکان خواست در راهپیمایی روز قدس امسال، حضور و مشارکت فعالانه داشته باشند.

به همین منظور دیگر سران قوا از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در پیام های جداگانه ای از مردم همیشه در صحنه ملت ایران دعوت کردند تا با حضور پر شور خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.



پس از قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

مسیرهای ۹ گانه به شرح زیر است:

مسیر شماره ۱ مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲ مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳ مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴ مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵ مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶ مسجدالمهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷ مسجدالجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸ مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹ مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
کد مطلب: 40130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *