۰
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
يک عذرخواهي به هواداران تراکتور بدهکارم

فروزان: اين تازه 10درصد توانايي‌هايم است

فروزان خيلي زودتر از چيزي که تصور مي‌شد توانسته جايگاه خود را در ترکيب استقلال به دست بياورد.
فروزان: اين تازه 10درصد توانايي‌هايم است
محسن فروزان گلر شماره يک اين فصل استقلال خيلي زودتر از چيزي که تصور مي‌شد توانسته جايگاه خود را در اين تيم به دست بياورد و نويد يک دروازه‌بان قابل اعتماد را مي‌دهد. دروازه‌بان شمالي استقلال در گفت و گو با ورزش ‌‌۳ در مورد شرايط خودش و استقلال حرف زد که در ادامه مي‌خوانيد.


*براي خيلي‌ها جالب بود که به عنوان گلر استقلال در اين فصل به اين تيم بيايي.

چندين سال است به دنبال حضور در استقلال هستم. من بارها اعلام کرده بودم استقلالي هستم و از ابراز علاقه ام به اين تيم هيچ ابايي نداشتم و به همين دليل خيلي از طرفداران تبريزي از دستم ناراحت شدند و مي گفتند زماني که در اينجا هستي حق فکر کردن به تيم ديگري را نداري. هر سال به دليلي اين انتقال شکل نمي‌گرفت اما امسال قسمت شد به تيمي که دوست داشتم بيايم و شرايط سختي را در زمان نقل و انتقالات پشت سر گذاشتم تا در نهايت استقلالي شوم.

*اتفاقا همين سوال را مي‌خواستيم بپرسيم. درست است که در نقل و انتقالات از هر دو تيم پيشنهاد داشتي اما حضور و مذاکره‌ات با باشگاه رقيب دلخوري برخي از هواداران استقلال را هم در پي داشته است.

تا امروز در اين رابطه حرفي نزدم اما مي‌خواهم خيلي شفاف حرف بزنم. از پرسپوليس پيشنهاد رسمي داشتم. سه بار با آنها جلسه داشتم و هر کدام بيش از دو ساعت طول کشيد ولي از آنجايي که بحث استقلال خيلي جدي نبود مجبور به مذاکره شدم. همين جا هم مي‌گويم تمام جلساتي که با پرسپوليس داشتم فقط به خاطر شخص آقاي علي دايي بود. ايشان اسطوره فوتبال ملي ما هستند و وقتي خودشان با من تماس گرفتند دور از ادب بود که جلسه را نمي‌پذيرفتم. اصلا دلم نبود که با پرسپوليس قرارداد ببندم حتي با توجه به قرارداد خوبي که پيشنهاد داده بودند. استقلال هم در آن برهه در شرايطي نبود که پيشنهاد رسمي بدهد با اين حال دلم با استقلال بود و شرايط خوب پرسپوليس را به دليل استقلالي بودنم رد کردم و تصميم گرفتم يک فصل ديگر از استقلال دور باشم و تراکتورسازي رفتم. بعد از چند روز که با تراکتور شروع کردم که شرايط حضورم در استقلال فراهم شد و با مساعدت تراکتوري‌ها توانستم به روياي هميشگي‌ام دست پيدا کنم.

*اما تبريزي‌ها را هم حسابي از دست خودت ناراحت کردي.

من يک عذرخواهي به هواداران تراکتورسازي بدهکارم. من روزهاي خوبي در تبريز داشتم و جز يک فصل، سه فصل خوب را در گسترش و تراکتور پشت سر گذاشتم. آذري‌ها خيلي خوب من را حمايت کردند و لطف زيادي به من داشتند. اميدوارم تبريزي‌ها من و شرايطم را درک کنند و بدانند که در زمان حضورم در تيم‌هايشان هيچ وقت کم نگذاشتم و بهترين بازي‌هايم را انجام دادم.

*به نظر مي‌رسد خيلي زود در جو استقلال قرار گرفتي.

هيچ وقت فکرش را نمي‌کردم اينطور باشد. من در تيم پرطرفدار هم حضور داشتم و تصور مي‌کردم با تجربه‌اي که از آنجا به دست آوردم کار راحتي خواهم داشت اما اوايل حضورم در استقلال جو سنگيني روي من بود که با صحبت‌هايي که آقاي قلعه نويي و تمرينات خوب و تجربياتي که آقاي بوستاني به من اضافه کردند در شرايط ايده‌آل قرار گرفتم. بعد از بازي اول فشار بر روي من کمتر شد و در بازي دوم کاملا همه چيز فوق‌العاده بود. الان آرامش و تمرکز خوبي دارم و نقش هواداران استقلال و حمايتي که از من داشتند را نمي‌توان ناديده گرفت چون واقعا چيزي بود که به آن احتياج داشتم.

*هيچکس تصور نمي‌کرد در دومين بازي‌ات با پيراهن استقلال اينقدر روي سکوها محبوب شوي و حرف و حديث‌هاي زيادي به وجود ‌‌آمده در مورد علت محبوبيت ‌ات.

وقتي به استاديوم مي‌روم احساسم اين است که همه آنها خانواده‌ام هستند و مثل کوه پشت سرم حمايتم مي‌کنند. خيلي خوشحالم که توانستم در دل‌شان جاي بگيرم و اينقدر زود مرا بپذيرند. براي من مهم برآورده شدن انتظارات هواداران است. اصلا فکر نمي‌کردم در دومين بازي‌ام ۹۰ دقيقه تشويق شوم و اين خيلي روي روحيه‌ام تاثير گذاشت. باورم نمي‌شود طرفداران اينقدر دوستم داشته باشند و بتوانم در گوشه قلب‌شان جا بگيرم و انگيزه‌ام چند برابر شد تا جواب محبت‌شان را با بازي خوب بدهم. در مورد حرف و حديث‌هاي به وجود آمده هم که بيشتر در رسانه‌هاست بايد بگويم اينقدر خوب کار مي‌کنم تا آنها هم بپذيرند من شايسته اين جايگاه و حضور در استقلال هستم.

*حالا محسن کاسياس يا عقاب آسيا؟

خب تا پيش از حضورم در استقلال همه من را به اسم کاسياس تشويق مي‌کردند اما امسال براي خودم هم سورپرايز بود که اينطور تشويق شوم. عقاب آسيا لقب بزرگان گلري در آسيا بود و براي من هم افتخاري است و اميدوارم لياقت آن را داشته باشم.

*ته سقف آرزوهاي محسن فروزان در استقلال چيست؟

من هميشه گفته‌ام آرزوهاي محسن فروزان سقف ندارد. من هدف‌هاي زيادي دارم و براي زندگي‌ فوتبالي‌ام هدف بندي و برنامه ريزي کرده‌ام. اولين آن رسيدن به شماره يک استقلال بود. هدف‌هاي بزرگتري هم دارم و اين را بدون اغراق مي‌گويم که تنها ۱۰درصد از کيفيت فوتبالي‌ام اجرا شده و تمام تلاشم را مي‌کنم تا روزي بهترين شويم. من هنوز شرايط ايده‌آل را ندارم. اين تنها ۱۰ درصد از گلري‌ام است و يک سري مصدوميت دارم که شرايط را برايم سخت کرده و اين قول را مي‌دهم که روز به روز بهتر شوم و همه بگويند کاش اين انتقال و حضورم در استقلال زودتر اتفاق مي‌افتاد.

*استقلال در سال‌هاي گذشته در درون دروازه، گلر بدون رقيبي داشت و نفر دوم معمولا هم سطح استخدام نمي‌شد اما در اين فصل دو گلر شرايط تقريبا برابري دارند. اين مسئله را چطور مي‌بيني؟

کاري به شرايط سال‌هاي قبل ندارم. در کل فوتبالم رقيبان سرسختي داشتم و با همه آنها جنگيدم تا توانايي خودم را اثبات کنم. هميشه رقيب خوب باعث مي‌شود تا سطح فني گلرها بالاتر رود. امسال دو گلر نه و اتفاقا سه گلر خوب داريم. رقيبان خوبي دارم که از نظر تجربه و انگيزه شرايط خوبي دارند. مهمتر از هر چيزي برايم موفقيت اين تيم مهم است. اگر روزي نتوانم براي استقلال خوب کار کنم روي سکو هم براي موفقيت استقلال دعا مي‌کنم. آرزويم در اين فصل پيروزي استقلال و خوشحالي هواداران است. پيروزي استقلال حتي از کلين شيت، بازي کردن و همه چيز محسن فروزان ارزشمندتر است چون هيچ اسمي بالاتر از استقلال نيست و همه چيز تمام مي شود و اين استقلال است که هميشه ماندگار است.

*امسال شاهد همدلي بيشتري بين بازيکنان هستيم. خودت که در جو تيم هستي اين مسئله را احساس کردي؟

من اولين سالي است که در استقلال هستم و در مورد شرايط فصول گذشته اطلاعي ندارم اما چيزي که من در اين فصل مي‌بينم ميکس بازيکنان جوان و باتجربه با يکديگر براي موفقيت استقلال است. الان منيت‌ها کم شده و مي‌توان گفت اصلا وجود ندارد. هرکسي که در زمين حضور دارد تا آخرين دقيقه به دنبال رسيدن به هدف و پيروزي استقلال است و اين نيرو از روي نيمکت هم به تيم منتقل مي‌شود. کسي به فکر منافع شخصي نيست و به قول آقاي قلعه نويي اين تيم تشکيل شده براي قهرماني.

*و براي آخرين سوال؛ بازي با سپاهان و کورسي که از همين ابتداي فصل براي صدرنشيني گذاشته ايد. به نظرت در اصفهان مي‌توانيد موفق باشيد؟

هرچند در ابتداي فصل هستيم اما اين بازي براي ما شش امتيازي است و با پيروزي بر سپاهان نشان مي‌دهيم که استقلال کيفيت برتري بر تيم‌هاي ديگر دارد. بازي مهمي براي ماست و براي رسيدن به هدفي که در اين فصل داريم کمک مي کند. ما براي سه امتياز مي‌رويم و کاري به اسم تيم و بازي خارج از خانه و داخل خانه نداريم.
کد مطلب: 40387
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *