۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۶
به دلیل نبود امنیت در جاده همدان علیصدر؛

تردد در مسیر غار علیصدر نیازمند احتیاط فراوان

در حالی با آغاز تابستان، انتخاب همدان به عنوان یکی از الویت‌ گردشگران مد نظر قرار می‌گیرد، که نبود امنیت در برخی جاده‌های فرعی این شهرستان، از جمله جاده همدان ـ علیصدر، امنیت جانی گردشگران را تهدید می‌کند.
تردد در مسیر غار علیصدر نیازمند احتیاط فراوان
 با آغاز فصل تابستان، سفر به همدان برای بازدید از آثار تاریخی این شهرستان، افزایش یافته و به قولی بازدید از غار علیصدر در صدر برنامه‌اشان قرار می‌گیرد. اما نبود هیچ‌گونه امنیتی در این مسیر و همچنین کم بودن حضور پلیس، جان مردم را در جاده تهدید می‌کند.

به گزارش CHN، در روستای علیصدر که از توابع شهرستان کبودراهنگ و ۷۵ کیلومتری شمال غربی شهر همدان است، یکی از عجایب طبیعی جهان و نمونه نادری از غارهای آبی قابل قایقرانی به نام غار علیصدرواقع شده‎است.

طبق این گزارش، گردشگران زیادی در فصل‌های مناسب چون بهار و پائیز از این غار بازدید می‌کنند در نتیجه ایجاد یک راه امن و وجود چندین پلیس راهنمایی و رانندگی در این مسیر ۷۰ کیلومتری الزامی است.

اما طبق مشاهدات، تنها چیزی که در این جاده باریک و تنگ که بعضاً وسایل نقلیه سنگین در آن تردد می‌کنند دیده نمی شود امنیت است.

تردد وسایل نقلیه سنگین در این جاده باریک که در چندکیلومتری همدان واقع شده، تردد خودروهای سبک را با مشکل مواجه کرده به شکلی که در جاده باریک دوبانده، بسیاری از وسایل نقلیه سبک از وسایل نقلیه سنگین سبقت گرفته و وارد مسیر مخالف می‌شوند و از آنجایی که خودروها در این جاده از سرعت بالایی برخوردار هستند امکان تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد.

گفتنی است، دسترسی به غار علیصدر ازسه مسیر فراهم است که از آن جمله می‌توان به تقاطع سه راهی پایگاه هوایی نوژه ( در جاده همدان به رزن)، از طریق همدان به صالح آباد و در نهایت لالجین به بیجار که جدید الاحداث و مناسب تر است اشاره کرد.

جالب این‌که پلیس برای کنترل سرعت خودروها در این مسیر به چشم نمی‌خورد .
 
کد مطلب: 4039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *