۰
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
در صحن علنی مجلس مطرح شد:

واکنش نایب رئیس مجلس به ادبیات رئیس جمهور درباره منتقدان

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درپی سخنان روز گذشته رئیس جمهور درباره منتقدان در صحن علنی مجلس گفت: مسئولان ارشد نظام بدانند اگر این دغدغه ها نبود قطعاً شما از آرامش برخوردار نبودید، با ادبیاتی که شایسته مسئولان نظام نیست و واژه های تکفیر که انتظار نمی‌رود در ادبیات سیاسی یک نظام اسلامی و دولت اخلاق مشاهده شود منتقدان را از سخن باز نداریم.
واکنش نایب رئیس مجلس به ادبیات رئیس جمهور درباره منتقدان
در آغاز جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به این که باید توجه داشت در حالی غرب و قدرت های به اصطلاح بزرگ با مدیریت آمریکا تصمیم به ارجاع پرونده جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای به شورای امنیت گرفتند که در ایران ۱۹۴ سانتریفیوژ نسل اول فعال شده بود، گفت: آنها با اراده جدی بر توقف فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران این اقدام را اجرایی کرد و سپس با تشدید تحریم ها به منظور فلج نمودن اقتصاد ملی از تمام ظرفیت خود بهره گرفت.

وی افزود: برای نخستین بار بانک مرکزی یک کشور تحریم شد، چالش های جدی فراروی فروش نفت و فرآورده های نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران خلق کردند اما اراده ملت ایران مدیریت قاطع و هوشمند سکاندار واحد نظام یعنی رهبر معظم انقلاب راه را برای حرکت همراه با اقتدار ملت ایران و برون رفت از تنگناها و چالش های خلق شده هموار کرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: تحریم و تهدید نه تنها به عنوان مانع فراروی حرکت انقلاب ایفای نقش نکرد بلکه موضوع هسته ای را به مساله جدی ملی تبدیل و ریل حرکت اقتصاد را به سمت برون رفت از وابستگی های حاصل از نفت و روی آوردن به تولید کالا و خدمات دانش بنیان هدایت کرد.

نماینده مردم تهران گفت: سایت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت های علمی کشور به موفقیت های جدی دست یافتند، ۱۹۴ سانتریفیوژ به ۱۹ هزار سانتریفیوژ فعال تبدیل شد، با اراده غرب به عدم دسترسی ایران به اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد، جوانان هوشمند ایرانی توانستند نیاز جمهوری اسلامی ایران را به اورانیوم با غنای ۲۰ درصد تامین کنند.

وی با بیان این که با حرکت پرشتاب علمی، سیاسی و همبستگی ملی نگاه غرب از تهدید و تحریم به سمت مذاکره تغییر جهت و ریل داد، افزود: درخواست های مکرر از سوی سران به اصطلاح قدرت های بزرگ و ۱+۵ نهایتاً به مواضع روشن رهبر انقلاب در فروردین سال ۱۳۹۲ انجامید.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تبیین خطوط قرمز اجازه مذاکره در موضوع هسته ای با توجه به قرار گرفتن ایران در موضع اقتدار برای دفاع از منافع ملی را داده و تاکید نمدند که آمریکا و غرب سر سازش با اراده ملت های مسلمان ندارد و من هم به این مذاکره خوش بین نیستم، اگر در مساله هسته یا در برابر اراده ملت شکست سختی را بپذیرند در مسایل خنده دار دیگری همچون حقوق بشر هم به چالش جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد.

وی گفت: در این راستا با تبیین راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران و اقتدار برآمده از حماسه خرداد ۹۲ تیم مذاکره کننده با حمایت مجلس و ملت عزیز در چارچوب تعیین شده برای پاسداری از منافع ملی وارد گفتگو شد، امیدواریم مذاکرات با تامین منافع ملی و تکیه بر اقتدار ملت و حمایت مجلس ظرفیت جدیدی برای ملت خلق و در این عرصه نیز مانند عرصه های رویارویی جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته با استکبار به پیروزی عزت بخش دست یابیم.

نماینده مردم تهران گفت: با توجه به تجارب گذشته دولتمردان کشورمان در طول تاریخ سیاسی ایران و زیاده خواهی آمریکا جمعی از دانشگاهیان و چهره های سیاسی در نشست های مختلف نگرانی و دغدغه های خود را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح این دیدگاه ها در راستای حراست از منافع ملی و به دلیل این نگرانی است که مبادا در عرصه مذاکرات کمترین زوایه ای با اصول نظام ایجاد شود، باید به این نگاه منتقدانه از موضع مدیر و مسئول به عنوان یک سرمایه نگاه کرد و برای دستیابی به برد بالاتر از آن استفاده نمود.

ابوترابی فرد گفت: مسئولان ارشد نظام بدانند اگر این دغدغه ها نبود قطعاً شما از آرامش برخوردار نبودید، با ادبیاتی که شایسته مسئولان نظام نیست و واژه های تکفیر که انتظار نمی‌رود در ادبیات سیاسی یک نظام اسلامی و دولت اخلاق مشاهده شود منتقدان را از سخن باز نداریم.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد امیدواریم مسئولان و آحاد ملت با نقد همراه با بصیرت و پذیرش نقدها راه را برای برون رفت از تنگناها هموار بنمایند.
کد مطلب: 40426
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *