۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۵

بعد از 94 سال دروازه سوئيس ايراني شد

اولين بازيکن لژيونر ايران در اروپا يک دروازه بان بود، دروازه باني که پيراهن تيم ملي سوئيس را هم بر تن کرد.بعد از 94 سال يک ايراني ديگر در ليگ سوئيس به ميدان مي رود.
بعد از 94 سال دروازه سوئيس ايراني شد
اولين بازيکن لژيونر ايران در اروپا يک دروازه بان بود، دروازه باني که پيراهن تيم ملي سوئيس را هم بر تن کرد.بعد از ۹۴ سال يک ايراني ديگر در ليگ سوئيس به ميدان مي رود.

گراس هاپرز سوئيس سوژه جذاب براي اين روزهاي فوتبال ماست؛ چون:

۱) ۲۳ سال قبل در روز ۲۱ مرداد ۱۳۷۰ گراس هاپرز در تهران برابر استقلال در يک ديدار دوستانه پيروز شد، اما علت حضور گراس هاپرز در ايران براي گرم کردن جشن استقلالي ها بود. آبي پوشان پايتخت دو هفته پيش از آن با پيروزي برابر تيم ليايونينگ چين ۲-۱ برنده و قهرمان جاي باشگاهاي آسيا شده بودند. براي تدارک جشن قهرماني استقلال تيم گراس هاپرز با حضور در ايران و برگزاري يک بازي سمبليک به درخواست ميزبان پاسخ داد. در بين دو نيمه جام قهرماني بار ديگر به شاهين بياني کاپيتان استقلال داده شد.

۲) بازي را تيم فوتبال سوئيسي ، يک بر صفر برد. جالب اينکه آنها با حضور چاپوئيسات و جيواني البر بسيار جوان به تهران آمده بودند، دو ستاره اي که بعدها در فوتبال دنيا چهره کردند.

۳) گراس هاپرز سوئيس اين روزها از حضور دنيل داوري دروازه بان ملي پوش ايراني بهره مي برد. مثل ۹۴ سال قبل که يک دروازه بان ايراني ديگر به اسم مرحوم حسينعلي خان‎سردار در ليگ سوئيس بازي مي کرد و پيراهن سروت ژنو را بر تن داشت. جالب تر آنکه اين دروازه بان تاريخ ساز در فوريه ۱۹۲۱ (بهمن ۱۲۹۹) برابر تيم ملي فرانسه پيراهن تيم ملي سوئيس را بر تن داشته و دروازه سوئيسي ها محفوظ داشت.
کد مطلب: 40466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *