۱
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹

راز فریادهای کیهان در حمایت از اصلاح‌طلبان

کیهان در شماره امروز خود از تمسخر و تحقیر اصلاح طلبان در قبال « تشکلیلات ندا» گله کرده و در واقع برای پاگرفتن « ندا» با محوریت خاتمی و خرازی، سوگواری می‌کند.
راز فریادهای کیهان در حمایت از اصلاح‌طلبان
این روزها جریان اصلاحات شاهد ظهور تشکلی جدید در میان خود است. سیاستمدار ۵۱ ساله‌ای که خود را نسل دوم اصلاح‌طلبان می‌داند، با تابلوی « ندا» که همان مخفف نسل دوم اصلاحات است وارد میدان شده‌است. محوریت گروه ندا با صادق خرازی، دیپلمات کارکشته‌ای است که سال‌ها عهده دار سفارت ایران در فرانسه بوده است.

این گروه یک هسته مرکزی ۱۲ نفره دارد. آنها جلسات خود را مرتباً با صادق خرازی برگزار می‌کنند و برای مجلس و انتخابات ریاست‌جمهوری دوره بعد برنامه‌های جدی دارند. هادی حیدری سخنگوی این تشکل در تعریف مانیفست اصلاح طلبی « ندا» می‌گوید:« اصلاح‌طلبی مدنظر ما بر اساس تعریف خاتمی تعریف شده است. ما خاتمی را اصلاح‌طلب‌ترین فرد در میان اصلاحات می‌دانیم زیرا وی اعتدال‌گرا و اخلاق‌گراست و پایبندی خود را به نظام ثابت کرده است. ما هیچگاه در پیگیری اهداف اصلاح‌طلبی خود از خاتمی عبور نمی‌کنیم.» همچنین خرازی نیز در این میان از لزوم پوست اندازی اصلاحات سخن می‌گوید.

تشکیل این تشکل جدید با واکنش‌های متفاوتی از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب روبرو شد. آنگونه که احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم می گوید:« از دید من باید جایگاه افراد و مؤسسین اعلام شود. بگویند هیئت مؤسس چه کسانی هستند. بیان نام نسل دوم اصلاح‌طلبان کافی نیست، به آقای خرازی نمی‌خورد که لیدر نسل دوم اصلاح‌طلبان باشد. فاصله محسوسی بین آقای خرازی و سایر دوستان تشکل ندا وجود دارد.تجربه نشان می‌دهد دیپلمات‌ها سیاستمداران خوبی نیستند.»

درحالی که عده‌ای در پشت پرده و خاستگاه این مجموعه تردیدهای جدی دارند. اتفاقی آخرالزمانی که در این میان بیش از هرچیز قابل تامل و خنده دار است حمایت روزنامه کیهان به مدیر مسئولی حسین شریعتمداری از نسل دوم اصلاح طلبان است که نمی‌توان آن را ساده قلمداد کرد. کیهان در شماره امروز خود از جریانی دفاع کرد که مانیفست خود را همان تفکر خاتمی دانسته است. کیهان با بیان مظلومیت این گروه اصلاح‌طلب، از تمسخر و تحقیر این گروه گله می‌کند و در واقع برای پاگرفتن « ندا» با محوریت خاتمی و خرازی، سوگواری می‌کند.

دیری نیست که کیهان و حسین شریعتمداری، بارها و بارها خاتمی را به جاسوسی، فتنه گری و خیانت متهم کرده است و حالا کیهانی‌ها را چه می‌شود که خاتمی، خرازی و نسل دوم اصلاحات برایشان عزیز می‌شوند و برای دفاع از آنان تیتر می‌زنند که :« توسل به شگرد تمسخر و تحقیر برای ارعاب منتقدان درونی جبهه اصلاحات»

سوالی که در پایان بیش از هرچیز ذهن را مشغول خود می‌کند بیان این معناست که آیا، خاتمی برای کیهان عزیز شده است و دیگر او را با جرج سورس معروف کاری نیست؟ یا دراین میان بین حسین شریعتمداری کیهان و صادق خرازی دیپلمات، عقد اخوتی خوانده شده که باید بدان پای‌بند باشند.
منبع:نامه نیوز
کد مطلب: 40974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *