۰
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۵

بخشودگی جریمه‌های «گردش به راست» تا ابتدای آبان

رییس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: اگر هدف اصلی رفع سد معبر است، نباید در صورت حضور مالک خودرو، در زمان حمل با جرثقیل، با لجبازی و بدون توجه به قانون، بر انتقال خودرو به پارکینگ اصرار شود؛ من از همین جا اعلام می‌کنم که برای انتقال خودروی سواری به پارکینگ حتما اجازه، حضور و صدور قبض جریمه توسط پلیس الزامیست.
بخشودگی جریمه‌های «گردش به راست» تا ابتدای آبان
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام خبرهای تازه‌ای در حوزه حل و نقل و ترافیک، بر جایگزینی رویکرد ایجابی به جای برخوردهای سلبی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش فریادگر؛ سردار «اسکندر مومنی» که در حاشیه « پنجمین نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلان‌شهرهای کشور» در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به لزوم حفظ کرامت انسانی افراد اظهار کرد: موضوع حقوق شهروندی از جمله مباحثی است که همواره مورد توجه پلیس کشور بوده و بر این مبنا در دستور جدی کار پلیس نیز قرار گرفته است.

وی در همین راستا افزود: پلیس تلاش کرده تا در مسئله انتقال خودروهایی که در مکان‌های توقف‌ممنوع پارک می‌کنند، تجدید نظر کند.

مومنی با بیان اینکه « حمل خودروها توسط جرثقیل باید به حداقل میزان ممکن برسد» افزود: در موارد نادر نیز باید این اقدام به صورت زمان‌بر انجام شود، در حالی‌که اکنون شاهد وجود تابلوهای توقف‌ممنوع در برخی فرعی‌ها و کوچه‌های شهر هستیم که مدیریت شهری باید در مورد تعداد این تابلوها تجدید نظر کلی انجام دهد.

رییس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: اگر هدف اصلی رفع سد معبر است، نباید در صورت حضور مالک خودرو، در زمان حمل با جرثقیل، با لجبازی و بدون توجه به قانون، بر انتقال خودرو به پارکینگ اصرار شود؛ من از همین جا اعلام می‌کنم که برای انتقال خودروی سواری به پارکینگ حتما اجازه، حضور و صدور قبض جریمه توسط پلیس الزامیست.

مومنی در ادامه گفت: همان‌گونه که حقی برای مسئولان کشور در زمینه مقابله با تخطی افراد و شهروندان از قانون در نظر گرفته شده، این حق نیز برای مردم مد نظر است که از امکانات حمل و نقل مناسب، ایمن، راحت و ارزان استفاده کنند و به نظر من همایش تخصصی امروز عرصه مناسبی را در اختیار همه مسئولان خدمات شهری ۱۵ کلان‌شهر کشور قرار می‌دهد تا بتوانند با محدودکردن اقدامات سلبی، اوضاع حمل و نقل و ترافیک کشور را بهبود ببخشند.

شرکت‌های بیمه مردم را در بروکراسی اداری نیندازند

وی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه‌گر ملزم به رعایت تعهدات خود هستند، ادامه داد: بیمه‌گر با بیمه گذار توافق کرده است که در صورت بروز هر گونه مشکل و ایراد در حوزه خودروهای سواری در اسرع وقت غرامت مربوط به خسارت واردشده به خودرو را بپردازد؛ بنابراین شرکت‌های بیمه‌گر نباید مردم را در پروسه زمان‌بر بروکراسی‌های ادرای قرار دهند.

رییس پلیس راهور کشور همچنین با اشاره به برخی تخلفات صورت‌گرفته توسط مراکز معاینه فنی اظهار کرد: به علت نبود هیچ گونه سیستم یکپارچه‌ای در زمینه حمل و نقل در برخی موارد دیده شده مراکز معاینه فنی اقدام به اعطای مجوزهای صوری می‌کنند؛ بنابراین نظارت دقیق در این زمینه لازم و ضروریست.

مومنی همچنین با انتقاد از طرح زوج و فرد خودروها در کشور تصریح کرد: هم نظر کارشناسی کارشناسان پلیس راهور کشور به ناکارآمدبودن طرح زوج و فرد رای می‌دهد و هم پلیس راهور جمهوری اسلامی ایران در همه نهادهایی که حق رای در این زمینه دارد به صورت جدی با این پدیده مقابله خواهد کرد؛ زیرا ابتدا باید اقدامات ایجابی در دستور کار قرار گیرند و سپس در صورت تخلف مجدد افراد، اقدامات سلبی انجام شود.

وی درباره جریمه جدید «گردش به راست» نیز گفت: به دلیل عدم اطلاع‌رسانی خوب و به موقع به شهروندان کشور همه جریمه‌های انجام‌شده تا ابتدای آبان‌ماه بخشیده می‌شود و تمام تذکرات پلیس تا این تاریخ نیز به صورت ارشادی خواهد بود؛ اما بعد از این زمان شهروندان متخلف جریمه خواهند شد.

رییس پلیس راهور در ادامه درباره آمار تصادفات نیز گفت: بر اساس آمارهای اخیر پزشکی قانونی میزان کشته‌های جاده‌ای و ترافیکی ۴.۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به این که شهریور ماه زمان اوج سفرهای استانی مردم محسوب می‌شود روز گذشته پلیس راهور کشور جلسه مشترکی با همه ارگان‌های دخیل در امر کنترل ترافیک برگزار کرد که قرار شد علاوه بر اضافه‌شدن ۵۰۰۰ نفر نیروی پلیس از سایر بخش‌های پلیس به بخش کنترل راهور ، ۳۰ فروند بالگرد جدید نیز به سامانه اضافه شوند.

مومنی در پایان با بیان توصیه‌هایی گفت: اگر مسافرت‌های استانی مردم به صورت کنترل‌شده و در زمان مشخص انجام شود علاوه بر اینکه ایمنی سرنشینان خودروها رعایت می‌شود ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای نیز کاهش می‌یابد؛ بنابراین از تمام افرادی که قصد مسافرت دارند می‌خواهم مسافرت‌های خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.
منبع: ایسنا
کد مطلب: 41227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *