۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
انتقاد تلویحی علی لاریجانی از «انصار حزب الله»:

رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم

رئیس مجلس شورای اسلامی که به مشهد سفر کرده، گفت: رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم؛ نگرانی ما از این رفتارهای غلط است
رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم
رئیس مجلس شورای اسلامی که به مشهد سفر کرده، گفت: رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم؛ نگرانی ما از این رفتارهای غلط است

 علی لاریجانی گفت: رفتارهای تندروها به عنوان امر به معروف و نهی از منکر را به عینه می‌بینیم؛ نگرانی ما از این رفتارهای غلط است. لازم است با توجه به بُعد اجتماعی، قضیه پیگیری بشود و باید تأمل عقلانی در حوزه اصلاحات دینی امری مستمر و فعال باشد.

وی افزود: عقلانیت را باید درست به کار ببریم. ما نیاز به کار کردن و فکر کردن داریم. باید امر به معروف و نهی از منکر را با اصلاحات در جامعه پیش ببریم. این در حالی است که طی ۳۰ سال گذشته حتی از نظر تئوری هم به مقوله امر به معروف توجه نشده است.

لاریجانی در بخش دیگری با بیان اینکه خطر کندروها کمتر از تندروها نیست، گفت: مرزی بین شیعیان مسلمان و سایر فرق و مذاهب است که در تفکر سیاسی و اجتماعی و اصلاحات دینی دیده می‌شود. آزادی فکری برای رشد در جامعه واجب است و بدون آن جامعه دچار پیشرفت و ترقی نمی‌شود. در سنت، اولیای دین ما از آزادی فکر و متفاوت بودن عقاید در همه حوزه‌ها هیچ هراسی نداشتند، چراکه عقل در پناه آزادی فکر رشد می‌کند.

لاریجانی گفت: تفاوت دموکراسی اسلام و غرب در این است که دموکراسی در اسلام انسان را رها شده می‌داند در حالی‌که در غرب حیوانیت رها شده است؛ هدف اسلام سعادت است نه پیشرفت مادی و لذت. کشمکش‌های بین ایران و غرب ظاهری نیست، باید به غرب گفت اگر دنبال حق هستید، آن را در مبانی جستجو کنید، باید به مبانی حقوق ایران و تفکر اسلامی توجه شود. غرب به دنبال آزادی میلی است.

لازم به ذکر است، طی روزهای گذشته، انصار حزب الله از آغاز فعالیت گشت های سیار امر به معروف و نهی از منکر خود در سطح کشور و تهران خبرداده است.

«عبدالحميد محتشم» دبيركل «انصارحزب الله» گفت: اكنون قصد بر اين است تا با وجود همه حملات شبانه روزي معاندان و منافقان برای مجريان ام الفرائض ، شيوه انجام عمليات به گونه اي باشد كه مفسدان را كه به دليل فضاي تسامح حكومتي تجري يافته اند منكوب و حاميان آنان را از صحنه عمل حذف كند.

وی افزود: به اذن خدا نامعادله غلط جاري كه بر اساس آن وزن مفسيدن و حاميان آنان در جامعه به ضرر متدينين تغيير يافته ، را دگرگون خواهيم كرد زيرا اگر ما به مقابله با اين جريان برنخيزيم ، اين جريان مفسد خواهد بود كه در برابر حزب الله خواهد ايستاد.
منبع:انتخاب
کد مطلب: 41273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *