۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۷

پایان کار دانشگاه احمدی‌نژاد!

وزارت علوم با صدور اطلاعیه ای سوالاتی که درباره دانشگاه ایرانیان وجود دارد را پاسخ داد و موسسه ای به این نام را فاقد وجاهت قانونی دانست.
پایان کار دانشگاه احمدی‌نژاد!
بیش از یک ماه پیش مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، درباره اعلام ابطال مجوز دانشگاه ایرانیان به این دانشگاه از سوی وزارت علوم، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسئله را به ما اعلام کرده و احتمالا این مصوبه را به خود دانشگاه نیز اعلام می‌کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما اعلام کرده مصوبه قبلی درباره این دانشگاه (صدور مجوز) بلا اثر و فاقد وجاهت است.

اما چند روز بعد دانشگاه ایرانیان منصوب به محمود احمدی نژاد در اطلاعیه ای اعلام کرد: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت تاکنون هیچ ابلاغیه رسمی و قانونی که دال بر لغو مصوبات و ابلاغیه‌های قبلی آنان در رابطه با دانشگاه ایرانیان باشد، صادر نکرده است. دانشگاه در آینده بسیار نزدیک ضوابط و شیوه خود برای پذیرش دانشجو در دوره‌ها، رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی مربوط به مرحله اول را از طریق وبگاه اطلاع‌رسانی خود به نشانی iiu.ac.ir اعلام خواهد کرد.

در همین فاصله، خبرهای مختلفی درباره ۱۶ میلیاردی که در روزهای پایانی دولت دهم به حساب دانشگاه ایرانیان واریز شده است، منتشر شد. اکنون اما که فصل پذیرش دانشجو است، روابط عمومي وزارت علوم، با صدور اطلاعيه اي فعالیت این دانشگاه را غیر قانونی اعلام كرده است.

در این اطلاعیه چنین آمده است؛ با توجه به سوالات مطرح شده در مورد جايگاه قانوني مؤسسه‌اي موسوم به «دانشگاه ايرانيان» به اطلاع مردم شریف ایران می­رساند:

۱. سياست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي صدور مجوز تأسيس مؤسسه‌هاي آموزش عالي اعم از دولتي و غيردولتي ـ غيرانتفاعي، مبتني بر قانونمداري و توسعه هدفمند آموزش عالي، با رويكرد تضمين كيفيت و حفظ حقوق كليه ذي­نفعان، صيانت از حيثيت و كيان آموزش عالي و شفافيت در اقدام و اطلاع رساني است.

۲. متقاضيان ثبت نام در موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی براي اطمينان از قانوني بودن تأسيس مؤسسه‌هاي آموزش عالي پذيرنده دانشجو، لازم است قبل از هر اقدامي به نشاني اينترنتي WWW.msrt.ir مراجعه و از صدور مجوز تأسيس مؤسسه مورد نظر خود توسط شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطمينان حاصل كنند.

۳. آنچه از آن به عنوان «دانشگاه ايرانيان» يا «دانشگاه غيردولتي ـ غيرانتفاعي جامع بين‌المللي ايرانيان» ياد مي‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازي و انجام امور آموزشي و پژوهشي از جمله پذيرش دانشجو از سوي شوراي گسترش آموزش عالي این وزارت است؛ ضمن اينكه مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۲۵/۰۴/۱۳۹۳ شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص اعطاي مجوز به آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد براي تأسيس دانشگاه بين‌المللي در تهران نيز لغو و بلااثر اعلام شده است.

بنابراین هرگونه فعاليت آموزشي و پژوهشي از سوي مؤسسه‌اي با عنوان «دانشگاه ايرانيان» يا «دانشگاه غيردولتي ـ غيرانتفاعي جامع بين‌المللي ايرانيان» فاقد وجاهت قانوني است و مورد تائيد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نمي باشد.
منبع:فرارو
کد مطلب: 41283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *