۰
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
آغاز جذاب ترين تورنمنت فوتبال جهان

پيش بيني ليگ قهرمانان اروپا

رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در مرحله اول از فردا شب با انجام چند بازي حساس آغاز مي شود. "ورزش سه" نگاهي به شرايط تيم هاي مدعي حاضر در اين مسابقات انداخته است.
پيش بيني ليگ قهرمانان اروپا
از آنجا که گروه بندي تيم هاي حاضر در لیگ قهرمانان اروپا خيلي شبيه به قبل است و همان رقباي هميشگي در مرحله گروهي با هم رو به رو مي شوند، احتمال حذف تيم هاي بزرگ در اين مرحله بسيار اندک است.

سخت ترین گروه
بعد از قرعه کشی مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، آرسنال با قرار گرفتن در گروه بروسیا دورتموند و گالاتاسرای، دلیل کاملا موجهی برای نگرانی داشت. آرسنال باید تیم ناشناخته اندرلخت را شکست دهد و در دو بازی رفت و برگشت در برابر نایب قهرمان سوپر لیگ ترکیه و نایب قهرمان بوندس لیگا قرار بگیرد. دورتموند فصل گذشته در مرحله گروهی آرسنال را در ورزشگاه امارات شکست داد. با وجود چنین شرایطی، بدون شک آرسن ونگر می داند چه کار سختی در پیش رو دارد.


بازی های تکراری
بی‎شک می‎توان گفت بازی های تکراری در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، اعصاب‎خردکن هستند. آرسنال برای سومین بار در چهار فصل اخیر در مرحله گروهی مقابل دورتموند قرار می گیرد، چلسی و شالکه هم با توجه به هم‎گروهی در فصل گذشته که با دو برد چلسی همراه شد به خوبی با یکدیگر آشنا هستند. بایرن مونیخ، منچسترسیتی و زسکامسکو هم برای دومین سال متوالی در یک گروه قرار گرفته اند.



مشکلی به نام رم
قطعا حضور رم (که برای اولین بار بعد از حذف در مرحله یک شانزدهم نهایی به وسیله شاختار دونتسک در فصل ۱۱-۲۰۱۰ به این مسابقات برگشته است) به گروه E بُعد تازه‎ای می دهد. حضور رم در این گروه همچنین به معنای بازگشت سریع بن عطیه به خانه سابقش بعد از انتقال ۳۰ میلیون دلاری از رم به بایرن است. پیش از قرعه کشی، بسیاری از تیم ها آرزو داشتند با رم که در سید چهارم قرار داشت هم‎گروه نشوند ولی حالا مردان رودی گارسیا با قرار گرفتن در گروه قهرمان های بوندس لیگا و لیگ برتر و همچنین سفر دشوارشان به مسکو، با احتیاط بیشتری پا به مسابقات خواهند گذاشت.
تیم پپ گواردیولا با توجه به دشواری هایی که بازیکنان در خو گرفتن با سیستم ۳-۴-۳ این مربی دارند و وجود چندین مدافع مصدوم، با ابهامات زیادی رو به رو است. آنها احتمالا دوست داشتند به جای بازی در برابر رم و منچستر سیتی، با تیم های ساده تری رو به رو شوند.


زلاتان در جدال با مسی
پاری سنت ژرمن مهمترین رقیب بارسلونا در مرحله گروهی است. بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۱۳-۲۰۱۲ موفق به شکست این حریف فرانسوی نشد و با دو مساوی و به دلیل گل زده در خانه حریف به دور بعد صعود کرد. به علاوه، با حضور آژاکس در گروه F، زلاتان ابراهیمویچ علاوه بر بارسلونا با یک تیم سابق دیگرش هم رو به رو خواهد شد.



بعد از دسیما
رئال مادرید که تلاشش را برای کسب یازدهمین عنوان اروپایی آغاز خواهد کرد، در قرعه کشی خوش شانس بود. آنها با لیورپول که احتمالا قوی ترین تیم سید سوم بود رو به رو خواهند شد ولی بازل و تیم تازه وارد بلغاری، لودوگورتس، قاعدتا نباید دردسر زیادی برای تیم کارلو آنچلوتی ایجاد کنند.



نایب قهرمان در گروه یوونتوس
اتلتیکو مادرید با توجه به همگروهی با یوونتوس، با قرعه بی‎نقصی رو به رو نشده است، هرچند دیگو سیمئونه بعد از حضور در فینال فصل گذشته در لیسبون، دوباره تیمش را برای گرفتن نتایج درخشان در لیگ و جام باشگاه ها آماده خواهد کرد. در هر صورت، با حضور المپیاکوس و مالمو در گروه A، اتلتیکو مادرید تا حدودی مسیر راحتی برای صعود به دور بعد دارد، ولی ممکن است وضعیت برای قهرمان سری A دشوار شود.


کدام غول حذف می شود؟
برای بسیاری، گروه بندی این فصل لیگ قهرمانان اروپا بهترین وضعیت ممکن را به وجود می آورد. ما بارسلونا برابر پاری سنت ژرمن، رئال مادرید برابر لیورپول، بایرن مقابل منچستر سیتی، آرسنال مقابل دورتموند و رودررویی یوونتوس و اتلتیکو مادرید را تماشا خواهیم کرد. ولی با توجه به اینکه یوفا اصرار دارد سیدبندی تیم ها را کاملا بر اساس شهرت باشگاه ها انجام دهد، تیم های بزرگ بسیار اندکی در خطر جدی حذف در مرحله گروهی قرار دارند.
ممکن است بر سر راه صعود تیم های بزرگ از مرحله گروهی دست‏‎انداز وجود داشته باشد ولی احتمالا آنها را در دور حذفی هم خواهیم دید.


برنامه بازی ها

سه شنبه، ۲۵ شهریور، ساعت ۲۲:۱۵

گروه A
یوونتوس - مالمو
المپیاکوس - اتلتیکو مادرید

گروه B
رئال مادرید - بازل
لیورپول - لودوگورتس

گروه C
بنفیکا - زنیت
موناکو - بایرلورکوزن

گروه D
گالاتاسرای - اندرلخت
دورتموند - آرسنال

چهار شنبه، ۲۶ شهریور، ساعت ۲۲:۱۵

گروه E
بایرن مونیخ - منچستر سیتی
آ اس رم - زسکا مسکو

گروه F
بارسلونا - آپوئل نیکوزیا
آژاکس - پاری سنت ژرمن

گروه G
چلسی - شالکه ۰۴
ماریبور - اسپورتینگ لیسبون

گروه H
پورتو - باته بوریسوف
اتلتیک بیلبائو - شاختار دونتسک
کد مطلب: 41322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *