۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۵
مهرداد لاهوتی:

ناهماهنگی دو وزارتخانه‌ با انتزاع وظایف بخش کشاورزی به پایان می‌رسد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ناهماهنگی دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با تصویب طرح انتزاع پایان یافته و یک وزارتخانه در زمینه مشکلات بخش پاسخگو خواهد بود.
 مهرداد لاهوتی  اظهار داشت: همواره به دلیل نبودن متولی واحد در امر کشاورزی و کنترل بازار محصولات، شاهد ناهماهنگی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هستیم که با تصویب این طرح متولی خاص مشخص شده و فقط یک وزارتخانه در این زمینه پاسخگو خواهد بود.

عضو کمیسیون مشترک طرح انتزاع بر این باور است که وزارت جهاد کشاورزی بهتر می تواند در حوزه کشاورزی فعالیت کرده و زیر ساخت‌های توسعه و پیشرفت این بخش را فراهم کند.

وی اظهارداشت: بر اساس طرح انتزاع، وزارت جهاد کشاورزی باید به عنوان متولی امور صادرات، واردات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی، ظرفیت های لازم در این حوزه را بیشتر فراهم کرده تا در آینده شاهد رشد، توسعه و رونق این بخش در جهت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده باشیم.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت قیمت‌ها در بازار محصولات کشاورزی از آشفتگی هایی رنج می برد که با تصویب این طرح و نیز تشکیل کمیسیون مشترک تا حدودی از این مشکلات کاسته شده و علل گرانی‌ها ریشه یابی می شود. 

دو فوریت طرح انتزاع در مجلس به تصویب رسیده و با تصویب نهایی آن تمام اختیارات و وظایف پراکنده کشاورزی از قبیل بازار و بازاریابی، توزیع، تعرفه، صادرات و واردات به عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.
کد مطلب: 4149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *