۰
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح:

ایران قوی ترین نیروهای مسلح منطقه را در اختیار دارد

رئیس جمهور گفت: نیروهای مسلح ما توانسته اند با ابتکار، اختراع و ساخت سلاح های جدید و از آن مهمتر با ایمان و انگیزه امروز قوی ترین نیروهای مسلح را در منطقه به وجود آورند. ما به این نیرو افتخار می کنیم و دولت با همه توان از نیروهای مسلح حمایت کرده و برای تقویت آنها در حد توان قدم خواهد برداشت.
ایران قوی ترین نیروهای مسلح منطقه را در اختیار دارد
مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارشد نظامی کشور و با سخنرانی رئیس جمهور آغاز شد.

در این مراسم سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشگر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشگر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همچنین فرمانده های سه گانه ارتش و سپاه شرکت دارند.

حسن روحانی در آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح هرگز در راه و مسیرشان سست و ناتوان نخواهند شد و هیچ گاه در برابر دشمن سر تسلیم فرود نخواهند آورد، خدا در کنار صبر پیشگان و استقامت کنندگان است.

رئیس جمهور اظهار داشت: نیروهای مسلح پیروزی های بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس آفریدند که دشمنان هرگز باور نمی کردند. یک سال از این تجاوز نمی گذشت که حصر آبادان شکست، پس از آن فتح بستان و فتح المبین اتفاق افتاد و بالاخره حصر خرمشهر شکسته شد. هر روز و هر روز پیروزی های جدیدتری داشتیم تا عملیات والفجر۸، ۱۰، حلبچه، فاو، غرب و جنوب که در سراسر کشور حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: هر چند در این مقاومت بهترین فرزندان این مرز و بوم شهید شدند و خسارت های مادی به مردم وارد شد اما گویی ملتی جدید و کشوری جدید با روحیه ای نو در این کشور آفریده شد. دشمن نتوانست به اهداف خود در جنگ با ایران دست یابد.

روحانی اظهار داشت: دشمن نتوانست تمامیت ارضی ما را مخدوش کرده و عزت و عظمت ملت ما را زیر پا گذارد و راهی را برای تجاوز آینده خود باز کند.

وی با تاکید بر اینکه ایستادگی هشت ساله سد محکمی بود برای همه توطئه های آینده دشمنان، گفت: ظاهر این هشت سال دفاع بود اما باطنش بازدارندگی در برابر انواع توطئه هایی که دشمن در فکر خود می پروراند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نتوانست درس لازم را از این تجربه تلخ بیاموزد، گفت: در هشت سال بعد دشمن به بهانه هسته ای در برابر این ملت به پا خواست و جنگ اقتصادی و تحریم را علیه ملت ما تحمیل کرد اما مردم ما در این هشت ساله چهارم هم ایستادگی و مقاومت کردند.

روحانی گفت: به جهانیان اعلام کردیم ما به فکر ساخت سلاح کشتار جمعی نیستیم اما برای احیای حقوق این ملت هرگز در برابر فشار غرب سر فرو نیاورده ایم و نمی آوریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: بعد از خلق حماسه سیاسی، ملت ایران امروز در راه ایجاد حماسه اقتصادی تلاش می کنند و برای اینکه اقتصاد مقاومتی را بسازند و بتوانند بر همه مشکلات فائق آیند حرکت می کنند، در شرایطی که هنوز تحریم ها باقی است ملت ما توانست قدم هایی از تورم و رکود فاصله بگیرد و قدم های اولیه ای برای رونق اقتصادی بردارد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما متحد است، گفت: نه تنها ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در صف واحد در برابر دشمنان هستند بلکه همه اقوام کشور در برابر دشمنان ایستاده اند و خواهند ایستاد.

روحانی با بیان اینکه ما از فشار دشمنان هراسی نداریم، گفت: ملت ما ملت صلح است و قصد تحمیل جنگ به هیچ کشوری را ندارد. ما نمی خواهیم با ایجاد جنگ و فروش سلاح، سفره را رنگین کنیم آنچنان که برخی کشورهای غربی سفره خود را با خون ملت ها رنگین می کنند، سفره ما با کار و تلاش و کوشش و اقتصاد پاک رنگین است. ما قصد جنگ نداریم و در برابر هر گونه جنگ ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: دنیا باید به ایستادگی خانواده های عزیز ایثارگر ما بنگرد که در طول سالها چهره شاداب علی رغم مرگ عزیزان خود دارند و ایستاده اند و افتخار می کنند که برای نظام فداکاری کرده اند.

وی با اشاره به تلاش های دولت برای تقویت نیروهای مسلح و رفاه خانواده های ایثارگر از پرداخت همه مطالبات و معوقات خانواده های ایثارگر در مهرماه امسال خبر داد.

روحانی ادامه داد: بخشی از معوقات مربوط به سال ۸۶ تا به امروز است که دولت برای پرداخت آن هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است.

رئیس جمهور اظهار داشت: البته روشن است هر چه به این عزیزان پرداخت شود در برابر کار بزرگی که انجام داده اند ناچیز است.

وی با اشاره به توان نظامی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح ما توانسته اند با ابتکار، اختراع و ساخت سلاح های جدید و از آن مهمتر با ایمان و انگیزه امروز قوی ترین نیروهای مسلح را در منطقه به وجود آورند. ما به این نیرو افتخار می کنیم و دولت با همه توان از نیروهای مسلح حمایت کرده و برای تقویت آنها در حد توان قدم برخواهد داشت.

روحانی تاکید کرد: بدون تردید همه مردم پشتوانه نیروهای مسلح هستند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: امروز متاسفانه در منطقه ما آشوب و ناامنی و ترور و وحشت همه جا را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ایران منطقه ثبات این منطقه حساس است، تصریح کرد: همه جا ایران به مظلومان کمک کرده و تروریست ها را به جای خود خواهد نشاند. ملت های منطقه در برابر تروریست ها می ایستند و نیروهای مسلح ما و دولت جمهوری اسلامی کمک آنها در این مبارزه خواهند بود.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله پیروزی‌های درخشانی را در عراق، سوریه، غزه، فلسطین و حتی شهامت‌های بلندی را در یمن و همچنین انسجام‌های جدیدی را در افغانستان شاهد هستیم.

روحانی در پایان گفت: ما خوشحالیم که ملت‌های منطقه در برابر توطئه‌های ابرقدرت‌ها ایستادگی کردند و ایستادگی خواهند کرد. ما همه متحد و منسجم در پی اهتزاز درآوردن پرچم توحید، پرچم اسلام، پرچم استقلال و ایستادگی در سراسر دنیای اسلام در برابر مستکبرین خواهیم بود و تردید نداریم اگر ایستادگی ما ادامه پیدا کند نصرت و پیروزی نهایی از آن ما خواهد بود.

پس از سخنرانی رئیس جمهور یگان های نمونه سه گانه ارتش و سپاه در مقابل جایگاه رژه رفتند و بخشی از ادوات و تجهیزات نیروهای مسلح را به نمایش گذاشتند.

اخبار تکمیلی از این رژه متعاقبا منتشر خواهد شد.
کد مطلب: 41517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *