۰
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
فدراسيون مقصر ناکامي اميد‌ها

گزيده برنامه 90 آخرين شب تابستان

بيشترين زمان برنامه نود به بررسي نتايج ضعيف تيم ملي اميد اختصاص داشت و فدراسيون فوتبال مقصر اصلي ناکامي اين تيم در بازي‌هاي آسيايي از ديد مخاطبان لقب گرفت.
گزيده برنامه 90 آخرين شب تابستان
برنامه نود در آخرین شب تابستان روی آنتن رفت و به مسائل روز فوتبال کشور و ناکامی تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی اینچئون پرداخته شد.

 کارشناس داوری برنامه هم علیرضا یزدانی بود و قضاوت داوران در هفته هشتم لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد.

سوال پیامکی این برنامه به مهمترین عامل ناکامی تیم ملی امید اختصاص داشت و مخاطبان برنامه گزینه‌هایی نظیر بازیکنان، فدراسیون و کادرفنی را پیش‌رو داشتند.

در نهایت مخاطبان برنامه، فدراسیون فوتبال را مقصر اصلی ناکامی تیم ملی امید دانستند. (بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند)

در ادامه بازی‌های لیگ در هفته هشتم بررسی شد و آماری درباره اینکه لیگ فوتبال نسبت به هفته‌های ابتدایی پرگل شده است، پخش شد.

بخش نود درجه روی آنتن رفت و به آئین سنتی رقص بازوبند و حضور بانوان در جایگاه ویژه ورزشگاه مسجد سلیمان اشاره شد.

گزارشی از حواشی بازی پرسپولیس و راه آهن تهران در ورزشگاه تختی پخش شد و اطلاعات آماری از این بازی هم ارائه شد.

گزارشی هم از دیدار استقلال تهران و فولاد خوزستان پخش شد و به تشابه آماری عملکرد استقلال در لیگ سیزدهم و چهاردهم اشاره شد.

درباره عملکرد تیم ملی امید ارتباط تصویری با مهدی مهدوی‌کیا در کیش برقرار شد و موشک ایرانی صحبت‌هایی را مطرح کرد.

وی عنوان کرد که باشگاه‌ها در فوتبال پایه چندان سرمایه گزاری نمی‌کنند و فدراسیون فوتبال هم به تنهایی نمی‌تواند در این‌باره کاری انجام دهد.

مهدوی‌کیا با اشاره به اینکه در گذشته بچه‌ها با توپ پلاستیکی با فوتبال آشنا می‌شدند و دیگر خبری از آن نیست و برخی مدارس هم اصلاً معلم ورزش ندارند که این فاجعه است.

موشک فوتبال ایران به گلایه از برخی مسئولان هم پرداخت و گفت که مدت‌ها است به دنبال تاسیس آکادمی فوتبال پایه است اما هیچ حمایتی از وی نمی‌شود.

تیم امید ما سال‌ها است که مشکل دارد و مشخص نیست بالاخره متولی این تیم فدراسیون فوتبال است یا کمیته ملی المپیک و این موضوع از المپیک ۹۲ بارسلون شروع شد و در سال ۹۶ که خودم در تیم امید بودم همین شرایط بود. وقتی تیم حذف می‌شود یک هفته در رسانه‌ها به مشکلات این تیم می‌پردازیم اما تیم تا چند ماه مانده به مسابقات رها می‌شود و دوباره در حالی که زمانی تا مسابقات نمانده دوباره یک تیم درست می‌کنیم و همین مسائل باعث می‌شود تا مشکلات زیاد باشد.

مهدوی‌کیا در بخش‌های پایانی صحبت‌های خود به نتیجه ضعیف تیم ملی امید ایران هم اشاره کرد و عملکرد وینگادا را زیر سوال برد و عنوان کرد که ایران تاکنون مقابل تیمی نظیر ویتنام ناکام نبوده و اعتقاد داشت که زنگ خطر فوتبال ایران به صدا درآمده است و اضافه شدن ۷ بازیکن در روزهای آخر تاثیر منفی و بد روی بازیکنان داشته است.

رسول کربکندی هم میهمان برنامه بود و عنوان کرد که باشگاه‌ها توجهی به تیم‌های پیاه ندارند و اگر بتوانند ۵ درصد بودجه خود را به این امر اختصاص دهند می‌توانیم نتیجه بگیریم اما مشاهده می‌شود که برخی مربیان مدت‌ها دستمزد هم نگرفته‌اند.

در ادامه گزارشی از اتفاقات دیدار تیم‌های امید استقلال و پرسپولیس و حواشی و درگیری آن پخش شد.

گزارشی هم از عملکرد لژیونرهای ایرانی در نقاط مختلف جهان پخش شد.

در ادامه اکبر محمدی سرمربی سابق تیم ملی جوانان از طریق تلفن روی آنتن آمد و در آغاز صحبت‌های خود فردوسی‌پور را هم یکی از عوامل عدم نتیجه‌گیری تیم امید معرفی کرد.

وی فردوسی‌پور را متهم کرد که از کارشناسانی استفاده می‌کند که نسبت به برخی مسائل سیاه نگاه می‌کنند.

فردوسی‌پور هم که چندان علاقه نداشت مسائل گذشته بازگو شود عنوان کرد که محمدی در آن سال‌ها با روابط به عنوان سرمربی انتخاب شده است و به بحث شایسته‌سالاری اشاره کرد.

محمدی در ادامه به انتقاد از صحبت‌های مهدی مهدوی‌کیا پرداخت و گفت که اعتقاد ندارد که در کشورمان بازیکن با استعداد کم وجود دارد و گفته مهدوی‌کیا درباره اینکه تمام ایران گشته و بازیکن پایه به سختی پیدا کرده را قبول نداشت.

سرمربی پیشین تیم ملی جوانا در پایان عنوان داشت که باید برخورد مناسبی با تیم امید پس از بازگشت از اینچئون داشت و معتقد بود که فدراسیون فوتبال وظیفه خود برای مهیا کردن تیم امید را انجام داده که در ادامه فردوسی‌پور به اضافه شدن ۷ بازیکن جدید به تیم و تاثیر منفی آن اشاره کرد.

در پایان بخش دوم نود تا نود هم پخش شد و به خداحافظی محمد پروین از فوتبال و کاهش جام‌های باشگاه استقلال اشاره شد و صحبت‌های جالب فتح‌الله زاده درباره آوردن جام از حمام عمومی هم پخش شد.
کد مطلب: 41545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *