۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۱
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

احیای جدی جنبش عدم تعهد در دستور کار ریاست سه ساله ایران باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به وقفه و رکود جنبش عدم تعهد در برخی بزنگاههای تاریخی اشاره کرد و گفت: باید احیای جدی جنبش عدم تعهد در دستور کار ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران باشد
حسن غفوری فرد با اشاره به اهمیت برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: برگزاری این اجلاس در جمهوری اسلامی ایران باطل السحر و خنثی کننده همه توطئه ها و تحریم های دشمنان در چند سال گذشته علیه کشورمان است.

وی افزود: غربی ها همواره در رسانه های خود بحث انزوای ایران را مطرح می کردند اما برگزاری این اجلاس در تهران دروغین بودن ادعاهای آنها را اثبات می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضور ۱۲۰ کشور جهان در اجلاس "نم" نشان دهنده این است که ایران به عنوان یک قدرت در دنیا مطرح است ، افزود: امیدواریم که شانزدهمین اجلاس در تهران با عظمت و شکوه برگزار شود.

غفوری فرد همچنین تاکید کرد: کشورهایی که خواب انزوای ایران را می دیدند باید بدانند که خوابشان هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد:هیچ کشوری نمی تواند نقش مهم و اثر گذار جمهوری اسلامی ایران در جهان را انکار کند و حضور سران ۵۰ کشور جهان هم تایید کننده همین اهمیت است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف تشکیل جنبش عدم تعهد این بود که به کشورهای مستقل در تصمیم گیری های مستقل و بدون وابستگی به غرب و شرق کمک شود، اظهار داشت: معتقدم یکی از مهمترین دستورکارهای شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد باید حضور فعالتر این جنبش در تصمیم گیری های جهانی و کمک به کشورهای مستقل و نفی کننده استکبار باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به وقفه و رکود جنبش عدم تعهد در برخی بزنگاههای تاریخی اشاره کرد و گفت: باید احیای جدی جنبش عدم تعهد در دستور کار ریاست سه ساله جمهوری اسلامی ایران باشد.
کد مطلب: 4160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *