۰
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
همه بايد به خدمت سربازي افتخار کنند

پيشنهاد رويانيان براي حل مشکل سربازها

محمد رويانيان، مديرعامل سابق پرسپوليس، پيشنهاد جديدي را براي رفع مشکل سربازهاي فوتبال ايران ارائه کرد.
پيشنهاد رويانيان براي حل مشکل سربازها
رویانیان که در حال حاضر در معاونت حراست ستاد کل نیروهای مسلح به فعالیت مشغول است، با بالا گرفتن بحران سربازهای فوتبال ایران حرف های جالبی می‌ زند.

به سربازی رفتن افتخار کنید
همه جوان های ایرانی باید به سربازی رفتن افتخار کنند. ما برای دفاع از تمامیت عرضی کشورمان به سربازی می‌ رویم و در این مورد هیچ استثنایی وجود ندارد. الان ممکن است جوان ها احساس دیگری داشته باشند اما در حقیقت در همه جای دنیا رفتن به خدمت سربازی یک افتخار است. ما باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم تا همه جوان ها بخواهند داوطلبانه این دوران را بگذرانند.

یک راهکار ...
البته جناب باران چشمه و سردار صدرالسادات در این زمینه صحبت کرده اند و من از نظر سازمانی صحبت نمی کنم. اما در پاسخ به سوال شما که در نهایت با این مساله چه برخوردی باید داشت عرض می‌ کنم که شاید یکی از راه ها این باشد که برای تیم هایی که در رده پایه سرمایه گذاری می‌کنند باید تسهیلاتی در نظر گرفت. مثلا اینکه آنها بازیکن مدنظر پرورش یافته شان را به یک تیم نظامی بدهند و دوباره آن را از آن تیم قرض بگیرند و دوباره مبلغی به این تیم نظامی بدهند تا هم بخشی از مشکلات تیم های نظامی حل بشود، هم این بازیکن به اصطلاح زیر پرچم برود و هم اینکه در روند رشد فوتبالی یک بازیکن خلل وارد نشود. ضمن اینکه می‌ شود تخفیف هایی را برای بازیکن هایی که در رده ملی در قسمت پایه حضور دارند قائل شد. مثلا معافیت موقت تا زمانی که در تیم‌ملی هستند. البته این ها فقط پیشنهاد است و دوستان باید این مساله را بررسی کنند و از آن قانون بیرون بیاورند.

این نهاد پاک است
هجمه ای که به حوزه نظام وظیفه وارد شده به هیچ وجه عادلانه نیست. حوزه نظام وظیفه ایران یک نهاد پاک و قانونمند است و اگر تخلفی هم اتفاق افتاده، ربطی به سیستم ندارد. در ایران سیستم نظام وظیفه استثنا برای کسی قائل نمی شود. نمونه اش خود من که پسرم به خدمت سربازی رفته است. من امیدوارم آنچه که رخ داده باعث دلسردی خادمان نظام در این حوزه نشود. به نظر من اینکه ناگهان هجمه ای به مساله نظام وظیفه وارد شد خیلی طبیعی نبود.

فقط فوتبال نیست
ورزشکاران ایران در همه رشته ها ممکن است در مظان این اتهام قرار بگیرند اما این فوتبال است که در ویترین است و فوتبالیست ها بخش اصلی خبرسازی را برعهده دارند. حتی با وجود اینکه مساله در رشته والیبال تیم پرستاره ای داریم که پر از جوان های شایسته است. با این حال جذابیت فوتبالی ها هنوز برای رسانه ها بیشتر است و می‌ بینیم که تخلف های احتمالی در سایر ورزش ها به هیچ وجه پیگیری نشده. البته همانطور که گفتم اگر تغییرات مثبت در ذهن جوان ها رخ بدهد، کل مساله حل خواهد شد.

سربازها با من تماس نمی گیرند
هم بازیکنان پرسپولیس و هم جنوبی های که در درگیر این مساله شده اند، از آشناهای من هستند اما خدا می‌ داند به هیچ وجه در این زمینه با من تماس نگرفتند که برایشان کاری انجام بدهم. این بچه ها تا آنجایی که من می‌ دانم مطیع قانون هستند.
کد مطلب: 41637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *