۰
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
ناطق نوری:

برخی که ژست انقلابی‌گری می‌گیرند، هیچ سابقه‌ای در انقلاب ندارند

رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم، همچنین با اشاره به شایعاتی که درباره شخص خودش در جامعه مطرح است، گفت: من خرده‌ برده‌ای ندارم و هر که از من چیزی دارد ‌رو کند.
برخی که ژست انقلابی‌گری می‌گیرند، هیچ سابقه‌ای در انقلاب ندارند
ناطق نوری در مراسم سومين روز درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسن دعاگو گفت: در حال حاضر برخي افراد، انقلابيون سابقه‌دار را مي‌كوبند و ژست انقلابی مي‌گيرند كه خودشان هيچ سابقه درخشاني در انقلاب ندارند.

 حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، امام جمعه فقید شهرستان شمیرانات را مخلص و انسانی آزاد، شجاع و صادق دانست و افزود: بخش عمده ای از زندگی این عالم بزرگ نا شناخته است.

ناطق نوری ادامه داد: این روحانی بزرگوار قبل از پیروزی شکوهمند انقللاب اسلامی جزء مبارزین و انقلابیون بود و سخنوری شجاع و مبارزی مخلص بود که مدتی را در زندان رژیم شاهنشاهی به سر برد و هیچگاه این تلاش های خود را به رخ نکشید .

ناطق نوری با بیان اینکه ما با پیشتازان مبارزه و انقلابیون و پیشکسوتان نهضت دینی و اسلامی به رهبری امام راحل چگونه باید برخورد کنیم و جایگاه آنان در آموزه های دینی، قرآن، سیره پیامبر چیست، اظهار کرد: قرآن جایگاه پیشتازان مجاهد و مبارز را بیان کرده و آموخته که با آنان چه کنیم .

وی با اشاره به آیاتی از سوره توبه خاطر نشان کرد : پیشتازان و پیشکسوتان را فراموش نکینم آنانی که در پیروزی این نهضت نقش آفرین بوده و اگر نبودند انقلاب پیروز نمی شد .

ناطق نوری با قرائت آیاتی از سوره مبارکه حشر، یادآور شد: اخلاص و ایمانی که اولین ایمان آورندگان داشتند و در آن شرایط مردانه ایستادند به گونه ای است که هم خدا از آنان راضی است و هم آنان از خدا راضی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قرآن می گوید این جایگاه و پیشتاز بودن نباید فراموش شود .

ناطق نوری همچنین با بیان تاریخچه ای از انقلاب مشروطه افزود: گویا منش و روش ما ایرانیان است که قدر پیشتازان و پیشکوستان انقلاب را نمی دانیم و در مقابل آنها می ایستیم .

وی گفت : در صدر مشروطه مرحوم شیخ فضل الله نوری به عنوان مجتهد طراز اول در تهران در شرایطی بود که مردم برای تبرک به دست بوسی ایشان می آمدند ولی تبلیغ و جوسازی علیه ایشان به گونه ای بود که بعد از اعدام وی در میدان توپخانه مردم جشن و پایکوبی کردند و برخی نیز در مدارس علمیه شادی کردند .

وی در ادامه با اشاره به نحوه برخورد با آیت الله کاشانی، تاکید کرد : در بازگشت ایشان از تبعید به تهران مردم جشن گرفتند و روزی دیگر علیه وی شعار دادند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وضعیت دکتر مصدق نیز به همین صورت بود، مردم در ساعتی به آن درود می فرستادند و در ساعاتی دیگر مرگ بر مصدق سر می دادند .

وی ادامه داد: ایرانی ها استعداد خوبی دارند ولی حافظه تاریخیشان بسیار ضعیف است و از یک نوع حادثه ۱۰بار آسیب می بینند .

ناطق نوری همچنین به دسیسه منافقین علیه رهبران نظام و پیشتازان انقلاب اسلامی اظهار کرد :علیه دکتر بهشتی طوری جوسازی کردند که ایشان را برای سخنرانی در حالی که رییس دیوان عالی کشور بود راه ندادند به نحوی که پس از شهادت بهشتی ، امام زاحل فرمودند از شهادت او سخت تر و دردناک تر مظلومیت بهشتی بود .

وی ادامه داد: این جوسازی ها علیه رهبر انقلاب نیز در زمانی که رییس جمهور بودند ادامه داشت به گونه ای که عده ای خود را انقلابی می دانستند و به ایشان سلام نمی کردند .

رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم، همچنین با اشاره به شایعاتی که درباره شخص خودش در جامعه مطرح است، گفت: من خرده‌ برده‌ای ندارم و هر که از من چیزی دارد ‌رو کند.

ناطق نوری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به تحریف سخنان امام از سوی برخی جریانات سیاسی، تصریح کرد: حرف امام را تحریف می‌کنند. اول انقلاب عده‌ای نزد امام آمدند و گفتند افرادی با رژیم شاه همکاری می‌کردند و حال می‌گویند ما با شما هستیم، ما با آنها چطور باید رفتار کنیم؟ امام در آنجا گفتند که ملاک حال فعلی افراد است. این جمله برای جذب افراد بود و نه دفع.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کسانی ژست حرف‌های امام و انقلابی‌گری می‌گیرند که خود سابقه‌ای در انقلاب ندارند؛ البته بعضی‌هایشان سن‌شان نمی‌رسد ولی بعضی‌هایشان هم ساکت بودند.

ناطق نوری تصریح کرد: عده‌ای چوب ولایت را می‌خورند و عده‌ای دیگری هم نان ولایت و در واقع این افراد موج سوارند.

وی گفت : سیره بهشتی نیز جاذبه بی نهایت و دافعه در حد ضرورت بود .

ناطق نوری گفت : برخی این ژست را می گیرند که خودشان هیچ پیشینه درخشانی در انقلاب ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ازجمله پیشکسوتان مبارز جناب هاشمی رفسنجانی است که از اول مبارزه، زمانی که امام(ره) فریاد زد کمتر روحانی می بینیم که نقش آفرین تر از هاشمی رفسنجانی در انقلاب باشد.

وی افزود: زمانی که روزنامه انتقام و بعثت در قم چاپ می شد او جزء پیشتازان بود و شهر به شهر به تبلیغ می پرداخت و کشور به کشور تلاش می کرد تا انجمن های اسلامی خارج از کشور به امام راحل بپیوندند.

وی یادآور شد : در دورانی که هاشمی رفسنجانی در زندانهای ستم شاهی شکنجه می شد اظهار می کرد که آدمی مقاومی هستم و باید به فکر سایر زندانیان زیر شکنجه باشیم .

ناطق نوری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص هاشمی در سال ۷۶ گفتند که هیچ کس نزدیکتر از هاشمی به من نیست و بعد از نمازجمعه با تجلیل از هاشمی گفتند او زندگیش را برای انقلاب گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: چرا باید با رهبران دینی و پیشکوستان اینگونه رفتار کنیم .

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به هفته دفاع مقدس و نقش هاشمی رفسنجانی گفت: در زمان امضای قطع نامه که امام (ره) نامه ای را به مجلس فرستاده و در مجلس قرائت شد، هاشمی به امام می گوید که اگر به این رسیدید که باید قطعنامه را قبول کنید و احساس می کنید انقلاب و شما آسیب می بینید من مسوولیت را می پذیرم، من اعلام می کنم و بعدا مرا محاکمه کنید و اعدام کنید و انقلاب و شما بمانید.

ناطق نوری خاطر نشان کرد: امروز معتقدم یکی از کسانی که هر خطری انقلاب را تهدید کند تا آخرین قطره خون پای انقلاب و مقام معظم رهبری می ایستد، هاشمی است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه البته دشمن هیچ غلطی نکرده و با دم شیر نمی تواند بازی کند ، خاطر نشان کرد:تملق و باند بازی مانند موریانه از درون به انقلاب ضربه بزند .

وی در پایان سخنان خود، به عیادت هاشمی از رهبر انقلاب در روزهای اخیر در بیمارستان اشاره کرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری بستری بودند، آقای هاشمی به عیادتشان رفتند. در این دیدار، آیت‌الله خامنه ای گفتند چرا شما آمده‌اید، راضی به زحمت شما نبودیم. آقای هاشمی گفت آقا اینها که چیزی نیست من با عشق آمده‌ام. اینها شعار نیست


منبع:انتخاب
کد مطلب: 41645
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *