۰
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۸

آل پاچینو نشان عضویت افتخاری موسسه فیلم بریتانیا را گرفت

هنرپیشه ۷۴ ساله فیلم‌های «پدرخوانده» نشان افتخاری عضویت در موسسه فیلم بریتانیا را در مراسمی در لندن از گرگ دایک، رئیس این موسسه دریافت کرد.
آل پاچینو نشان عضویت افتخاری موسسه فیلم بریتانیا را گرفت
به نقل از بی بی سی، آل پاچینو، بازیگر هالیوودی گفت که از عضویت افتخاری در موسسه فیلم بریتانیا شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی افزود: کسانی که من می ستایم این جایزه را دریافت کرده اند. این جایزه برایم بسیار ارزشمند است. ممنون.

پیش از این چهره های برجسته ای چون اورسون ولز، جودی دنچ، کن لوچ و لرد اتنبورو به دریافت این نشان افتخار نایل شده اند. این جایزه بابت دستاوردهای چشمگیر در سینما و تلویزیون اهدا می شود.

بازیگرانی چون ریچارد ای گرانت، جان هرت و استیون برکف در کنار کارگردانی چون تری گیلیام و ترنس دیویس و دیوید هیر، نمایشنامه نویس بریتانیایی از جمله کسانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

آل پاچینو که جایزه اسکار بهترین بازیگری را در سال ۱۹۹۳ برای بازی در فیلم «عطر زن» برد با بازی در سه گانه «پدرخوانده» و فیلم های دیگری چون «صورت زخمی» و «بعدازظهر سگی» شهرتی جهانی دارد.

آقای دایک هنگام اهدای نشان افتخار به آل پاچینو او را «یک نماد واقعی» خواند. او گفت: آل پاچینو یکی از بزرگ ترین بازیگرانی است که دنیا تاکنون به خود دیده است و نیز یک کارگردان ژرف اندیش.

به گفته آقای دایک، مجموعه فوق العاده کارهای آل پاچینو او را یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین ستاره های پرده بزرگ سینما ساخته است، کسی که فیلم هایش مخاطبان را در سراسر دنیا شیفته و مشعوف کرده است.

آل پاچینو امسال با بازی در دو فیلم که امسال برای نخستین بار در جشنواره ونیز اکران شد روی پرده سینماها خواهد آمد. در فیلم منگلهورن (Manglehorn) او نقش یک کلیدساز ساکن یک شهر کوچک را بازی می کند که چهل سال پس از نرسیدن به عشق خود هنوز هم دلشکسته است.

فیلم دومی که آل پاچینو در آن بازی می کند «فروتنی» نام دارد که براساس داستانی با همین نام به قلم فیلیپ راث نویسنده برجسته آمریکایی ساخته شده است.

اوایل سال میلادی جاری آل پاچینو تازه ترین فیلم خود را که اقتباسی سینمایی است از سالومه،‌ نمایشنامه اسکار وایلد، در لندن اکران کرد. او سال ۱۹۹۶ با فیلم «در جست و جوی ریچارد» وارد دنیای کارگردانی شده بود.
کد مطلب: 41706
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *